Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1878
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1874

Følg bodybuilding.dk på

Protein pluver osv.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen, :´)

jeg er ny her og det er første gang jeg skriver.
Men jeg har en masse spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med med at få løst.

For at i ved lidt om mig så er jeg 18 år gammel, vejer 73 kg og er 187 cm høj. Har cirka trænet i 2½ år nu.

Jeg har altid været på proteinpulver (Bodylab Whey 80), hvor jeg hver gang efter træning har taget 1 dl (en fuld måleske).

Jeg træner således i ugen:
Mandag: Bryst/Ben
Tirsdag: Hvile
Onsdag: Ryg/Biceps
Torsdag: Hvile
Fredag: Skulder/Triceps
Lørdag: Hvile (Nogen gange en ekstra "all around" gang her :))
Søndag: Hvile

Så kommer spørgsmålene :D

- Hvor meget svare 1 dl egentlig til i protein/gram?
- Har jeg taget nok protein pulver? Eller skal jeg tage mere end den ene gang efter træning?
- Skal jeg tage protein pulver på mine hvile dage?
- Kunne weight gainer være noget for mig ? (jeg vil gerne tage lidt på). Men vil tage muskler på ikke fedt.
- Hvis jeg nu tager protein pulver om fredagen, og går i byen om aften og drikker nogle øller, skader det så? (Har hørt noget med at man bliver tyk af det)
- Jeg er lige for nylig begyndt at spise nogle honningmadder inden senge tid (da jeg har hørt det skulle være godt - men fik også at vide at et glas mælk sammen med var godt). Kunne jeg her tage en ekstra gange protein? Hvis ja, hvor meget?

(Det skal lige siges at jeg ikke orker at regne alt det kalorie gejl ud i min daglige kost :) men tænker over hvad jeg spiser og har en sund kost)

Håber i kan hjælpe mig med at løse nogle af alle mine mange spørgsmål :) hehe

Mvh.

Ham den uvidende

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lige et mere jeg glemte :) :dance:

- Hvis man har været på protein pulver i lang tid, kan ens krop så godt vende sig til det så det ikke rigtig har nogen effekt mere ?

Mvh

Mig ;)

- Hvor meget svare 1 dl egentlig til i protein/gram?

mener du en måleske? der er vel ca 35 gram protein pulver i en måleske, og går ud fra at du bruger 80% pulver, altså godt 28gram protein pr. måleske.

Har jeg taget nok protein pulver? Eller skal jeg tage mere end den ene gang efter træning?

Tag protein pulver som det kost tilskud det nu engang er, får du ikke nok prots i et måltid, kan du med fordel, supplere måltidet med en omgang pro pulver, --> prøv at ramme ca 30 gram protein pr. måltid 7x om dagen.

- Skal jeg tage protein pulver på mine hvile dage?

ja, hvis du ikke får nok protein igennem din almindelige kost.

- Kunne weight gainer være noget for mig ? (jeg vil gerne tage lidt på). Men vil tage muskler på ikke fedt.

Har du problemer med at tage på, bør du først forsøge at spise mere, weight gainer er trods alt bare protein og kulhydrat og en smule fedt, præcis som almindelig mad, altså er der ingen grund til at bruge penge på det, hvis du får det samme ud af regulær mad.
Har du problemer med at tage på, efter du har prøver ovenstående tip, så kan weight gainer komme på programmet.
du kan ikke få en vægtstigning, kun i form af muskler, hvis du spiser mere end du forbrænder, vil du falde i en anabolsk metabolisme (opbyggende "fase") og det er her kroppen har mulighed for at bygge dine muskler større/stærkere, dog vil der også komme fedt med.
med nøje beregning af indtag kan man minimere sin fedt ophobning, men eftersom du ikke er meget for kcal tælling, er dette nok ikke noget for dig.

- Jeg er lige for nylig begyndt at spise nogle honningmadder inden senge tid (da jeg har hørt det skulle være godt - men fik også at vide at et glas mælk sammen med var godt). Kunne jeg her tage en ekstra gange protein? Hvis ja, hvor meget?

honning er hurtige simple kalorier, dvs ikke optimal føde før sengetid, istedet er mælk en supergod erstatning, mælk, rugbrød, tun i moderate doser før sengetid vil være fint, da kroppen så har noget at lege med det meste af natten. protein pulver består af "valle" protein, som er et hurtigt optageligt protein, altså ikke optimalt før sengetid, men i stedet er det super godt med valle om morgenen hvor kroppen trænger til føde.

- Hvis man har været på protein pulver i lang tid, kan ens krop så godt vende sig til det så det ikke rigtig har nogen effekt mere ?

Der er intet magisk ved valle proteinpulver, det er et biprodukt når der laves ost.
og fordi du spiser meget ost, mister det jo ikke sin "effekt" vel?

hæng i her på boardet, så vil du finde ud af at der er meeeget hjælp at hente herinde!

Mvh Perfect

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

Mange tak for svaret :)

Men mangler stadig lige at få svar på den med øllet?

Nogen der kan klare den :) ?

Du har en lidt forvildet opfattelse af proteinpulver, det er ikke magi, men bare ganske almindelige proteiner, næsten på linje med at æde en dåse tun. Prøv at læse artiklen i min signatur som suplement til Perfects udemærkede svar.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan