Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mikkeldj skrev:Hey derude.
Jeg ville li hører hvad i ville mene om mit lille problem her.
Mit problem er så at jeg har en ryghvirvel for meget nede ved lænden af.
Det har jeg fået af vide af min fysioterapeut, for 2års tid siden så har ikk li snakket med hende i et stykke tid.
Men ja, hvis i ka se det for jer, styrker det så mit dødløft eller omvendt?,
Status: er at jeg har trænet dødløft i små 3 uger, og idag løftede jeg så 145kg.,

StefanM skrev:mikkeldj skrev:Hey derude.
Jeg ville li hører hvad i ville mene om mit lille problem her.
Mit problem er så at jeg har en ryghvirvel for meget nede ved lænden af.
Det har jeg fået af vide af min fysioterapeut, for 2års tid siden så har ikk li snakket med hende i et stykke tid.
Men ja, hvis i ka se det for jer, styrker det så mit dødløft eller omvendt?,
Status: er at jeg har trænet dødløft i små 3 uger, og idag løftede jeg så 145kg.,
Det betyder højst sandsynligt ikke en dyt. Momentarmen ændres minimalt, men det er vidst begrænset hvor meget det kan betyde, hvis alle de resterende strukturer fungerer ok ift normalen.
Jeg går forøvrigt ud fra at du har fået konstateret det ved en røntgen-scanning el.lign? Det er ihf lidt spændende at høre om.

Nikolaj MO skrev:Er det en ekstra 6. lumbal/lændehvirvel du har?
Der er en forholdsvis stor del af befolkningen, der netop er "bygget" sådan (5-8% eller der omkring).
Og i så fald er det, det eneste, fysioterapeuten eller lægen har snakket om - ikke nævnt noget med nogle sammenvoksede processer eller sådan noget?![]()
Hvis det "kun" er en ekstra lumbalhvirvel er din ryg ligesom "tilpasset" det - hverken en fordel eller ulempe bare en lidt anden anatomisk sammensætning med det samme mekaniske resultat.
Hvis det ikke gør ondt i din ryg skulle der ikke være noget i vejen for, at du giver den gas

Nikolaj MO skrev:Det skader i hvert fald ikke at tage en snak med din fys! - dels for at høre konkret om det i din situation er optimalt, at du belaster ryggen (som jeg skrev før, er der højst sandsynlig ikke noget i vejen, men anyway), og dels for at du selv har styr på, hvordan din rygsøjle adskiller sig lidt fra andres (om ikke andet er da da meget interessant at vide)
Hvad angår det med, at "noget stikker" op under dit dødløft kunne mere lyde som om, du ikke retter ryggen i dit løft (=runder i lænden), så hvirvlerne spredes og springer lidt frem =ikke godt. Der bliver du nødt til at smide en video op af din teknik, hvis man skal have en jordisk chance for at kommentere på det.

Nikolaj MO skrev:Det skader i hvert fald ikke at tage en snak med din fys! - dels for at høre konkret om det i din situation er optimalt, at du belaster ryggen (som jeg skrev før, er der højst sandsynlig ikke noget i vejen, men anyway), og dels for at du selv har styr på, hvordan din rygsøjle adskiller sig lidt fra andres (om ikke andet er da da meget interessant at vide)
Hvad angår det med, at "noget stikker" op under dit dødløft kunne mere lyde som om, du ikke retter ryggen i dit løft (=runder i lænden), så hvirvlerne spredes og springer lidt frem =ikke godt. Der bliver du nødt til at smide en video op af din teknik, hvis man skal have en jordisk chance for at kommentere på det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster