Hey guys
Jeg er en gut på 16, som kun har trænet ca 1½ måned. Desværre var jeg ikke så vidende, da jeg startede. så der gik ikke længe før jeg biksede et splitprogram sammen. Jeg har så kørt 2-dags split lige siden - dog med nogle udskiftede øvelser undervejs.
De forskellige basisøvelser er ved at være kørt ind.
Her er så det splitprogram jeg er nået frem til:
DAG1 (bryst, triceps, skulder):
Bænkpres
Weighted Dips
Pec Deck Fly
Fransk pres
Millitary press
Side Lateral raises
Dumbell skulder pres
DAG2 (ryg, ben, biceps):
Bent over rows
Dødløft
Chin ups (underhånd med smalt greb)
Træk til bryst (med bredt overhåndsgreb)
Dumbell bicep curls
Benpres
Standing calf-raises
Squat
mave trænes 3 gange om ugen
Jeg kører træning mandag+tirsdag og torsdag+fredag.
Jeg burde nok have nogen flere øvelser med. men ja, jeg er jo ikke så erfaren :) og har derfor ikke helt styr på hvilke og hvor mange øvelser
Efter at have læst rundt omkring på nettet (har brugt ret så lang tid på at suge information til mig), får jeg så mere og mere lyst til at gå over til fullbody, som så ville komme til at se sådan ud (med stærk inspiration fra HST og andre tråde):
FULLBODY
Squat
Bænkpres
Dødløft
Bent over rows
Millitary press
Træk til bryst / chinups (begge med smalt underhåndsgreb) - hvad foretrækker i her :)?
Standing calf-raises
Fransk pres
Bicep dumbell curls
Dumbbell side laterals
+ mavetræning
Dette ville jeg så køre mandag, onsdag og fredag.
Overvejer samtidig at køre den der progressionscyklus fra HST. - men det er muligvis en anelse for avanceret for mig endnu. Det kan altid smides på senere :)
Hovedspørgsmålet lyder så på: Hvilket af disse programmer tror i vil give bedst resultater for mig?
Jeg har jo snart sommerferie, så har masser tid til at træne mange gange om ugen(vil også gerne træne meget). Men i splitprogrammet kommer jeg jo kun de forskellige muskelgrupper igennem 2 gange? Jeg bør nok også have flere øvelser på split-programmet hvis det vælges
Har tænkt mig at køre de store øvelser squat, dødløft og bænk (evt military) med 5x5 og resten 3x8-12
Hvad synes i om det? bliver der dækket ordenligt?
I er meget velkomne til at komme med ændringsforeslag i alt fra øvelser til reprange.
Håber på nogle gode svar.
på forhånd tak! =D>
Rask