Men træningen har været, om ikke sporadisk, så har der været nogle huller ind i mellem, af forskellige årsager.
Det sidste stykke tid har der bare været tale om vedligeholdelsestræning, dvs. jeg er kommet hele kroppen igennem i løbet af 1 uge, i et 3 x 10 koncept.
Nu er jeg så kommet igang med et nyt program, og det er jeg spændt på at se hvor det fører mig hen.
Det er bygget op så man træner 5 x 5 på Dag 1, 3 x 3 på Dag 2 og 1 x 6-12 på dag 3 - Primært rettet mod styrke.
På 5 x 5 og 3 x 3 dagene køres der med pairings (ikke superset), dvs. 1 sæt af øvelse 1, pause, 1 sæt af øvelse 2, pause, 1 sæt af øvelse 1, osv., osv.
I den første uge bruger man på 5 x 5 dagen den vægt man kan løfte 8 gange, på 3 x 3 dagen den vægt man kan løfte 6 gange og det samme på 1 x 6-12 dagen.
På 5 x 5 og 3 x 3 dagene sætter man vægten op til næste gang, hvis man tager de hhv. 5 x 5 og 3 x 3.
På den tredje dag arbejder man sig op fra 6 gentagelser til 12 gentagelser med den samme vægt, hvorefter man øger til næste trænings gang og så igen kører fra 6-12 gentagelser.
Min første uge på programmet så således ud;
DAG 1:
Military Press 5 x 5 @ 35kg
Cable Front Pulldown 5 x 5 @ 65kg
Dødløft 5 x 5 @ 85kg
Hanging Leg Raise 5 x 5 BW
DAG 2:
Incline Bænkpres 3 x 3 @ 60kg
Barbell BOR 3 x 3 @ 67,5kg
Squat 3 x 3 @ 100kg
Rumænsk Dødløft 3 x 3 @ 87,5kg
DAG 3:
Squat 9 @ 100kg
Rumænsk Dødløft 12 @ 87,5kg
Yates Rows 7 @ 77,5kg
Bænkpres 7 @ 70kg
Dumbbell Military Press 12 @ 14kg
Chinups 12 @ BW-15kg (63kg)
Den første uge synes jeg var udmærket træning, skal øge i alle 5 x 5 og 3 x 3 øvelser, samt i halvdelen af 1 x 6-12 øvelserne - de må jo virkeligt have været for lavt sat
Men kunne da godt mærke at Dag 3 er en tung dag, ingen tvivl om det.
Føler at det er et godt program, rettet mod styrke som jo er mit mål, og med god variation når sæt/rep. opbygningen er forskellig på de 3 dage.
Glæder mig til at køre videre med programmet.
Nå ja, så har jeg også fået lidt fokus rettet mod noget kardiotræning. Ikke fordi det er der min prioritering ligger, men jeg har nok manglet at have den del med i min træning - Maden har været der (sådan som jeg nu vil ha' at det skal være), styrketræningen har været der (med lidt periodiske udfald), men der har jo nok lige manglet den sidste del der.
Derfor køres der nu også noget kardiotræning, primært efter min styrketræning. Ind i mellem bliver det så også til deltagelse i noget cirkeltræning, der kører 2 gange om ugen der hvor jeg træner.
Jeg er så også kommet ned under 20% i Fedt%, og det i 2 på hinanden følgende målinger (hhv. 19,3% og 19,4%), så det er forhåbentligt en ny trend for mig rent vægtmæssigt, at jeg får lagt mig under de 20% - Det er i hvert fald også et mål for mig, ikke nødvendigvis at komme endnu længere ned, men at jeg ikke kommer op over 20% igen.
Vægten er kommet ned på 78,2kg (23/6).