Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 908
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Optrapning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hajsa folkens, nu står jeg jo i den lykkelige situation at jeg er ved at gå op i vægt, nærmere bestemt fra 14 kilo til 16 kilo dumbbels når jeg træner biceps. Det er ynkeligt, jeg ved det, men man ska jo starte et sted :oops:.

Alle tidligere gange jeg har gået op i vægt har jeg lavet en "blød overgang", alså i starten måske køre de første 2 sæt med den øgede vægt, og derefter ned til den lavere vægt.

Eksempelvis:

2 sæt af 16 kilo
2 sæt af 14 kilo

og så efterhånden lade den tunge vægt overtage.

Men her den anden dag slog det mig at det måske ikk var den mest hensigstmæssige måde at gøre det på, så ville bare lige høre hvad i andre gør? :D

Endnu en gang tak
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Johnyboi skrev:Hajsa folkens, nu står jeg jo i den lykkelige situation at jeg er ved at gå op i vægt, nærmere bestemt fra 14 kilo til 16 kilo dumbbels når jeg træner biceps. Det er ynkeligt, jeg ved det, men man ska jo starte et sted :oops:.

Alle tidligere gange jeg har gået op i vægt har jeg lavet en "blød overgang", alså i starten måske køre de første 2 sæt med den øgede vægt, og derefter ned til den lavere vægt.

Eksempelvis:

2 sæt af 16 kilo
2 sæt af 14 kilo

Men her den anden dag slog det mig at det måske ikk var den mest hensigstmæssige måde at gøre det på, så ville bare lige høre hvad i andre gør? :D

Endnu en gang tak

Det er pyramide træning.. Kan da være ganske fornuftigt. Du kan læse mere om det her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/pyramidetraening.php
Brugeravatar

Det er en ganske udmærket måde, som jeg også selv synes gør det mere muligt at stige i vægt oftere. Dog har det ikke noget med pyramidetræning at gøre, da du jo ikke bygger op til noget rigtig tungt, men bare lader vægten falde henover sættene.

Kostplan: Ingen kostplan

Ærligt talt mente jeg heller ikke selv det havde noget med pyramidetræning at gøre, da det så vidt jeg ka se lidt er det omvendte princip, men jeg er glad for din bekræftelse i at det er udemærket, tak ska du ha :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Det vel bare dropsets?.. Af en art.
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Gaxe skrev:
Johnyboi skrev:Hajsa folkens, nu står jeg jo i den lykkelige situation at jeg er ved at gå op i vægt, nærmere bestemt fra 14 kilo til 16 kilo dumbbels når jeg træner biceps. Det er ynkeligt, jeg ved det, men man ska jo starte et sted :oops:.

Eksempelvis:

2 sæt af 16 kilo
2 sæt af 14 kilo

Endnu en gang tak

Det er pyramide træning.. Kan da være ganske fornuftigt. Du kan læse mere om det her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/pyramidetraening.php

Kan godt se jeg var en tand for hurtig.. så kun noget med stigende vægt, så gik ud fra det var ment. Sorry #-o :D
Brugeravatar

2 sæt af 16 kilo
2 sæt af 14 kilo

og så efterhånden lade den tunge vægt overtage

Jeg vil tro at på den måde du træner vil du tage ca. lige mange gentagelser i alle 4 sæt, det er også udmærket.

Jeg tror dog at en bedre måde er at tage de 2 første sæt som du gør nu og så nøjes med 1 ekstra sæt hvor du kører en del flere gentagelser med evt. 12 kg.

Styrkefremgangen vil blive lige så god da du stadig har de 2 tunge sæt og p.g.a. af det sidste sæt får du en rimelig TUT.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster