Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1287
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

Shakes eller rigtig mad efter træning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle vil svare på :)

Jeg træner pt om morgenen inden jeg spiser morgenmad. Inden for 30-45min efter træningen drikker jeg en XL shake fra Nutriomino med 50g protein og 50g kulhydrat. Mit spørgsmål er så, om det ville være fint at skifte denne shake ud med skyr + banan/kelloggs + rosiner? I hvert fald lige de dage hvor jeg har tid til at lave det, bare for at få lidt afveksling... Kan jeg restituere lige så godt på det, som jeg kan på shaken?

Og hvor længe skal der helst går før, at jeg indtager noget igen?

På forhånd tak :whistle:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja selvføgelig. Bare sørg for at få de daglige macros og kalorier
Brugeravatar

Reputation point: 121

Kostplan: Vis kostplan

Ja du kan godt restituere på andet end en protein shake fra Nutramino.
Window of opportunity er ikke alt afgørende for din restitution, så længe du sørger for at få dækket dit makro-behov(kulhydrat,fedt,protein) resten af dagen.

Der er ikke nogen grænse for hvor lang tid der skal gå før du spiser igen.
Spis hvis du er sulten - bare du får det til at passe med dit samlede daglige kaloriebehov.
Billede

Okay perfekt :) Jeg holder mig til min kostplan, så jeg får de nødvendige proteiner, kulhydrater og fedt.

Men det er rart nogle gange at få noget andet morgenmad, i stedet for de shakes. De kan godt blive lidt ensformet, og når nu man har tiden i weekenderne til at lave noget lidt mere lækkert :dance:

Så i morgen der står den på hjemmekreeret morgenmad, mmh jeg glæder mig allerede...
Brugeravatar

Hvorfor ikke købe en spand proteinpulver, og blande din egen shake og spare en mindre formue - istedet for det der Nutramino-sjask?

En shake bestående af proteinpulver, mælk og oats samt en banan ved siden af er faktisk helt perfekt som post-workout nutrition. Nemt, billigt og velsmagende.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog

A Menace To Chicken skrev:Hvorfor ikke købe en spand proteinpulver, og blande din egen shake og spare en mindre formue - istedet for det der Nutramino-sjask?

En shake bestående af proteinpulver, mælk og oats samt en banan ved siden af er faktisk helt perfekt som post-workout nutrition. Nemt, billigt og velsmagende.

This.

Hvis du har lyst til at spise morgenmad så skal du bare gøre det. Hvis blander din egen shake er der færre kalorier i end den nutramino-shake du drikker nu, hvorfor der derfor er plads til både din (nye) shake OG mad - win!
Brugeravatar

MelinaJ skrev:Okay perfekt :) Jeg holder mig til min kostplan, så jeg får de nødvendige proteiner, kulhydrater og fedt.

Men det er rart nogle gange at få noget andet morgenmad, i stedet for de shakes. De kan godt blive lidt ensformet, og når nu man har tiden i weekenderne til at lave noget lidt mere lækkert :dance:

Så i morgen der står den på hjemmekreeret morgenmad, mmh jeg glæder mig allerede...

Jeps. Det er bare at tilpasse kostplanen så du får de daglige macros og kalorier :-)
Brugeravatar

Reputation point: 121

A Menace To Chicken skrev:Hvorfor ikke købe en spand proteinpulver, og blande din egen shake og spare en mindre formue - istedet for det der Nutramino-sjask?

Det kan du have ret i - De XL shakes er bare SÅ gode! :lol:
Men ved du hvordan Nutraminos chokolade proteinpulver smager ift deres færdige shakes?
Brugeravatar

Ittams skrev:

This.

Hvis du har lyst til at spise morgenmad så skal du bare gøre det. Hvis blander din egen shake er der færre kalorier i end den nutramino-shake du drikker nu, hvorfor der derfor er plads til både din (nye) shake OG mad - win!

Det var nu en god ide, så kan man jo få det hele :D både mad og shake!
Jeg vil prøve mig lidt frem, for de proteinpandekager folk poster herinde, de ser søreme også gode ud! smiler
Brugeravatar

Chelsea2013 skrev:
MelinaJ skrev:Okay perfekt :) Jeg holder mig til min kostplan, så jeg får de nødvendige proteiner, kulhydrater og fedt.

Jeps. Det er bare at tilpasse kostplanen så du får de daglige macros og kalorier :-)

Jep det sørger jeg for O:)
Brugeravatar

MelinaJ skrev:

Det kan du have ret i - De XL shakes er bare SÅ gode! :lol:
Men ved du hvordan Nutraminos chokolade proteinpulver smager ift deres færdige shakes?

Jeg har aldrig smagt Nutraminos pulver, men bodylab har nogle ganske velsmagende produkter med en fin amino-profil og generelt god kvalitet. Du kan også finde andre produkter, bla. fra England, der er matcher bodylab i smag og kvalitet men slår dem i pris.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster