Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1772
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1770

Følg bodybuilding.dk på

Rundt på gulvet

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg hedder jesper og er 17 år gammel

Jeg er for ca 1 måned siden begyndt at gå i motionscenter sammen med 2 af mine kammerater. jeg synes det går fint, og kan mærke fremskridt i forskellige øvelser.. men men men, jeg er gået fra 73 til 71 kg, jeg er 188 cm høj så i kan jo nok regne ud jeg er en tynd én.

jeg har kigget rundt i forumet og læst en masse men synes ikke jeg for svar alle mine spørgsmål,

Bla. i de fleste tilfælde siger i det er en god idé med weight gainer til dem der har svært ved at tage på, men det er også godt med protein pulver. skal man tage de 2 produkter sammen eller hver for sig?? for der er jo ikke så meget protein i weigt gainer ?

for at i kan se hvad jeg spiser skriver jeg det lige her:

Morgen mad: 2 stykker franskbrød (honning og nutella)

kl. 9 frokost: 2 stk. rugbrød (salami, hamberyg, frikadelle, leverpostej)

kl. 12 middag: 2 stk rugbrød (salami, hamberyg, frikadelle, leverpostej)

Aftens mad: traditionel dansk mad (kartoffler, ris, pasta med tilhørende kød af en slags)

Jeg kan jo ret hurtigt regne ud, udfra andre indlæg at jeg spiser for lidt, for ellers ville jeg jo ikke tabe mig.

Et par hurtige spørgsmål:
Hvor mange kg kan man igrunden tage på pr. måned i muskler?
Hva skal man sige til sin far hvis han blir tosset når man nævner protein pulver ?
Hva er bedst hvis man træner 3 gange i ugen? 2 split eller full body program?

skal nok komme i tanken om flere hen ad vejen :)

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej (også selvom mit indlæg sikkert er lidt uklart :) )

Mvh Jesper
Det har intet med likøren at gøre!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er for ca 1 måned siden begyndt at gå i motionscenter sammen med 2 af mine kammerater. jeg synes det går fint, og kan mærke fremskridt i forskellige øvelser.. men men men, jeg er gået fra 73 til 71 kg, jeg er 188 cm høj så i kan jo nok regne ud jeg er en tund én.

Det er normalt at tabe sig en smule i starten. For mig handlede det kun om 1 kg, men nu vejer jeg også kun 65 kg. Snart begynder det at gå den anden vej, hvis du styrer din kost.

Bla. i de fleste tilfælde siger i det er en god idé med weight gainer til dem der har svært ved at tage på, men det er også godt med protein pulver. skal man tage de 2 produkter sammen eller hver for sig?? for der er jo ikke så meget protein i weigt gainer ?

Taget din kost i betragtning, så synes jeg du skulle spise lidt mere inden du begynder med weightgainer, men for at svare på dit spørgsmål, så kan man sagtens tage det sammen og hver for sig.

Det kommer lidt an på hvor lang tids pause du har mellem hver dag. Jeg selv har 48 timers pause, så jeg skal til at køre et full-body program. Du kan se programmet ved at klikke på dette link:

http://bodyforum.dk/viewtopic.php?t=732
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Logbog: Vis logbog

Hej og Velkommen til Jesper

ja som du selv siger så spiser du for lidt..
eller dvs.. du mangler nogle måltider om eftermiddagen
kl ca 14 og 16 burde du indtage noget mad også...

jeg kan sige så meget at jeg har tabt mig 4-5 kg efter jeg er begyndt at træne men de kommer langtsomt på igen... i form af muskler :) dvs du har sikkert tabt en masse fedt hehe

mht til protein og weight gainer.. så ville jeg starte med protein da det i første omgang er det vigtigste så længe du spiser nok

at dine forældre har noget imod protein pulver er nederen.. bedste jeg kan forslå er at du tager en pakke ( whatever ) i køleskavet.. og viser dem at der er proteiner i nærmest alt mad...
man skal have 2-3g protein pr kg krops vægt for at det er optimalt.. og det er meget ofte svært via normal kost
derfor pulver...

2 split og fullbody er begge dele ganske fint...
skift imellem dem er mit bedste råd.. altså kør et par måneder på det ene.. og så skift..

Geografisk sted: $ønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 125.00

Galleri: Vis galleri (4)

Ja som i kan se er det jo ikke ligefrem fedt det sidder mest at på min krop så kan da ikke forestille mig det er fedt jeg har tabt. men hva ved jeg om det :)

det er det sansynligvis..
eventuelt også væske tab..

bar klø på og spis sundt og fornuftigt og "nok" så kommer der hurtigt gang i din vægt/vækst igen :)

Geografisk sted: $ønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 125.00

Først: læs http://www.bodyforum.dk/viewtopic.php?t=549

Generelt spiser du alt for lidt, du skal næsten op på dobbelt dosis af hvad du har gang i nu. Du ahr tabt dig fordi du har øget dit energibehov uden at øge dit energiindtag. Kroppen har løst det problem ved at bruge af sig selv, og derfor har du tabt dig (formentlig lige dele fedt, muskel og vand)

Hvor mange kg kan man igrunden tage på pr. måned i muskler?
Hvis vi kun siger muskler (og ikke øget blodmængde, knogledensitet osv), ligger et max på 5-6kg om året, hvis du er clean. Det giver jo et lille ½kg om måneden. I praksis kan man dog sagtens øge sin væt med 10-12 kg på et ord uden at man er blevet mærkbart tyk, så gå du bare efter det.

Hva skal man sige til sin far hvis han blir tosset når man nævner protein pulver ?
Ja, mange forældre er besynderligt bekymrede over proteinpulver, sikkert pga. antidoping danmarks fejlrettede angreb. hvis ham en liter mælk og fortæl ham at hvis man isolerede proteinet i den, ville man få proteinpulver.

Fullbody.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarene indtil videre :) der skal nok komme nogle ny spørgsmål hen ad vejen :)

Dooleys skrev:Tak for svarene indtil videre :) der skal nok komme nogle ny spørgsmål hen ad vejen :)

Du er mere end velkommen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Nå, idag kom mit pulver så.. vi har bare ingen bagevægt.. så hvor mange dl er 30 gram pulver ?? :)

Hvilket pulver er det? og er der ikke en måleske deri?

Hvis det er Bodylab så er måleskeen sådan her:

fyld den op til 3/4 dl. mærket, det er 30 gram, og fylder du den til 1 dl. mærket (næsten helt fuld) er det 40 gram.

Ellers plejer det at stå på bøtten/spanden hvad skeen indeholder!
You can talk the talk - But can You walk the walk?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster