Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Projekt opnå mit ønskede mål. 2/2

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

del 2

Derudover kan jeg lige smide mine løft på.
Har ikke rigtig kørt 1rm i så meget men ligger på det her nu med de sæt jeg kører 4x6 eller 5x5

Squat 140 kg.
Bænk 115 kg.
Dumbell incline bench 34 kg (de har ikke større I centeret:S)
Dumbell Biceps curl 24 kg.

Mit mål er at opnå en krop som jeg er tilfreds med uden at ty til snydemetoder som krudt osv, træner ikke kun af udseendetsmæssige oversager, selvfølgelig er det hovedeparten af grunden, men jeg tænker også på mit fremtidige liv, vil gerne stadig når jeg er 40 kunne betragtes som en veltrænet mand og ikke ligne min far med ølvom. Men omvendt vil jeg også have lov til at æde en burger en gang i mellem og stadig drikke med vennerne og nyde livet, fordi ellers bliver det sku for surt i længden. Alting med måde som man siger. Men jeg kan vise et billede af sådan som jeg gerne vil kunne se ud om ikke så forfærdeligt mange år.

For mig at se er det noget af det fedeste man kan opnå, han er ikke for stor og overpumpet, men han er heller ikke sådan en der lever på sin fedtprocent. Da han har masser af muskelmasse. Han ligner ikke en svømmer med alt for store vinger i forhold til resten, han ligner ikke en fodboldspiller med meget udviklede ben og så en svag overkrop, han ligner ikke en stor briantype der har stukket sprøjten i røven og har arme der er tykkere end hans ben, det er så harmonisk og ser naturligt ud. Han har den vildeste fysik, det findes simpelthen ikke bedre.
Og jeg ved godt det er et modelbillede osv, men fyren er rigtig nok, gå på youtube og skriv jamerjay, så ser i nogle af hans videor, det er awsome!

Mit spørgsmål er så nu, skal jeg gøre noget anderledes i mit træningsprogram?

Skal jeg gøre som jeg selv tror ville være det bedste, trække 500 kcal fra ligevægtsindtaget og så begynde og veje alt hvad jeg putter i kæften så jeg rammer det tal, samtidig med jeg stadig har i baghovedet at man skal have 1.8 g protein pr kg kropsvægt og at det skal komme fra magert kød som kylling og magert oksekød fisk mm, 600-1000 gram frugt & grønt hver dag, og resten fordelt på mørkt brød, kartofler, ris, pasta, havregryn osv, men heller ikke for mange af dem da de er meget kalorietætte. 3-4 L vand hver dag og derudover kun mælk som anden drikkevare.

Eller skal jeg gøre det modsatte og lægge 500 kcal til mit ligevægtsindtag og stadig følge de retningslinjer for kost og ernæring som alle hjemmesiderne er spækket til med?
Grunden til jeg spørger om jeg skal lægge til, er at jeg har svært ved at se om han har mere muskelmasse end mig, umildbart ville man jo sige ja selvfølgelig har han det, men han har også en meget lavere fedtprocent end 12, og det kan godt snyde lidt. Jeg har også været inde og se på den fine herres profil på et bodybuilderforum og han vejer ikke mere end 82 kg, og er ca ligeså høj som mig og har en fedprocent på 6-7 stykker. Derfor mener jeg jo selv at det ville være dumt at bruge rigtig meget tid og arbejde på at cutte ned til det samme som ham, og så ende med at være en spinkel splejset type hvis jeg nu ikke havde opnået tilstrækkelig muskelmasse inden jeg startede mit cut.

Eller skal jeg fortsætte som jeg gør nu med at træne og tænke over kosten, men ikke så meget så jeg gider at veje den og flippe totalt ud i hysteri hvis min mor laver stegt flæsk med persillesovs en dag. Jeg tænker over hvad kan man kalde det basis rådene for ernæring, drik vand, husk proteiner, husker frugt og grønt, husk ikke springe morgenmaden over og æde 5 kg til aften osv osv. Men fuldstændig kontrol over det har jeg slet ikke.

Så hvad er dit råd til mig hvis du har et?
Vedhæftede filer
8994-Jamerjay.jpg
8994-Jamerjay.jpg (10.27 KiB) Vist 35 gange

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har han ikke nogen lidt fesne ben? De er store men benet har mange muskler, og jeg kan så vidt kun se en max to tydlige muskler.....Er det bare mig eller er der noget om det? Ellers fed form

du skal nok poste nogle billeder af dig selv, før man kan hjælpe dig

og jeg vil iøvrigt sige at fyren der er meget langt nede i fedtprocent, samt at han er lidt bryst/biceps domineret.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

det her er 2 del af mit indlæg, læs den 1 del inden i svarede ellers tror jeg ikke det giver mening hehe..

men det var ikk ment som diskussion omkring jamerjays form, bare hva jeg skal gøre.

Skulderne, underarme og bene ser lidt fesne ud. Set i forhold til resten. Nu får jeg sikket folk på nakken, for at kritisere den form. Men det er set i en helhed. Lidt en disco form. Men vil stadig understrege det er en fin form at arbejde mod, den har bare visse mangler.

Lithium skrev:
DB_2605 skrev:det her er 2 del af mit indlæg, læs den 1 del inden i svarede ellers tror jeg ikke det giver mening hehe..

men det var ikk ment som diskussion omkring jamerjays form, bare hva jeg skal gøre.

Har du læst artiklerne i arkivet herinde ? er sikker på du kan finde inspiration til at bringe dig videre

ja det har jeg.

det var ikke sådan ment hvordan man gør de forskellige ting, jeg ved godt hvordan man sætter en kostplan sammen (nogenlunde eheh :roll) men mere hva jeres bud om i så har mere eller mindre forstand på det end mig er for hvad der ville være klogest at gøre.

jeg har smidt alt ind der at vide om mig, mål, program, billeder med mig selv osv osv, så bare kom med et råd, jeg endda også skrevet de 3 muligheder for hva der kan gøres så det sådan set bare at læse og så svare hvis du/i gider:)

Hvis du vil ramme en form som hans, så vil jeg helt sikkert (bedømt udfra dine billeder i del 1) mene du skal bulke, så du kan få noget mere masse på kroppen inden du cutter i bund.
Begynder du at cutte nu, vil du sikkert få en pæn markeret krop, men til gengæld vil du nok - som du selv nævner - få tendenser til at ligne en tynd pind og du vil ikke have en muskelmasse der er i nærheden af hans. Desuden skal du huske på at man ikke kan undgå at miste lidt muskelmasse når man cutter.

Så mit råd vil helt klart være at bulke.

ps: Nu lød det måske som om jeg omtalte din form meget negativt, men tag dig ikke af det ;) Du har skam en ganske fornuftig grundform.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

rask skrev:Hvis du vil ramme en form som hans, så vil jeg helt sikkert (bedømt udfra dine billeder i del 1) mene du skal bulke, så du kan få noget mere masse på kroppen inden du cutter i bund.
Begynder du at cutte nu, vil du sikkert få en pæn markeret krop, men til gengæld vil du nok - som du selv nævner - få tendenser til at ligne en tynd pind og du vil ikke have en muskelmasse der er i nærheden af hans. Desuden skal du huske på at man ikke kan undgå at miste lidt muskelmasse når man cutter.

Så mit råd vil helt klart være at bulke.

ps: Nu lød det måske som om jeg omtalte din form meget negativt, men tag dig ikke af det ;) Du har
skam en ganske fornuftig grundform.

tak for svarene, og held og lykke med det i har gang i:)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster