Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1608
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1606

Følg bodybuilding.dk på

Øgning af kalorier fra den ene dag til den anden?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Ja, her kommer nok et spørgsmål som sikkert er "dumt". Men de spørgsmål fortjener også svar.

Jeg er typen som grubler alt for meget over ting istedet for bare at gøre som jeg plejer hvilket jeg har opnået ganske fine resultater med.

Jeg er lidt perfektionist og vil gerne sikre mig jeg har forstået tingene korrekt!

On topic.

Pt cutter jeg på 2400 kcal og en macro fordeling på 180C 80F 240P uden nogle cardio dage og jeg taber mig som jeg skal uge for uge.

Mit spørgsmål er så, jeg ved at her om 3 ugers tid skal jeg nok arbejde som tømrer 4-5 uger af min sommerferie og der vil min daglige aktivitet stige markant i forhold til nu hvor jeg læser, er det så et problem bare at øge mængden af kalorier fra den ene dag til den anden også holde mig til det? Og når jeg feks. så er færdig efter de 4 uger dropper ned på 2400 igen?

Grundet det nok så indviklet spørgsmål er jeg tænker på når man reverse dieter efter en længere periodes cut der gør man jo det hele meget "steady".

Håber det giver mening. God weekend.

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Arizon skrev:Hey BB.

Ja, her kommer nok et spørgsmål som sikkert er "dumt". Men de spørgsmål fortjener også svar.

Jeg er typen som grubler alt for meget over ting istedet for bare at gøre som jeg plejer hvilket jeg har opnået ganske fine resultater med.

Jeg er lidt perfektionist og vil gerne sikre mig jeg har forstået tingene korrekt!

On topic.

Pt cutter jeg på 2400 kcal og en macro fordeling på 180C 80F 240P uden nogle cardio dage og jeg taber mig som jeg skal uge for uge.

Mit spørgsmål er så, jeg ved at her om 3 ugers tid skal jeg nok arbejde som tømrer 4-5 uger af min sommerferie og der vil min daglige aktivitet stige markant i forhold til nu hvor jeg læser, er det så et problem bare at øge mængden af kalorier fra den ene dag til den anden også holde mig til det? Og når jeg feks. så er færdig efter de 4 uger dropper ned på 2400 igen?

Grundet det nok så indviklet spørgsmål er jeg tænker på når man reverse dieter efter en længere periodes cut der gør man jo det hele meget "steady".

Håber det giver mening. God weekend.

Det kommer lidt an på hvor mange kcal der er tale om. Jeg har lige uppet min kostplan med 300kcal fordi jeg er gået fra cut til leanbulk (ved godt det sikkert ikke er "nok" men kan altid tilføje, er forsigtig her i starten, vil holde min BF% nede). Men min vægt sejler fuldstændig. Første dag havde jeg smidt 500g, til trods for at jeg havde uppet mine kcal, dagen efter havde jeg taget 700g på igen, og i dag har jeg smidt 500g igen, til trods for at det er præcis samme antal kcal jeg har fået alle 3 dage, og samme aktivitetsniveau.
Går ud fra det er fordi at jeg får flere kcal end jeg plejer (til trods for det er lidt) samt der er tilføjet lidt nye fødevarer på min kostplan. Så i starten er det utrolig misvisende, indtil kroppen er vænnet til det.

Men ja, kalorier er kalorier. Så du tilføjer bare det, som du regner med du vil komme til at forbrænde. Men hvis du går på vægten hver eneste dag, så skal du ikke blive forskrækket, det kan sejle i starten! :lol:
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud