Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Præcist kalorieindtag? Hjælp!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey med jer!

Her efter sommer har jeg planer om at køre et lidt mere forsigtigt gain, end jeg har gjort de sidste år. I stedet for det ugentlige overskud på 500 kcal vil jeg forsøge mig med kun 250. Ganske enkelt fordi jeg de sidste år synes jeg har fået lige lidt for meget på sidebenene under mine sidste gains og denne gang vil se om jeg kan være det foruden – altså i et vidst omfang.
Jeg bruger lige nu Lifesum til at tracke mine kalorier, og det funger fint. Et lille problem jeg er stødt på, er dog hvordan jeg skal behandle aktiviteter som ikke lige er til at indtaste i Lifesum.
Det nytter jo ikke rigtigt hvis jeg rammer de der 100-200 kcal forbi nogle gange om ugen.

Mit spørgsmål lyder så; hvis jeg eksempelvis en dag tager et spil fodbold med drengene i to timer, går en tur med hunden og derudover skal handle i supermarkedet 5 km væk (cykeltur), hvordan skal jeg så kunne præcisere mit kaloriebehov bedst muligt ud fra dette? For det må om ikke andet være væsentlig højere end foregående dag hvor jeg, lad os bare sige, lå og så tv det meste af dagen.

På forhånd tak ;)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 105.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er ikke nødvendigt at være så præcis i det, hvis du førhen har taget for hurtigt på så har du gennemsnitligt spist for meget, sænk dit gennemsnitsindtag over ugen til at pass med den vægtforøgning du ønsker, det kan tage dig et par uger at finde præcis ud af hvad dette tal er, men det er umiddelbart svært at give et præcis svar på hvor meget du forbrænder på diverse aktiviteter.

Normaltvis tilregner jeg ca. 200-300 kalorier for en times hårdt arbejde, om det så enten skulle være træningen, cykelture eller hvad nu.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster