Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 931
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 928

Følg bodybuilding.dk på

Program under cut.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude.
Efter en pause på at par uger, og før det er længere periode med useriøs træning, skal jeg igang igen.
Motivationen er tilbage. Og jeg har passer af gå-på-mod. Fodbold er lagt til siden, og der er nu plads til at rette fokuset mod styrketræningen og cuttet, som jeg skal i gang med.

Inden jeg begynder på torsdag, vil jeg gerne lige have mit træningsprogram godkendt.
Det er nu ikke sådan at det er vitterligt avanceret, for jeg har blot taget back-to-basics og kørt noget HIIT-træning imellem.
Men nu til sagen. Der ser således ud:

Mandag: BtB
Tirsdag: BtB
Onsdag: HIIT
Torsdag: BtB
Fredag: BtB
Lørdag HIIT
Søndag: Hvile

Jeg har tænkt mig at køre med HIIT pga. min fedtprocent skal reduceres, da vi nu nærmer os sommerperioden.
Det jeg har tænkt mig er, at begynde på et niveau der ser således ud (Et jeg har fundet på nettet)

Level 1, begynder:
Opvarmning: jog 5 min
HIIT: 8 x 30 sec sprints, 1 min gang mellem hver sprint
Cool down: jog 5 min

Skal lige siges at der er 3 levels, og jeg selvfølgelig trapper op, når jeg føler det er muligt :-)

Vil gerne lige høre jeres vurdering, og samtidig har jeg et spørgsmål. Ved i om man kan indstille ganske normale løbebånd (Dem som de har erhvervet sig med i Fresh Fitness) til at løbe HIIT? - Eller skal man gøre det på den naturlige måde, uden for centeret? :)

Jeg siger tak og er taknemmelig på forhånd :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Styrketræningen ser fornuftig ud. :)

Mht. HIIT.

Jeg har selv brugt det utrolig meget de gange jeg har cuttet med gode resultater. Selve det enkelte træningspas er meget simpelt og let at variere og det virker til du har en god forståelse for det. Dog synes jeg frekvensen er lav med kun to trænings pas om ugen.
Der ville jeg, personligt, skrue en del mere op. Jeg har god erfaring under cut med at have små løbepas (ikke nødvendigvis HIIT, men kort distance i højt tempo) flere gange om dagen. Især til at starte dagen på. 15 minutter med højt tempo - så er kroppen igang!

- Og kom ud og løb i naturen istedet for på løbebånd - det tager for lang tid for båndet at komme op i sprint tempo.
Gardehusar og STOLT!
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved, Danmark

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

JohnRambo skrev:Styrketræningen ser fornuftig ud. :)

Mht. HIIT.

Jeg har selv brugt det utrolig meget de gange jeg har cuttet med gode resultater. Selve det enkelte træningspas er meget simpelt og let at variere og det virker til du har en god forståelse for det. Dog synes jeg frekvensen er lav med kun to trænings pas om ugen.
Der ville jeg, personligt, skrue en del mere op. Jeg har god erfaring under cut med at have små løbepas (ikke nødvendigvis HIIT, men kort distance i højt tempo) flere gange om dagen. Især til at starte dagen på. 15 minutter med højt tempo - så er kroppen igang!

- Og kom ud og løb i naturen istedet for på løbebånd - det tager for lang tid for båndet at komme op i sprint tempo.

Tak for dit svar ;)
Udover HIIT to gange om ugen ( Har læst et sted, at det ikke er godt at træne HIIT samme dage som man styrketræner), så kan jeg tage en "morgenløber" på 10-15 min. hvor jeg løber jævnt højt tempo - Er det noget i den dur, du mener? :-)
Her tænker jeg måske hver anden dag :-D

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Mht. HIIT.
Så er det irrelevant hvad du gør for at nå dit kalorieunderskud, bare så længe at du når det.
jeg siger ikke at cardio er dårligt, og det er også en stor restitutions faktor at lave cardio, men måske ikke med den intensitet.

dette svar er rettet primært imod en ting= "at tabe fedt", ikke styrke eller udholdenhed.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster