Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Politologisk fitness-eksperiment

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Kære fitness-udøver - jeg har meget brug for netop din hjælp!

I forbindelse med mit speciale i statskundskab, leder jeg efter mænd til at indgå i et eksperiment. Kort fortalt er omdrejningspunktet samspillet mellem fitness og politik. Vi mennesker besidder en række heurestikker(en slags nedarvede reflekser), som vi anvender i vores hverdag. Dette forsøgs ambition er derfor at blive klogere på fysisk aktivitets indvirkning på vores perception af verden.

Din rolle bliver kort fortalt at få testet din maks styrke i bænkpres før og efter du har medvirket i et to måneder langt træningsforløb. Alle deltagere medvirker i lodtrækningen om en iPad Air, og er med til at skabe morgendagens forskning. Alle mænd i alderen fra 13-99 har interesse. Du kan finde mere information på min facebook-side: https://www.facebook.com/pages/Fitpolit/727592890669150 eller min hjemmeside www.fitpolit.weebly.com. Her fremgår det også hvordan du tilmelder dig. Jeg håber meget du vil være med, og ser frem til at høre fra dig og forhåbentlig alle de venner du kan lokke med! ;-)

På forhånd stor tak.

Mvh
Jesper Nissen
Speciale-studerende i statskundskab ved Aarhus universitet.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ringe

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor måle på bænkpres efter øvelser, som kan laves hjemme og dermed ikke involverer progression på bænken? Det ville give mere mening - tænker jeg - at måle styrken i de øvelser, man øver gennem forsøget?
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Kan man se træningsprogrammet på forhånd?

Din hjemmeside bruger i øvrigt en artikel af Alun Bigart. Nu indebærer eksperimentet ikke noget med råmælk og sølvpapirshatte vel?

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Logbog: Vis logbog

Din rolle bliver kort fortalt at få testet din maks styrke i bænkpres før og efter du har medvirket i et to måneder langt træningsforløb.

Jeg kan ikke se, hvordan ens øgede styrke i bænkpres kan relatere sig til politik? Burde der ikke være et spørgeskema eller noget?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog

Jeg kan nu heller ikke se nogen som helst sammenhæng, kun muligheder for at misbruge nogle tal i forbindelse med ADD og den slags.
Hvis du skal have seriøse folk med så bliver du nødt til seriøst selv uddybe det, rammer, sikkerhed, træningsprogrammet, folk vil helt sikkert frygte tilbagegang i deres træning, hvad går eksperimentet præcis ud på, og hvad er meningen, hvad kan man forvente osv?

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Søren pedersen skrev:Jeg kan nu heller ikke se nogen som helst sammenhæng, kun muligheder for at misbruge nogle tal i forbindelse med ADD og den slags.
Hvis du skal have seriøse folk med så bliver du nødt til seriøst selv uddybe det, rammer, sikkerhed, træningsprogrammet, folk vil helt sikkert frygte tilbagegang i deres træning, hvad går eksperimentet præcis ud på, og hvad er meningen, hvad kan man forvente osv?

mvh

Præcis. Jeg ville super gerne deltage, men "øvelser som kan laves hjemme" (og ingen anden træning) og en kostplan lavet af én eller anden, som slet ikke kender mig lyder ikke særlig tiltalende. Det ville uden tvivl betyde stor tilbagegang for mig.

Hvis det var noget med at finde sit maks i bænk og så køre en bestemt rutine på bænk, så ville jeg være langt mere tilbøjelig til at takke ja, idet det ville kunne indpasses i min træning.

Pt. lyder det til kun at være egnet for motionister og begyndere
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online