Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1064
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1062

Følg bodybuilding.dk på

periodisering?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej. Ville det være godt for styrke hvis man for eksempel gør sådan her: 1 uge 2reps 3 sæt. 2 uge 3reps 3 sæt. 3 uge 4reps 3 sæt. 4 uge 5reps 3 sæt. også om igen med ny vægt?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det vil være mere fordelagtigt, at gøre det omvendt, sådan at du tager færre reps fra uge til uge (eller fra måned til måned for den sags skyld)
fx:
periode 1:
5 reps @ 4 sæt

Periode 2:
4 reps @ 4 sæt

Periode 3:
3 reps @ 5 sæt

osv.

På denne måde bliver det muligt for dig, løbende at øge vægten, hvilket er en vigtig faktor for, at øge din styrke.
Når det er sagt så synes jeg alligevel ikke, at din skitse af dit program lyder særlig lovende, at kører helt ned til 2 reps vil i høj grad øge dit skades potentiale - havde du tænkt dig, at kører med så få gentagelser i alle øvelser? :)

Logbog: Vis logbog

bøf skrev:Det vil være mere fordelagtigt, at gøre det omvendt, sådan at du tager færre reps fra uge til uge (eller fra måned til måned for den sags skyld)
fx:
periode 1:
5 reps @ 4 sæt

Periode 2:
4 reps @ 4 sæt

Periode 3:
3 reps @ 5 sæt

osv.

På denne måde bliver det muligt for dig, løbende at øge vægten, hvilket er en vigtig faktor for, at øge din styrke.
Når det er sagt så synes jeg alligevel ikke, at din skitse af dit program lyder særlig lovende, at kører helt ned til 2 reps vil i høj grad øge dit skades potentiale - havde du tænkt dig, at kører med så få gentagelser i alle øvelser? :)
Havde tænkt mig at gøre det i Dødløft, Squat, Bænk, Military. Så ville jeg prøve at kører det du har skrevet der. 1 periode er første uge ikke? Og ville det ikke være nemmere hvis man fks tilføjede et bestemt antal kilo i hver periode? :) Hvis jeg så kun kører fra 5 til 3 som du har skrevet der? :)

Styrkeliste

Du kan selvfølgelig altid prøve dig frem med dit hjemmestrikkede program, men det lyder ikke til, at du har alverdens erfaring med, at opstille programmer (no offense), så hvis dit primære mål med træning er styrke, så vil jeg heller foreslå, at du giver dig i kast med et program, som wendlers eksempelvis-
wendlers.xls
(35.5 KiB) Downloadet 90 gange

- Men jo periode 1 er uge 1 og jo du kan sagtens putte et bestemt antal kg. på hver gang 2,5 - 5 kg. burde være realistisk :)

Logbog: Vis logbog

bøf skrev:Du kan selvfølgelig altid prøve dig frem med dit hjemmestrikkede program, men det lyder ikke til, at du har alverdens erfaring med, at opstille programmer (no offense), så hvis dit primære mål med træning er styrke, så vil jeg heller foreslå, at du giver dig i kast med et program, som wendlers eksempelvis-
wendlers.xls

- Men jo periode 1 er uge 1 og jo du kan sagtens putte et bestemt antal kg. på hver gang 2,5 - 5 kg. burde være realistisk :)

Okay tak, tror jeg vil gå igang med det program så, :)

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster