Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1391
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Outsourcing - en trussel?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg så her forleden i nyhederne at COOP har valgt at lukke hele deres regnskabs og bogholderi afdeling og flytte den til Indien!.
Se.. for mange af os som er intresseret at tag en økonomisk rettet unddannelse fra næste sommer (universitet/handelshøjskole), ser det bekymrende ud at et så stort selskab outsourcer sådan en afdeling til udlandet!

Skal man til at frygte at erhvervs/økonomi-uddannelserne i fremtiden bliver outsourced?. Taget i betragtning af os der først er færdig om 5 år med en cand.merc eller cand.oecon. Nu om dage skal man jo vælge den uddannelse hvor der er arbejde i efter man er færdig!

Hvilke andre brancher tror i er truet og man burde holde sig fra?

Link til artikler:
- http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... re-op.html
-http://www.business.dk/webtv/coop-flytter-regnskabsafdeling-til-indien
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nu har Coop i laaang tid prøvet at spare penge - hvis du ser på ændringen i dividende systemet som eksempel, afsluttede samarbejde med Danish Crown (selvom det sandsynligvis var "tak for sidst").

De fleste brancher er jo hårdt ramt for tiden, og jeg tror ikke du skal være bange for, at lige præcis de studier du nævner bliver overflødige når der kommer et opsving igen.

EDIT: Egentlig en elendig start jeg kommer med.. Hvad jeg prøver at sige er; det er mit generelle indtryk (ret mig endelig) at Coop har været presset, siden folk begyndte at tænke, at de skulle spare penge. Kvickly og brugserne er dyre forretninger, og desuden har flere brugsforeninger lidt under lukkelovens endeligt.

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Der vil altid være brug for gode økonomer i Danmark, bare rolig :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Produktionsingeniører er der fortsat brug for, på trods af dette har været en tendens i produktionen i mange år efterhånden. Der er økonomisk incitament for at flytte mange ting væk fra Danmark, men det vil oftest give store problemer med lande som Indien og Kina, hvorfor kun de repetitionstunge og simple opgaver som ikke kræver andet end blot lidt forståelse for tal kan outsources. Jeg ser ikke at det kan lade sige gøre at outsource tungere opgaver på positioner højere i organizationen da dette kræver stort indblik i virksomheden, høj viden og en masse integration for at kunne virke effektivt. Lige netop effektiviteten er nøgleordet herhjemme, for hvad er noget værd hvis kvaliteten af arbejder er helt i hegnet?

Når det så er sagt, så skal vi nok indstille os på, herhjemme, at vi ikke har en konkurrencemæssig fordel på særlig manage parametre andet end viden, og det vil fremtidens danske arbejdspladser nok også bære præg af.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster