Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Ravn skal starte op - et par spørgsmål.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB folk.

Lidt baggrund om mig
Igen i år må jeg jo desværre konstatere at jeg bliver en af de små sten på stranden... Men dette skal være det sidste år!
Min center-historie er ikke ligefrem noget at råbe hurra for, da det primært har været noget useriøst noget. dog vil jeg mene jeg har godt fat på de mest basale ting, men det er efterhånden længe siden jeg har befundet mig i et ordentligt træningscenter.
Det har primært været dårlige undskyldninger som tidsmangel der har holdt mig væk, og den sidste halvanden måneds tid har jeg været ramt af sygdom (kyssesyge #-o )
Amr. fodbold spilles der i fritiden (CB) så det er også klart en udvikling i det jeg håber at få.
63 kg.
179 høj.
En alder på hele 19 år.
Nu skal det være slut med undskyldninger og små muskler :D

Jeg har lavet et program ud fra nogle artikler her inde, ved ikke om det er et overkill for en begynder, men kom endelig med feedback, er åben for alt! (program attached)

Lidt af mine egne tanker og spørgsmål til programmet og her ved opstart.
• Stiff-legged dødløft er den helt sund for en ikke superstærk ryg? evt. bare skiftes ud med standard dødløft.
• Squat er kun på 1 dag, tanken er om det er nok, eller det også skal tilføjes onsdag?
Jeg overvejer at indføre noget cardio i min træning, det har jeg lige et par spørgsmål til:
• Jeg har hørt om et program kaldet show down (mener jeg) der kører han cardio inde i selve træningen, så det bliver nærmest interval mellem styrke og puls. Han fik utroligt gode resultater.
Skal jeg holde mig til at køre cardio efter træning.
Eller er det bare no no at køre cardio mens man vil opbygge muskel masse?
• Hvilken dag ville i anbefale at indsætte cardio på efter mit træningsprogram?
Lidt spørgsmål til kost:
• Nu har jeg jo haft kyssesyge, smitten er væk men jeg har stadig mén efter det, iform af for højt levertal og påvirket milt. så tænkte om det er sikkert at bruge ting som protein pulver og kreatin?
• Jeg er heller ikke helt sikker på kreatin endnu, det går jo ind og erstatter kroppens egen kreatin funktion, den tanke har jeg dog efterhånden vænnet mig til. Det er mere økonomien der presser, så spørgsmålet er; om det er noget der kan anbefales til træningsopstart og jeg derfor skal presse økonomien og købe det nu, eller om jeg burde vente 1, 2 til 3 måneder med at købe kreatin?

Det blev til en hel del spørgsmål og en lang tekst, men håber i vil give jer tiden til at svare. Målet med min træning er at se hvor hurtig en udvikling jeg kan få ved opstart, og selvfølgelig fortsætte udviklingen efter :P
Når jeg starter op vil jeg selvfølgelig starte en log, og der kommer helt sikkert også flere spørgsmål fra mig.
Det bliver skægt at komme igang :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

J-Ravn-N skrev:Hey BB folk.

Lidt af mine egne tanker og spørgsmål til programmet og her ved opstart.
• Stiff-legged dødløft er den helt sund for en ikke superstærk ryg? evt. bare skiftes ud med standard dødløft.
Kan du sagtens køre bare sørg for teknikken er 100% korekt inden du begynder at smide kg på, du kan jo filme og ligge ind her for at få feedback hvis der ikke er nogle i dit center der kan give dig det

• Squat er kun på 1 dag, tanken er om det er nok, eller det også skal tilføjes onsdag?
jeg ville smide mere ben i programmet
Jeg overvejer at indføre noget cardio i min træning, det har jeg lige et par spørgsmål til:
• Jeg har hørt om et program kaldet show down (mener jeg) der kører han cardio inde i selve træningen, så det bliver nærmest interval mellem styrke og puls. Han fik utroligt gode resultater.
Skal jeg holde mig til at køre cardio efter træning.
Eller er det bare no no at køre cardio mens man vil opbygge muskel masse?
Du kan sagtens køre cardio side løbende med din styrke træning, det eneste minus hvis man kan kalde det det er at du bare skal æde mere for at komme i kcal overskud.

• Hvilken dag ville i anbefale at indsætte cardio på efter mit træningsprogram?
jeg ville ligge det samtidig med din træning til amerikansk fodbold

Lidt spørgsmål til kost:
• Nu har jeg jo haft kyssesyge, smitten er væk men jeg har stadig mén efter det, iform af for højt levertal og påvirket milt. så tænkte om det er sikkert at bruge ting som protein pulver og kreatin?
Kunne ikke forstille mig det ville være et problem, men er ikke kompetent nok til at gi dig et gyldigt svar så snak evt. med din læge om det

• Jeg er heller ikke helt sikker på kreatin endnu, det går jo ind og erstatter kroppens egen kreatin funktion, den tanke har jeg dog efterhånden vænnet mig til. Det er mere økonomien der presser, så spørgsmålet er; om det er noget der kan anbefales til træningsopstart og jeg derfor skal presse økonomien og købe det nu, eller om jeg burde vente 1, 2 til 3 måneder med at købe kreatin?
Kreatin er ikke et must for at få bygget muskel masse på, så bare vent med det hvis økonomien ikke rækker
:

Ud over det så syntes jeg du skulle læse den her igennem viewtopic.php?f=56&t=39845 der er meget nyttig viden

Logbog: Ingen logbog

[quote="clauzen"]

jeg ville smide mere ben i programmet

mange tak fordi du gad at svare! når du siger mere ben, tænker du også flere muskelgrupper? evt. hvilke øvelser? og så må det hellere siges jeg har en svag lyske, kunne faktisk være fedt at få den genoptrænet!

Så glemte jeg også at spørge om der er nogle der ligger inde med et godt mave program?
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster