Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

Program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB :)

Dette program er et jeg muligvis vil begynde på, efter mit nuværende. Men jeg kunne godt tænke mig ris og ros, hvorvidt strukturen og øvelserne, volumen, frekvens, splittet m.m er.

"Fullbody" dagen bliver øvelserne udført med bælte og dertilhørende udstyr.

*hver gang splittet bliver gennemført går man ned til næste rep. og så forfra. Deload bliver inkorporeret, når en hvis akkumuleret træthed opstår

Billede

På forhånd mange tak :)
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ser ganske fint struktureret ud, udmærket! Jeg ville dog ikke lave så meget squat og dødløft i løbet af en uge, især hvis du gerne vil beholde din fullbody-dag. Det kan hurtigt lede til komplikationer.

Hvis du gerne vil køre tungt (5x5) i både back squat og DL på din fullbody-dag, synes jeg du skal skære i volumen på de andre dage. Lige nu har du: 5 sæt volumen squat + 5 sæt volumen dødløft den ene dag. Og 10 forholdsvis tunge sæt squat den anden dag. Dertil kommer fullbody dagen. Det er rigtig, rigtig meget.

Du kan sagtens træne underkroppen tre gange ugentligt, men så skal du skære lidt på de andre dage, IMO.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Det ser ganske fint struktureret ud, udmærket! Jeg ville dog ikke lave så meget squat og dødløft i løbet af en uge, især hvis du gerne vil beholde din fullbody-dag. Det kan hurtigt lede til komplikationer.

Hvis du gerne vil køre tungt (5x5) i både back squat og DL på din fullbody-dag, synes jeg du skal skære i volumen på de andre dage. Lige nu har du: 5 sæt volumen squat + 5 sæt volumen dødløft den ene dag. Og 10 forholdsvis tunge sæt squat den anden dag. Dertil kommer fullbody dagen. Det er rigtig, rigtig meget.

Du kan sagtens træne underkroppen tre gange ugentligt, men så skal du skære lidt på de andre dage, IMO.

Tænkte lidt a la det samme. Især lænden ville hurtigt blive ristet. Men hvilke øvelser ville du forslå hvis jeg gerne vil bibeholde volumen i bendagene med squat? Eller hvis bedre alternativt; hvad ville du lave om, hvis jeg må spørge? Havde bare svært til sidst at finde øvelserne der ramte samme muskelgrupper :mrgreen: . Håber det giver mening :)

Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste

Kostplan: Vis kostplan

Lower 1: Tung squat + dynamisk dødløft
Lower 2: Tung dødløft + dynamisk squat
Fullbody: Volumen quads og bagkæde, hvor du holder dig fra de helt store løft (back squat og dødløft). Dvs. assistance-øvelser som lunges, DB RDL, glute-ham raises, cyclist squats - eller lignende, da de ikke stresser CNS lige så meget.

Det ville i hvert fald være en ide. Så får du kørt alle løftene igennem + en fullbodydag, hvor du kører noget volumen ind på underkroppen.

Du kunne også overveje følgende:

Lower 1: Lav den om til en bagkæde-dag, hvor bagkæde får en stor volumen (DL, leg curls, back extensions fx)
Lower 2: Lav den om til en quads-dag, hvor quads får en stor volumen (FSQ, cyclist squat, FFE split squats fx)
Fullbody: Tung squat og tung dødløft.

Der er vel flere muligheder, tænker jeg. Essensen er nok nærmere ikke at gå helt over bord.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Lower 1: Tung squat + dynamisk dødløft
Lower 2: Tung dødløft + dynamisk squat
Fullbody: Volumen quads og bagkæde, hvor du holder dig fra de helt store løft (back squat og dødløft). Dvs. assistance-øvelser som lunges, DB RDL, glute-ham raises, cyclist squats - eller lignende, da de ikke stresser CNS lige så meget.

Det ville i hvert fald være en ide. Så får du kørt alle løftene igennem + en fullbodydag, hvor du kører noget volumen ind på underkroppen.

Du kunne også overveje følgende:

Lower 1: Lav den om til en bagkæde-dag, hvor bagkæde får en stor volumen (DL, leg curls, back extensions fx)
Lower 2: Lav den om til en quads-dag, hvor quads får en stor volumen (FSQ, cyclist squat, FFE split squats fx)
Fullbody: Tung squat og tung dødløft.

Der er vel flere muligheder, tænker jeg. Essensen er nok nærmere ikke at gå helt over bord.

Jeg takker rigtig mange gange Pikkemand!

Brugeravatar

SPH GYM

Styrkeliste