Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1157
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1154

Følg bodybuilding.dk på

Opstartning af bodybuilding.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen, jeg er ny herinde.
Som set i det overstående emne, vil jeg gerne opbygge mig selv og blive lidt større, samt blive markeret da dette er mit mål. Jeg har kigget forskellige steder og hvordan skal jeg få sammensat i kostplan da jeg har nogle problemer med det, samt et utrolig godt træningsprogram som bare sparker i gennem.

Hvis der er nogle kloger hoveder herinde som gerne vil hjælpe en 17 årig i gang med et program som sparker røvt, samt en kostplan, kosttilskud m.m så ville jeg være dybt taknemmelig! Jeg vil gerne gøre store fremskridt og tage min træning seriøs.

Som sagt er mit mål at blive utrolig markeret, samt blive lidt større.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Scarea skrev:Hej allesammen, jeg er ny herinde.
Som set i det overstående emne, vil jeg gerne opbygge mig selv og blive lidt større, samt blive markeret da dette er mit mål. Jeg har kigget forskellige steder og hvordan skal jeg få sammensat i kostplan da jeg har nogle problemer med det, samt et utrolig godt træningsprogram som bare sparker i gennem.

Hvis der er nogle kloger hoveder herinde som gerne vil hjælpe en 17 årig i gang med et program som sparker røvt, samt en kostplan, kosttilskud m.m så ville jeg være dybt taknemmelig! Jeg vil gerne gøre store fremskridt og tage min træning seriøs.

Som sagt er mit mål at blive utrolig markeret, samt blive lidt større.

Du gør klogt i at få større fundamental styrke i de tre store først og fremmest. Bruge ca. et halv år på det. Derefter skal du vælge din vej hvor jeg så kan se, at du hælder mest til bb-vejen. Her skal du fokusere på mange isolationsøvelser til de store muskelgrupper og rep-rangen bør værre 8-12 reps pr. sæt (er ikke helt sikker på x sæt, der er noget individuelt, men det er nok 3-4 sæt).

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du virkelig er seriøs (måske de næste 5år) og du har lidt penge, er en KOMPETENT personlig træner ikke en dårlig investering.
Såfremt du ikke har det i din alder 17år, kan du starte med at melde dig ind i styrkecenter. (Ikke fitnesshalløj)
Hvor erfarne og kompetente mennesker kan hjælpe med teknikken.
Angående programmer er der mange gode herinde men jeg ville personligt bruge ca. 2mnd. på at Squatte, dødløfte, bænke og row'e og virkeligt arbejde med teknikken. (check "maxer" og dave tate ud på youtube). Når de så sidder lidt lunt i skabet er det bare med at klø på. bulk med svagt overskud dvs. gain ca 2kg pr. måned i 5-6 mnd. Så kan du se hvor du står. Cutte/bulke whatever..
Glædeligt kropsbyggeri herfra..
Kosttilskud er ikke nødvendigt. Eksempelvis: "Prutpulver og kreatin" (Kosten selv er dog essentiel)
LÆS: ALLE ARTIKLER HERINDE DU KAN KOMME I NÆRHEDEN AF. (det er guf alt sammen.)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 225.00

Tak for svarende.
Så man kan ikke bruge et decideret fast træningsprogram til at blive lidt større og markeret? Hvilket jo er mit mål, eller skal man i gennem forbyggelse og alt det halløjsa først (o:?
Min kropsbygning er fin i forvejen, da jeg ikke er "helt lille og spinkel som en pind".

Angående kostplan, hvordan får jeg bygget sådan en da kosten jo er utrolig vigtig for træningen?

Skal lige siges jeg er nybegynder, jeg har træning hist og pist med vennerne.. Men intet seriøst endnu, hvilket jo er mit mål.

Scarea skrev:Tak for svarende.
Så man kan ikke bruge et decideret fast træningsprogram til at blive lidt større og markeret? Hvilket jo er mit mål, eller skal man i gennem forbyggelse og alt det halløjsa først (o:?
Min kropsbygning er fin i forvejen, da jeg ikke er "helt lille og spinkel som en pind".

Angående kostplan, hvordan får jeg bygget sådan en da kosten jo er utrolig vigtig for træningen?

Skal lige siges jeg er nybegynder, jeg har træning hist og pist med vennerne.. Men intet seriøst endnu, hvilket jo er mit mål.

Jo, det kan man sagtens. Der er et godt fundament program til i starten, men kan bare ikke finde linket. Angående kostplan så vil det være godt at starte ud med at komme på alle de proteinholdige/kulhydratholdige fødevarer, der falder i din smag og så udbygge en kostplan derfra. Det er ret vigtigt at du bruger 2-6 måneder på at opbygge fundamental styrke, for det vil hjælpe dig med alle de isolationsøvelser du skal kaste dig ud i bagefter.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 200.00

Et helt fast og ens træningsprogram vil blive ineffektivt da variation er kode ordet i denne hobby. Musklerne tilpasser sig når de vokser. Hvis det er det samme hver gang skal de jo ikke tilpasse sig. (hvis dette bare giver lidt mening hehe!)
Og jo du kan godt bare starte på et program:

artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Bill star er en rigtig fornuftig fundamentlægger/opbygger. (Startede selv med dette)
Men hvis du ikke kan lave øvelserne forsvarligt kan/vil du blive skadet og sætte dig selv ud af spillet. Dette gjorde jeg 3 gange 3mnd. pr. gang mit første træningsår. Needless to say var det år stortset spildt. Men jeg lærte en vigtig lektie. TEKNIK SKAL VÆRE PÅ PLADS FØRST! Du løber jo heller ikke et marathon uden at træne dig op til det!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tusind tak for svarende.

Angående en kostplan, hvad er det VIGTIGT at det indeholder? Nu tænker jeg procent mæssigt m.m .. Da jeg gerne vil have noget at forholde mig til, for hvad er meget og hvad er lidt? Så kan jeg jo altid udbygge derfra :)

Og hvor længe kan jeg forholde mig til det program, og hvad skal jeg tænke på at programmer m.m bagefter?

Det kan være ret hårdt at lægge ens kost fuldstændig om.
Men sørg for at spise minimum din kropsvægt x 2 gram proteiner hver dag (eks. 80kg x 2 = 160 gram proteiner).. HVER EVIG ENESTE DAG! Så kan det ikke gå helt galt.
Sørg for at få hoveddelen fra kød. Eksempel fisk, fjerkræ og køer og grise også æggehvide. Du kan fylde resten med eksempelvis mælk med lavt fedtindhold (skummet). Sørg for det er magert kød da animalsk fedt er usundt.
Få dit fedt fra sunde kilder, fed fisk, nødder, avokado osv.
Kan ikke huske % delen men 25% protein 25% fedt og 50% carbs er nok ikke vanvittigt ved siden af..
Angående programmet kan du skifte som du lyster men kør da programmerne færdig hvis de er tidsbegrænsede.
Start med bill star de første 3-6mnd og tag 6-12 kilo på og se hvor du står.
HUSK før og efter billeder til dig selv og start en logbog så du kan holde øje med fremgangen.

LÆS LIGE DE FLESTE OG ARTIKLER OM KOST FØR DU SPØRGER!!
artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/grundlaeggende-ernaering.html
artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/traening-kosttilskud.html
artikler/bodybuilding/bodybuilding/bulking.html ---- DENNE ER ISÆR VIGTIG
artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html --------^^^^^^^^--------
artikler/bodybuilding/bodybuilding/10-bodybuilding-og-fitness-myter.html
artikler/bodybuilding/bodybuilding/squats---the-king-of-lifts.html
artikler/bodybuilding/bodybuilding/bnkpres---overkroppens-konge.html
artikler/bodybuilding/bodybuilding/ddlft---nglen-til-massiv-ryg.html
artikler/diverse/diverse/rotator-manchet-trning-vejen-uden-om-skulderskader.html

Sådan der mester så kan du godt hente en pose nødder og en liter mælk og læse dig skør...
Brugeravatar

Styrkeliste

Tusind tak for de fine svar, jeg vil gå i gang med det samme!

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster