Nu synes jeg ikke man skal blive alt for nazi med kosten når man har trænet i 10 uger. Det vigtigste i min optik er at du er i kalorieoverskud. Især aftensmaden er besværlig at bestemme, når man stadig bor sammen med mor og hun bestemmer maden. Du skal bare sørge for at du er i et nogenlunde (200-400 kcal) kalorieoverskud.
Jeg forslår dig, at du tager en god potion havregryn til morgenmad med mælk. Evt gør det lækkert med nogle nødder, rosiner eller hvad du ellers kan lide. Jeg tilsætter intet udover end havregryn og skummetmælk. Noget nogenlunde sund frokost. Kan fx være en grov sandwich, rugbrød osv. Derudover skal du have lidt frugt og grønt for at få mineralerne. Og drik masser af vand. Så skulle du gerne være godt på vej. Det er absolut ikke nødvendigt at tælle kalorier hele tiden og være varsom på ALT du indtager, selvom mange på bb.dk mener det. En pizza eller burger i ny og næ slår ingen ihjel, og det kan også give dig et nemt kalorieoverskud. Bare du ikke spiser det hver dag. Alt med måde.
Derudover skal ikke have fokus på mave, bryst, biceps og lår. Glem det. Hvis du gør det kommer du til at ligne Quasimodo pga at mavemusklerne og rygmusklerne kommer i ubalance og du kommer til at gå underligt. Hvis du vil undgå at ligne ham, så skal du også træne ryg. Back to basic er et udmærket program som kommer igennem det hele.
Dette program vil jeg foreslå:
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics.
Jeg synes dog at du skal lære det grundlæggende. Det kan godt være at det ikke er sjovt at læse alt dette, men hvor gad jeg godt at kunne sende dette link til mig selv da jeg begyndte. Man kunne have fået SÅ MEGET MERE ud af træningen og kosten!
God læselyst:
newbies-helpfile-t23444.htmlAng. Proteinpulver vs. weight gainer. Det er fuldstændig irrellevant. Det er desværre ikke noget mirakelpulver. Hvis du ikke er i kalorieoverskud, så vil du ikke blive større af det. Jeg bruger selv proteinpulver og tager 2 scoops om dagen.