Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1884
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1880

Følg bodybuilding.dk på

Protein bar

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Kan det anbefales at jeg efter hver træningspas indtager en protein par med 30 - 33 gram og et par bananer samt rosiner – og giver det godt med en bar eller får man mere ud af f.eks. æg, tun og rejer? Så kan jeg også gemme appetitten til senere på dagen hvor jeg så kan indtage kød, æg, tun, rejer, mælk osv. Indtagningen af en protein bar vil dog kun ske på hver træningsdag mens jeg de andre dage vil indtage proteiner fra normal kost.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du vil være langt bedre stillet med en valleproteinshake kombineret med en røvfuld maltodextrin, da jeg går ud fra at en stor del af proteinmængden i en bar er soyaprotein?! Barerne ville jeg hellere spise i løbet af dagen.

http://www.bodyman.dk

Deres whey 80, mums :wink:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu anbefaler I jo i stedet at jeg indtager proteinpulver frem for en bar, men hvilket noget vil I så anbefale til en forholdsvis nybegynder - som jeg jo er. Har ca. trænet seriøst i 3 måneder og er derfor ikke endnu typen som vil gå ud og ofre flere hundrede/tusinder på en spand med pulver. Mit max beløb på pulver vil jeg ligge på 300-400 kr. Hvad kan I eksperter anbefale? Vil dog selvfølgelig gerne betale et beløb så jeg kan få et godt produkt som går hurtigt ind og hjælper i kroppen og hjælper meget frem for noget billigt skidt.

Det vil være en god ide at tilmelde sig bodyman.dk nyhedsbrev hvis man er interesseret i barer. Det bliver snart udsendt et super godt tilbud :)
Brugeravatar

Administrator

Geografisk sted: aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Galleri: Vis galleri (4)

Okay, men er nok mere interesseret i proteinpulver. Hvilket noget kan du/I anbefale fra bodyman.dk? Har kigget meget på Bodylab Whey 80 samt Body Whey 95. Er det evt. en mulighed?

Det er to kanon gode produkter, men det kommer meget an på hvad du vil opnå..
F. eks WG (Weightgainer) hvis du vil tage på, og Whey 80 og 95 hvis du ikke får nok proteiner gennem din normale kost.

Synes ikke at jeg opfylder kravene om at indtage hurtige proteiner efter træningen. Vil derfor gerne have noget pulver som jeg kan nuppe lige efter træningen i stedet for at jeg skal medbringe en masse æg og rejer som jo også først går ind i kroppen efter længere tid. Så vil gerne have noget forholdsvis billigt pulver som udvikler ens muskler hurtigst muligt. Hvad anbefaler I?

Efter træning vil jeg klart anbefale WG.. Det er ikke kun "proteiner" du skal indtage , også hurtige kulhydrater .. Derfor er WG et kanon produkt, da det indholder begge dele..

Okay, men hvad hvis jeg i stedet for WG indtager proteinpulver et par bananer og en dåse med rosiner eller er WG det bedste valg? Du kunne ikke lige linke til det rette produkt?

WG er nok det nemmeste valg, og så koster 3 kg kun 250 kr. !
Link til WG? Det er jo bare http://www.bodyman.dk :D

Har lige læst alle informationer om WG. Det ser jo yderst fornuftigt ud og passer lige præcis til mit behov. Sidst, men ikke mindst er det også billigt for 3 kg. Jeg vejer 54 kg. og skal derfor indtage 108-110 gram protein om dagen. Hvor meget pulver vil du anbefale at jeg indtager efter et træningspas?

100 gram ! Tager det selv, det virker kanont :)

Så hvis jeg bare indtager 100 gram pulver på hver træningsdag samt den normale kost mens jeg på alle andre dage (uden træning) lever af at indtage mine proteiner og kulhydrater fra normal kost uden nogen form for pulver skal jeg nok få noget godt ud af det?

Se det kommer jo igen an på hvad du vil.. Vil du tage meget kraftigt på.. Skal du nok ta´ omkring .. 100 gram morgen middag og aften HVER DAG..
Ellers er det nok fint med 100 gram efter træning, men husk også 100 gram på "ikke" træningsdage, der er det nok lige meget hvornår..

Er det absolut nødvendigt at jeg også indtager 100 gram pulver på ikke-træningsdage hvis jeg i stedet sørger for at indtage det samme antal proteiner og kulhydrater fra normalt kost? Hvis ikke, bliver jeg jo ruineret. Har næppe penge nok i længden til at spise kosttilskud alle dage.

Det kan du godt, så du vil altså de dage du ikke-træner æde mere end på dine træningsdage..?
Husk nu at æde igennem anyways :lol:

Ja, det stemmer. På mine to træningsdage (onsdag og fredag) vil jeg indtage kosttilskud - 100 gram. På alle andre dage uden træning vil jeg leve af normal kost med en masse proteiner, kulhydrater samt alt det andet. Er du sikker på at 100 gram ikke bliver for meget da jeg også tit spiser kød, æg, torskerogn og drikker mælk på træningsdage? Skal jo kun indtage 110 gram protein pr. dag. Ville det ikke være bedre at jeg i stedet indtager 70-80 gram på træningsdage fra pulver (lige efter træning) og så klarer jeg de sidste 30-40 gram fra normalt kost?

Nej tag 100 gram.. Det får du mest ud af.. Men du skal jo tænke på det skader ikke med for mange proteiner, så om du får 150 eller 110 er lige meget..

Der er skam også kun 30 gram proteiner i 100 gram WG

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster