Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1569
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1566

Følg bodybuilding.dk på

Protein lige før træning ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hey alle.

jeg har altid fået af vide at det var ekstremt vigtigt at få en god omgamg protein lige efter endt træning. Men Her på det sidste er jeg stødt på folk, artilker, film osv. der fortæller at det er vigtigere at få protein før træning?

Er dette rigtigt, eller bare en skrøne

Og hvis det er rigtigt, hvornår snakker vi at skulle få det protein, hvis min træning begynder kvart over 6. er det så halv 6, eller 10 over jeg skal indtage det ?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ishøj

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ved self godt man skal have protein før træning i løbet af hele dagen, men tænker mere på om man fx skal tage sin prot. shake lige inden eller lige efter træning..

Quistgaard skrev:hey alle.

jeg har altid fået af vide at det var ekstremt vigtigt at få en god omgamg protein lige efter endt træning. Men Her på det sidste er jeg stødt på folk, artilker, film osv. der fortæller at det er vigtigere at få protein før træning?

Er dette rigtigt, eller bare en skrøne

Og hvis det er rigtigt, hvornår snakker vi at skulle få det protein, hvis min træning begynder kvart over 6. er det så halv 6, eller 10 over jeg skal indtage det ?

Det tror jeg ikke der er nogle der kan svare dig på. Det er lavet mange studier på området, men ofte er de lavede på utrænede, eller også er de lavede med meget små mængder protein, eller protein uden kulhydrat samtidig. Ud fra de studier jeg har set er der dog noget der tyder på at der er en fordel i at indtage en pre-workout shake når du starter din opvarmning, altså en 10-15 minutter før den egentlige styrketræning. Derudover er der også god evidens for at indtage en post-workout shake lige så snart du er færdig med din træning.
Om det lige er en halv time eller eller 10 min før der er det bedste, tror jeg ikke der er nogen der ved, men grundlæggende kan man sige at det er en god ide at indtage både protein og kulhydrat lige omkring din træning, både før, under og efter.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

det er fuldstændigt hamrende lige meget. du skal bare tænke på at få nok ordentligt mad at spise, træne tungt og følge din skole :wink: :mrgreen:
seriøst de små hypoteser om det ene eller andet window of opportunity er ikke noget vi alm mennesker behøves at bryde vores hoveder med og hvis du forlanger svar fordi du mener det vil kunne forbedre dine træningsresultater så vil jeg gerne se evidens på at du gør alt andet til perfektion, hvis dette ikke er tilfældet så gælder mit første råd.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Tak for svarene, tænkte nok det ikke var så skide vigtigt ;)

Go go read: International Society of Sports Nutrition position stand: Nutrient timing : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2575187/?tool=pubmed :wink:

Om det er vigtigt eller ej, kommer vel an på hvor seriøs man tager sin træning? I kan drage jeres egen konklusion ud fra mit link, men hvis man virkeligt tager sin træning seriøs, kan det kun være en fordel at prøve, da selv en lille forskel stadigvæk er en forskel :)
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster