Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Ondt i lænden

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Jeg har her tidligere på dagen fået ondt i lænden, og har ligget i sengen siden det indtraf. Jeg er lidt bange for at skyldes overbelastning.

Derfor vil jeg gerne høre, om hvad i har af erfaringer med ondt i lænden. Skal jeg være bekymret for at det skyldes overbelastning, eller skal jeg tage det helt roligt, da jeg "kun" har haft det i dag?

Det skal siges at jeg kører HST lige nu. Jeg har efterhånden trænet længe, og har aldrig oplevet et sådan problem før.

Jeg vil også gerne spørge om, at HVIS NU det skyldes overbelastning, kan jeg så godt forsætte min træning som normalt eller skal jeg droppe de rygøvelser jeg ikke kan lave (f.eks. dødløft) eller skal jeg bare helt droppe træningen?

Tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Opsøg en læge, og bliv henvist til en fysioterapeut. Det vigtigste er at du finder ud af hvad det er, så du kan få behandling derefter.

Personligt har jeg selv oplevet nogen lignende og det er blevet bedre efter jeg er begyndt på regelmæssig self-myofascial release. Det gør jeg på off-days i forbindelse med mobilitetstræning, og så før træning. Og hvis det er øm lænd man prøver at kurere sidder problemet ofte i røven.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

dornerd skrev:Opsøg en læge, og bliv henvist til en fysioterapeut. Det vigtigste er at du finder ud af hvad det er, så du kan få behandling derefter.

Personligt har jeg selv oplevet nogen lignende og det er blevet bedre efter jeg er begyndt på regelmæssig self-myofascial release. Det gør jeg på off-days i forbindelse med mobilitetstræning, og så før træning. Og hvis det er øm lænd man prøver at kurere sidder problemet ofte i røven.

Tror jeg tager til lægen i denne uge. Nu har det jo også kun stået på i dag.

Hvad er "self-myofascial release"? :)

Kostplan: Ingen kostplan

TræningErGodt skrev:
dornerd skrev:Opsøg en læge, og bliv henvist til en fysioterapeut. Det vigtigste er at du finder ud af hvad det er, så du kan få behandling derefter.

Tror jeg tager til lægen i denne uge. Nu har det jo også kun stået på i dag.

Hvad er "self-myofascial release"? :)

Foam-rolling fx. Du kan jo google det og læse lidt om det. Massage er også myofascial release.

Mange oplever at være øm i lænden fordi de har ''stramme'' muskler i røven, som hæfter i rygraden. Og myofascial release kan være med til at løsne op for de spændinger. Dog er det jo ikke til at vide om det er grunden til at du har ondt i lænden, og det er derfor vigtigt du får en professionel til at undersøge dig.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster