Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

One-arm øvelser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg kører mange af mine øvelser med dumbbells og én arm ad gangen, fordi min venstre side er stærkere end den højre, og har tendens til at tage over i øvelser hvor begge arme bruges sammen.
Men har lidt et problem, men jeg ikke ved om er et problem. Men når jeg f.eks. er færdig med db skulderpres, så gør jeg igang med cable lateral raise. Også her kører jeg en arm ad gangen fordi jeg har sværere ved øvelsen med den højre. Men den skulder jeg starter med at tæske er selvfølgelig mere træt end den der får tilsidst, pga skulderpres. Og når jeg går igang med skulder nr.2 så har jeg altid flere reps i mig. Skal jeg bare holde igen og tage samme reps som ved første skulder så?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det korte svar, ja.

Hvis du føler, at skulderen skal have lidt mere tid til at komme sig efter forgående øvelse så tag et minut eller to mere hvile. Det er ikke unormalt man føler den ene arm er stærkere end den anden.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

New Dude skrev:Det korte svar, ja.

Hvis du føler, at skulderen skal have lidt mere tid til at komme sig efter forgående øvelse så tag et minut eller to mere hvile. Det er ikke unormalt man føler den ene arm er stærkere end den anden.

Er bare en smule bange for at den skulder der får laterals først også vokser bedst, så derfor skifter jeg fra gang til gang hvilken skulder der skal først.

Men den arm der bliver trænet tilsidst vil vel altid være stærkere, fordi den har fået lov at hvile endnu længere, mens den anden skulder er blevet trænet.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hexi skrev:
New Dude skrev:Det korte svar, ja.

Er bare en smule bange for at den skulder der får laterals først også vokser bedst, så derfor skifter jeg fra gang til gang hvilken skulder der skal først.

Men den arm der bliver trænet tilsidst vil vel altid være stærkere, fordi den har fået lov at hvile endnu længere, mens den anden skulder er blevet trænet.

Du skriver at din venstre side er stærkere end din højre - start med at køre raises med din venstre og gå derefter over til højre. Men hvis du føler, at der er en meget stor forskel i hvilken arm du starter med, så vent lidt længere inden du går i gang med øvelsen - der er ingen der siger, du skal i gang med det samme med en ny øvelse.
Hvis du kan udføre lige mange reps og sæt med hver arm, skal du ikke være bange for at den ene arm vosker sig meget større end den anden.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster