Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

Pigens vægttab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey!
Jeg har nu tabt mig 7 kg på 4 uger, men jeg synes jeg er gået stå i den 5. uge. Lige nu vejer jeg 70 kg og er 175 cm høj. Jeg kunne godt tænke mig at tabe 10 kg til. Som det ser ud træner jeg minimum 1 gang om dagen hvor jeg har mindst 1.5 timers cardio. Derudover styrketræner jeg 3 gange om ugen og træner også om aftenen 3 gange om ugen (hvor mit cardio kommer op på 3 timer den pågældende dag).
Jeg vil gerne høre hvor mange kalorier jeg har behov for. I øjeblikket spiser jeg mest frugt, grøntsager, nødder, havregrød, tun, kylling og rugbrød. Jeg har det problem at jeg let kaster min mad op hvis jeg spiser for meget (det er vildt ulækkert, men kan ikke rigtigt gøre for det). Idag røg min havregrød op, og igår var det min aftensmad der røg sig en tur (ceaser salad).
Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan opnå mit mål og sammensætte en sund kost med et bud på max antal calorier?
Det skal siges at den 5. uge (den der lige har passeret) burde jeg have haft min mens, jeg er på p-piller, men den er udeblevet og det er også den uge jeg ikke har tabt mig. Jeg føler min krop er blevet oppustet og har fået at vide at man ikke kan tabe sig mens man menenstruerer. Er dette sandt? (formoder en pige kan svare på dette)

kh
Nina

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man må sige du kæmper for sagen =D>

Grunden til du ikke har tabt dig i denne ude kan meget vel skyldes at kroppen binder en del væske i forbindelse med din mens. Du kan sagtens have tabt dig dog uden din vægt viser det på grund af væsken.
Din mens er sandsynligvis udblevet på grund af den hårde træning. Hvor meget trænede du inden du begyndte dit vægt tab?

Til dit problem med maden. Det kunne måske være en idé at spise lidt mindre hvilket også vil gøre at du med god samvittighed kan skære lidt ned på din cardio træning.

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog

Takker. Jeg tænkte nemlig det samme mht min mens. Før jeg gik igang med mit seriøse vægttab trænede jeg kun en 3-4 gange om ugen. Små måltider er nok en rigtig god ide, men jeg har været i tvivl om jeg burde have mere protein. Der har været et par indlæg herinde om kvinder der ikke får nok protein i forbindelse med træning/vægttab. Hvor meget kan anbefales?

Altså 2g pr. kg legemsvægt passer meget godt, jeg vil nok sige mindst 1,6g protein pr. kg legemsvægt og 1,8g er nok meget passende for dig.. så et sted mellem 1,6 og 2,3g gange kg legemsvægt.
125g protein om dagen passer nok meget godt for dig. Det er 1,8g pr. kg legemsvægt

Okay, og nu kommer den blonde side af mig frem. Hvad svarer det til? Skal jeg spise en kyllingbryst eller drikke en proteinshake? :)

Ninanina skrev:Okay, og nu kommer den blonde side af mig frem. Hvad svarer det til? Skal jeg spise en kyllingbryst eller drikke en proteinshake? :)

Ja se så er det jo du skal til at regne lidt. Det her kan måske hjælpe lidt http://www.allnatural.dk/visdata.asp?id=243&M=7

Prøv at skrive ind i skemaet hvad du spiser i løbet af en dag. Så kan du se om du får protein nok. Hvis ikke kan det måske være en løsning med en shake.

Styrkeliste

Hva spiser du på en normal dag lige pt? Med den træning skal der alligevel en del indebords. Man har et max indtag, men man må ikke glemme minimun indtaget! Jeg er 166 høj, og mit minimun er på 1500 kcal. Får man får mindre end sit minimun indtag kan kroppen ikke fungere optimalt, og man har svært ved at tabe sig. Kommer selvfølgelig an på hvor lidt du spiser (også derfor jeg spørg), men kan også have lidt at gøre med din mens.. Jeg har trænet sindsygt hårdt (16 timer om ugen), men aldrig haft en mens der udeblev.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing F

Puha, hvad jeg spiser?
Det er ret forskelligt. I dag har jeg spist en banan med 1 dl havregryn og kogende vand til morgenmad (grød). Til mellemmåltid 1 gulerød, frokost 1 banan og lidt melon og til mellemmåltid en fersken. Jeg er igang med at lave kyllingbryst til aftensmad og skal have noget salat af rodbede, gulerød og æble til. Og så har jeg ellers drukket flere liter te :)
Nogle dage spiser jeg rugbrød til frokost og andre spiser jeg ikke rigtig noget hvis jeg ikke lige overskuer det. Det kommer lidt an på nogle forskellige ting :)

Ninanina skrev:Puha, hvad jeg spiser?
Det er ret forskelligt. I dag har jeg spist en banan med 1 dl havregryn og kogende vand til morgenmad (grød). Til mellemmåltid 1 gulerød, frokost 1 banan og lidt melon og til mellemmåltid en fersken. Jeg er igang med at lave kyllingbryst til aftensmad og skal have noget salat af rodbede, gulerød og æble til. Og så har jeg ellers drukket flere liter te :)
Nogle dage spiser jeg rugbrød til frokost og andre spiser jeg ikke rigtig noget hvis jeg ikke lige overskuer det. Det kommer lidt an på nogle forskellige ting :)

Er det hvad du indtager på en dag med to trænings pas??

Hvis du vil have protein nok i løbet af dagen burde du spise noget rugbrød med tun eller kalkunbryst til frokost.

Styrkeliste

Det er hvad jeg har spist idag. Jeg har "kun" trænet 1 gang idag (2 timers kondi). De dage hvor jeg træner 2 gange spiser jeg som du selv foreslår rugbrød m. feks tun eller hytteost og minimum pålæg til frokost.

Det er alt for lidt det du spiser. Du skal have mindst det dobbelte :lol:

Prøv at få flere proteiner, feks. fisk,kylling, ja hytteost er også fint.
Du må også gerne få noget pasta,ris og kartofler for at få energi.... 2 timer er lang tid :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Multiman skrev:Det er alt for lidt det du spiser. Du skal have mindst det dobbelte :lol:

Prøv at få flere proteiner, feks. fisk,kylling, ja hytteost er også fint.
Du må også gerne få noget pasta,ris og kartofler for at få energi.... 2 timer er lang tid :D

Enig :wink:

Styrkeliste

Ninanina skrev:Puha, hvad jeg spiser?

Det er helt galt det der. Tror dit ligevægtindtag ligger mellem 2000 og 2500 kcal. Nok nærmere de 2500 k. Du skal ca have 140 g protein, 50 g fedt og 230 g kulhydrat. Ud fra hvad du skriver får du LANGT FRA nok. Hvis du spiser for lidt i lang tid, vender din krop sig til det lave indtag. Det betyder, at din forbrænding falder, med det resultat at du ikke kan tabe dig mere. Spis noget mere til daglig.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

For lidt?!? :shock:
hmm pasta, ris og kartofler får jeg ondt i maven af og bliver oppustet. Nogle dage spiser jeg en del mere frugt, f.eks blåbær (har hørt de skulle være sunde) og spiser et par æbler i løbet af dagen. Det må vel være ok? Jeg er bare ikke så meget til kød osv, er mere en frugt/grøntsags pige...

Ninanina skrev:For lidt?!? :shock:
hmm pasta, ris og kartofler får jeg ondt i maven af og bliver oppustet. Nogle dage spiser jeg en del mere frugt, f.eks blåbær (har hørt de skulle være sunde) og spiser et par æbler i løbet af dagen. Det må vel være ok? Jeg er bare ikke så meget til kød osv, er mere en frugt/grøntsags pige...

Blåbær er sunde... Men du skal have flere proteiner og det får du ikke ved at spise al det frugt. Selv om det er at fortrække at få proteiner gennem sund og nærende kost så kan det jo være du skal overveje en shake eller to i løbet af dagen (som du også selv tidligere skrev).

Styrkeliste

Jamen det vil jeg da tage til overvejelse :) Tak for hjælpen!

Hvad spiste du om dagen får du begyndte på kur for 5 uger siden??

Hvis jeg havde de samme problemer som dig ville jeg opsøge en kostvejleder eller diætist.
:)
Brugeravatar

Jamen der spiste jeg hvidt brød og en del pasta osv. Jeg så usund ud og besluttede mig for at gøre noget ved det. Jeg har altid holdt meget af grøntsager og frugt og efter min kæreste og jeg gik fra hinanden fik jeg muligheden for at spise det istedet for (han var ikke så vild med grøntsager osv). Hvorfor opsøge en kostvejleder? (ikke på den måde ment, jeg er ikke fornærmet eller noget, men vil bare gerne høre begrundelsen) :)

Ninanina skrev:
Hvorfor opsøge en kostvejleder? (ikke på den måde ment, jeg er ikke fornærmet eller noget, men vil bare gerne høre begrundelsen)

Hvis du både har problemer med at holde maden i dig og får ondt i maven af kulhydrater, kan det godt være at der skal noget specielt kost til.

Du kan også bare selv forsøge dig frem,men det tager tid at finde den rette mængde.
Brugeravatar

På den måde :lol:
Jamen det kunne være en ide! Jeg havde overvejet at få en personlig træner som også skulle sammensætte en kostplan. Har du nogle foreslag til en som er dygtig?

Det kommer an på hvad du vil ofre.

Jeg ved at Ulrikke Oxbjørn er dygtig

http://www.health4life.dk
Brugeravatar

Hvad skal man regne med at give for prof vejledning? Og har hun en hjemmeside eller noget?

Jeg mener det koster 600 for kostvejledning..
klik på det link jeg satte ind :D
Brugeravatar

haha, jeg er åbenbart lidt langsom i aften (det er trods alt søndag!)
tak for linket, kigger lige på det :)

Hejsa..

Først lige.. FLOT MED DIT VÆGTTAB.. og fed træning du får fyret af.. hold da op..!! op til 3 timers cardio nogen dage.. :blink: RESPEKT.. så kan jeg da godt forstå dit vægtab går så godt..

ang. med maden, så spiser du lidt, og kan slet ikke forstå du kan have energi til alt den cardio og træning..??
Dit vægtab kan være gået i stå fordi kroppen passer på det sidste du har, fordi den føler du sulter den.. (kroppen er klogere/smartere end man tror)

Din morgenmad lyder fornuftigt..!! ang. mellemmåltiderne ville jeg putte lidt yoghurt ind (cheasy youghurt er meget fedtfattigt og lav kcal) + flere gulerødder...!!! og måske nogle riskiks..
Middagsmad kunne måske være en STOR gang salat måske med tun eller rejer og måske med lidt hytteost.. det er ihvertifal også meget lav på kcal. men indeholder lidt protien og mælkeprodukt..

Nødder ville heller ikke være et dårligt valg som mellemmåltider..!

ellers er det bare med at forsætte hvad du har gang i, det skal nok kommme med din vilje.. :biggrin:
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Galleri: Vis galleri (2)

Takker, jeg er også selv super tilfreds med resultaterne. Det er rart at folk har bemærket forskellen :D
Mht nødder, hvilke er anbefalelsesværdige? Jeg formoder at det skal være usaltet, men er der forskel på om det er mandler, cashew nødder eller lign?

Multiman skrev:Jeg mener det koster 600 for kostvejledning..
klik på det link jeg satte ind :D

syntes nu det er lidt fjollet at gi 600kr når hun allerede har tabt sig så meget, og bare fordi man ikke har haft et vægtab i en uge..

SÅ vidt jeg har forstået vil hun ikke bygge sin krop op, dog skal hun tænke lidt over at få hvad kroppen har brug for, og ikke nøjes med vandmelon til middagsmad..

syntes du skal gi dig selv en chance mere i et par uger.. :wink:
Brugeravatar

Ninanina skrev:Takker, jeg er også selv super tilfreds med resultaterne. Det er rart at folk har bemærket forskellen :D
Mht nødder, hvilke er anbefalelsesværdige? Jeg formoder at det skal være usaltet, men er der forskel på om det er mandler, cashew nødder eller lign?

vi har haft den snak om nødder herinde før.. tror du kan finde et link herinde et sted hvis du vil læse mere om det..

Ellers er Mandler og valnødder - solsikkekerner Usaltet.. rimelig sikker vinder..

bare en lille håndfuld om dagen er nok.. :wink:
Brugeravatar

Taaak :)
Kigger lige en runde :)

Nille skrev:
syntes nu det er lidt fjollet at gi 600kr når hun allerede har tabt sig så meget, og bare fordi man ikke har haft et vægtab i en uge..

SÅ vidt jeg har forstået vil hun ikke bygge sin krop op, dog skal hun tænke lidt over at få hvad kroppen har brug for, og ikke nøjes med vandmelon til middagsmad..

syntes du skal gi dig selv en chance mere i et par uger..

Helt enig, skrev også at hun selv kunne prøve sig frem,men det tog tid. Og JA det er flot gået det hun alledere har tabt sig, men det er helt sikkert gået i stå pga hun spiser for lidt nu, som du selv siger :D

Hun skal jo heller ikk lave den fejl som mange laver når de går i stå, med at spise mindre og mindre.

Ninanina skrev:

Takker, jeg er også selv super tilfreds med resultaterne. Det er rart at folk har bemærket forskellen

Lige meget hvad det er for nødder,men undgå saltet.

Prøv også sund fedt. i form af olie omega 3,6,9 fisk eller plante :D
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster