Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1710
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1708

Følg bodybuilding.dk på

Refeed days//Highcarb

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Godaften

Jeg startede for 2 uger siden på en cut diæt, hvor mængden af kulhydrater er betydeligt minimerede, og kosten grundlæggende består af proteiner, sundt fedt og masser af grønt. Fordelingen af makroerne hedder ca. 230g protein, 60g kulhydrat og 80g fedt, og indtager ca 2300-2500 kalorier om dagen.

Jeg har indført en cheatday hver. 10-14. dag, hvor der bliver skruet godt op for indtaget af kulhydrater for at skyde metabolismen igang, få noget ekstra energi nede i træningscenteret næste dag, og sidst men ikke mindst - at få stillet mine lyster :D

Men så til spørgsmålene; jer som også har en cheatday/refeedday/highcarb day - kært barn har mange navne - spiser I så I rammer ligevægtsindtaget på denne dag, eller ligger I stadig i kalorierunderskud? Får I bare én "cheatmeal" eller spiser I gerne hvad I har lyst til flere gange på sådan en dag? Jeg regner selv med at kværne en pizza ned den dag for at få en masse carbs, så ville lige høre andre folks meninger, og evt høre hvad der er den mest "hensigtsmæssige" måde at gå til en cheatday på :)

PabloA
0 RiR
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad siger højden og vægten :)
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Logbog: Vis logbog

Muskelpianisten skrev:Hvad siger højden og vægten :)

1,83 og ca. 88 kg :)
0 RiR
Brugeravatar

Et cheat meal/day, en gang i mellem er helt i orden. Det er rart at spise noget "lort" en gang i mellem, for at kunne holde motivationen . Så længe du ikke rammer mega stort overskud af kalorier kan jeg ikke se noget problem :)
Brugeravatar

Muskelpianisten skrev:Et cheat meal/day, en gang i mellem er helt i orden. Det er rart at spise noget "lort" en gang i mellem, for at kunne holde motivationen . Så længe du ikke rammer mega stort overskud af kalorier kan jeg ikke se noget problem :)

Er det i orden, at ramme ligevægstindtaget her eller er det stadig anbefalet at ligge i underskud? :-)
0 RiR
Brugeravatar

PabloA skrev:
Muskelpianisten skrev:Et cheat meal/day, en gang i mellem er helt i orden. Det er rart at spise noget "lort" en gang i mellem, for at kunne holde motivationen . Så længe du ikke rammer mega stort overskud af kalorier kan jeg ikke se noget problem :)

Er det i orden, at ramme ligevægstindtaget her eller er det stadig anbefalet at ligge i underskud? :-)

Det er op til dig selv. Hvis du kan lige under ville det jo gavne dit cut. Men du dør ikke af at ramme ligvægtsindtag en enkelt dag. :)
Brugeravatar

Andre meninger? Hvad gør folk på en cheatday/refeedday? Nogen der spiser junkfood engang imellem? :)
0 RiR
Brugeravatar

En bedre løsning ville være at nedjustere dine proteiner til omkring 150-160 g, 80 g fedt og resten carbs. Derudover kan du jo sagtens implentere dine "cheat meals" i dit daglige indtag, således du ikke går all-out en dag og ødelægger dit cut. En refeed-day med ekstra carbs kan dog være hensigtsmæssigt efter et længere cut. Meeen det er bare min mening! :)
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster