Først, jeg håber jeg har ramt det rigtige board til dette, ellers bedes mods flytte!
Jeg skriver til jer, fordi min mor, (50 år, spinkel kvinde) spurgte mig hvor man kunne købe en sandsæk til noget fitness/cardio træning med noget sjippetorv ind over.
Det skal siges jeg har forklaret hende at det kan være potentielt skadeligt at slå på sæk uden nogen form for teknik træning. Det børstede hun pænt af sig, så det er ganske vidst hendes valg herfra!
Hun søger netop denne form for motion som en hjemmeting da hendes knæ er slidte og ikke kan klare det daglige løb ude i det fri, så dette kunne være en god måde at få pulsen lidt op i omdrejninger.
Jeg har selv haft en smule boksetræning og vil vise hende hvad jeg har lært mht. position og at slå så du rammer sækken med armen stragt mest muligt ud.
Med dette sagt, har jeg ikke selv nogen forstand på sandsække/boksesække. Der SKAL nogle sæk-handsker med for at beskytte ledene en smule, men hvad er en god sæk, hvor meget vægt arbejder vi med her?
Jeg ser gerne jeg selv i fremtiden kan få gavn af det, da jeg har i sinde at starte Thai Boxing. Så om muligt noget en kvinde, 50 år, 50kg ( !! ) og en ungmand på godt 70kg kan tage i brug.
På forhånd tak!