Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1064
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1062

Følg bodybuilding.dk på

Program til MMA

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey, jeg er 16 år, 183cm cirka, vejer 68-69kg. har trænet on/off siden jeg blev 15 i April. Har gået til MMA før og starter igen er engang efter sommerferien er slut. Så ville dette program være godt at træne op til det med? Som opvarmning Boksning/kickboxning på boksebold. :)

CAT dag (Compensory Acceleration Training = eksplosiv dag)
5 sæt x 2 reps x 70 %

Tung cycle
uge 1: 5 sæt x 2 reps x 85 % af 1rm
uge 2: 5 sæt x 3 reps x 85 % af 1rm
uge 3: 5 sæt x 4 reps x 85 % af 1rm
uge 4: 5 sæt x 5 reps x 85 % af 1rm
uge 5: 5 sæt x 6 reps x 85 % af 1rm
uge 6: 3 sæt x 2 reps x 90 % af 1rm
uge 7: 3 sæt x 3 reps x 90 % af 1rm
uge 8: 3 sæt x 2 reps x 95 % af 1rm
uge 9: 3 sæt x 2 reps x 100 % af 1rm
uge 10: max forsøg.

Dag 1:
Sæt x Reps
Hatfield Squat:
CAT Bænk: Eksplosivt
Skrå kabel træk smal: 5x3
Kabel Curls: 3x3
Weighted Dips: 3x3
Shrugs BB: 3x5

Dag 2:
Hatfield Dødløft:
Ben spark maskine: 5x3
Military pres: 5x5
Kabel shoulder roter udad: 3x15
Cable Row wide grip: 5x3
Chin ups bred: 20 reps
Leg raises left and rigt: 3x10 each side
Leg raises middle: 3x20

Dag 3: Pause

Dag 4:
Sæt x Reps
Cat Squat: Eksplosivt
Hatfield Bænk:
Skrå kabel træk: 5x3
Kabel Curls: 3x3
Weighted Dips: 3x3
Shrugs BB: 3x5

Dag 5:
Hatfield Dødløft:
Chin ups bred: 20 reps
Ben spark maskine: 5x3
Military pres: 5x5
Kabel shoulder roter indad: 3x15
Mave maskine: 3x5
Side Twist: 3x5

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

?

Styrkeliste

Kan du ikke bare træne ''mma'' selv, indtil ''holdet'' starter op igen? Du bliver jo god til noget ved at gøre det, og jeg tvivler på at du er på et niveau hvor det reelt har betydning om du blander vægttræning ind i ligningen.. Men du skal ved gud vægttræne hvis du har lyst til det, jeg tror bare ikke overførslen til mma er ret stor og slet ikke hvis det kun bliver over sommerferien..

Hvis du gerne vil begynde at vægttræne ville jeg råde dig til at køre back to basics..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

MMA kræver styrke og god kondition.

Google Starting strength eller StrongLifts 5x5 og kør programmet mandag, onsdag, fredag. Tag nogle løbeture tirsdag, torsdag og evt. lørdag. Brug weekenden på at restituere.

spis sundt med en masse kød, frugt/grønt og drik enorme mængder vand.

Du kan også droppe vægttræningen og istedet lave bodyweight øvelser som chins/pullups, dips, crunches, armbøjninger, jump squats osv. Kan selv huske jeg var ret udbrændt efter en hård uge med kampsport og vægttræning ved siden af. Og fik meget mere du af bodyweight træning da jeg fik mere kontrol over min egen vægt samt det ikke smadrede musklerne på samme måde.

Men hvis det er MMA der er dit primære fokus så heller tag 5-6 dages træning i ugen og ingen vægttræning end kun 2-3 dage med MMA for at gøre plads til vægttræningen. Vægttræningen supplere selve kampsporten og kan aldrig give bedre resultater hvis den optager træningsdage for selve kampsporten.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

dornerd skrev:Kan du ikke bare træne ''mma'' selv, indtil ''holdet'' starter op igen? Du bliver jo god til noget ved at gøre det, og jeg tvivler på at du er på et niveau hvor det reelt har betydning om du blander vægttræning ind i ligningen.. Men du skal ved gud vægttræne hvis du har lyst til det, jeg tror bare ikke overførslen til mma er ret stor og slet ikke hvis det kun bliver over sommerferien..

Hvis du gerne vil begynde at vægttræne ville jeg råde dig til at køre back to basics..

Har trænet i et år on/off.. :)

Styrkeliste

narvs skrev:MMA kræver styrke og god kondition.

Google Starting strength eller StrongLifts 5x5 og kør programmet mandag, onsdag, fredag. Tag nogle løbeture tirsdag, torsdag og evt. lørdag. Brug weekenden på at restituere.

Du kan også droppe vægttræningen og istedet lave bodyweight øvelser som chins/pullups, dips, crunches, armbøjninger, jump squats osv. Kan selv huske jeg var ret udbrændt efter en hård uge med kampsport og vægttræning ved siden af. Og fik meget mere du af bodyweight træning da jeg fik mere kontrol over min egen vægt samt det ikke smadrede musklerne på samme måde.

Men hvis det er MMA der er dit primære fokus så heller tag 5-6 dages træning i ugen og ingen vægttræning end kun 2-3 dage med MMA for at gøre plads til vægttræningen. Vægttræningen supplere selve kampsporten og kan aldrig give bedre resultater hvis den optager træningsdage for selve kampsporten.
Er lige blevet færdig med babylover Starting Strength.

- Der er mma 4 gange i ugen, som først starter klokken 19 cirka. Så når jeg har fri fra skole kan jeg gå ned i gym og træne inden eller vil det være for hårdt? :)

Styrkeliste

aveiro skrev:
narvs skrev:MMA kræver styrke og god kondition.

Er lige blevet færdig med babylover Starting Strength.

- Der er mma 4 gange i ugen, som først starter klokken 19 cirka. Så når jeg har fri fra skole kan jeg gå ned i gym og træne inden eller vil det være for hårdt? :)

Det er aldrig til at sige. Personligt kunne jeg ikke lave vægttræning og kampsport på samme dag, dog har jeg mødt mange andre som godt kunne. Men vil sige du burde lave vægttræning som det sidste på dagen af de 2 ting.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster