Lørdagstræning
Dagens billede er af en nordmand, der forhåbentligt snart flytter langt væk fra København!!! Magen til tosset fjeldabe skal man da lede lang tid efter.Dagens træning blev udført i et uhørt tomt Templegym - så det var en træning med ganske få deciderede sjove indslag. Dog kan jeg hver gang blive overrasket over, hvor åbne folk i centret er med hensyn til deres steroidemisbrug. I Templegym er det ihvertfald intet tabu - men sådan er det vel, når 3/4-dele af alle i centret benyttet det.
Ryg og BicepsChin-ups5 x bw
5 x bw
5 x bw -
alle sæt kørt med WG OHFungerende udelukkende som opvarmning for ryggen
BOR med barbell10 x 60 kg
15 x 80 kg
10 x 122,5 kg -
PR
5 x 120 kg -
der blev gået lidt på kompromis med teknikken i dette sæt, så besluttede at køre lidt lavere vægt10 x 100 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg -
de sidste fem sæt blev kørt med fokus på teknik og en langsom excentrisk faseT-bar row10 x 40 kg -
vægt angivet uden stang10 x 60 kg
10 x 60 kg -
kørte lidt backoff for at løsne lidt op i lændenPulldown10 x 55 kg
10 x 80 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 70 kg
10 x 65 kg -
herefter blev der kørt med wg10 x 65 kg
10 x 65 kg
10 x 55 kg -
fokus på teknik og langsom excentrisk fase10 x 55 kg -
same sameOne arm machine rows -
maskinen er indrettet således, at man ligger vægtskiver på, i stedet for vægtene er påmonteret selve maskinen10 x 40 kg venstre side, 10 x 40 kg højre side
10 x 50 kg venstre side, 10 x 50 kg højre side
10 x 60 kg venstre side, 10 x 60 kg højre side
10 x 65 kg venstre side, 10 x 65 kg højre side
Herefter lidt biceps + mave.
Træningens højdepunkt må have været, da en spinkel mand på ca. 65 år gjorde sin entre i centret, gik bestemt over mod bænkpressen og stillede sig klods op af centrets bredeste mand, der sad på bænken, og stirede ham direkte ind i øjnene uden at sige noget. Efter ca. et halv minut udbrød den store så, om han skulle til på bænken, eller hvad, hvorefter den gamle mand blot grinede hånligt og nikkede. Den gamle mand puttede herefter 100 kg på bænkenpressen og begyndte at reppe løs med det, hvilket må siges at være en ganske imponerende styrke af en retarderet gammel mand. Jeg håber at jeg besidder lige så meget coolness, som ham, når jeg engang bliver gammel
Jeg svedte så meget under dagens træning, at min hvide trøje var fuldstændig gennemblødt og gennemsigtig, da træningen var færdig - det virkede dog til at den kvindelige receptionist var ganske tilfreds med dette
Jeg konsumerede under træningen 1 liter mælk + shake bagefter.