Bruger login







Ugen der gik, uge 7, 2019
Podcast og flad mave!

Tilbudsguide, uge 8, 2019
Pålæg, kylling og kalkun!

Tilbudsguide, uge 7, 2019
Juice, kaffe og oksekød!

Ugen der gik, uge 5, 2019
Sunde shakes og fedttab!


Statistik

Vi har 55371 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er ZMM

Vores medlemmer har i alt skrevet 2025247 indlæg i 86418 emner

19 nye indlæg i dag


Online
I alt: 402
Medlemmer: 22
Skjulte: 2
Gæster: 378

Følg bodybuilding.dk på

Skade eller overbelastning

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hejsa.

Jeg har igennem det sidste år haft mere eller mindre ondt i mine skulder on/off..mest on...

Jeg har været til kiopraktor samt 2 forskellige fysser...uden virkning..

Kiopraktoren anbefalede bare at træne videre, den ene fys mente det var for stramme brystmuskler? og den anden mente det bare var for mange øvelser/gentagelser/sæt over en længere periode..

Så jeg vil bare høre om andre har oplevet noget ligne? Da jeg er ved at køre godt træt i det, at ikke kunne træne rigtig.. Lige PT laver jeg kun cardio + ud-rotator og mave. ( og nogle øvelser jeg får af en anden fys, til min lænd, da jeg lige har slidgigt/flere diskusprolapser)

Smerterne sidder "foran på skulderkuglen" samt bagpå, lidt over skulderbladene, samt imellem dem. Det skifter imllem højre og venstre side.

Jeg har stor fokus på at træne "rigtig" og ikke med flere KG end jeg kan løfte pænt.

Smerterne kommer både under nogen øvelser, men mest efter træning.

Jeg træner ca 3 gange om ugen, og 4-5 sæt, med 6-8 gentagelser. ialt 9 forskellige øvelser+maveog lænde sjov (altså når skulderne tillader dette)

Mvh
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad arbejder du med til hverdag?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 20. apr 2014, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg arbejder som industrioperatør. Der er en del arbejde som selfølgelig involvere skulderen, selvom jeg prøver at begrænse det. Men det har jeg stået med i lidt over et år, før problemet her opstod.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvilken øvelser provokerer det ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7763
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lidt forskelligt. også Da jeg oftest først har ondt senere på dagen, eller dagen efter. Men FX hvis jeg i bænk ikke får skulderne helt ned og tilbage(synes det er lidt svært at holde skulderbladene helt samtlet igennem allt 8 rep.), men ellers fx pulldown med cabel og/eller triceps med tovet. nogen gange bicep curl.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



De steder jeg får ondt (bagpå/lige over skulderbladene) er som om jeg får muskelknuder...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:41
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er alligevel mange øvelser som provokerer det, og gør det svært at træne uden om. Det bedste råd ville nok være, at finde de øvelser som ikke giver smerter, og så træne dem. Læg også mærke til, om de øvelser du træner også giver smerte dagen efter - gør de det, så duer de heller ikke. Brug udelukkelsesmetoden. Hvad har du så tilbage, som ikke giver smerter ?

Alternativ, så nedsæt rep mængden på f.eks. bænkpres, til 5-6 stykker, så du kan holde opspændet. Evt brug "skaden" positivt, nedsænk vægten og vær hysterisk med din teknik den næste til på alle reps.

Men du bør nok få kikket på det af en professionel - det kunne jo godt være arbejdsbetinget, siden begge sider er ramt samme sted..

Håber du kunne bruge det til noget, og god bedring.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7763
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du bænkpresser så læg mærke til om den forreste skuldermuskel med strække arme under bænkpress med opspænd når ud over brystets muskel, hvis det gør dette så prøv at kun at løfte til skulder muskel kun lige flugter lige under nederste del af brystmusklen d.v.s ikke løfte op i strakte arme da du så vil aktivere skuldrene mere.

Prøv og se om det kan hjælpe men det er selvfølgeligt ikke garanteret bare et forslag at prøve.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. sep 2016, 14:56
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Go go gadget skrev:Hvis du bænkpresser så læg mærke til om den forreste skuldermuskel med strække arme under bænkpress med opspænd når ud over brystets muskel, hvis det gør dette så prøv at kun at løfte til skulder muskel kun lige flugter lige under nederste del af brystmusklen d.v.s ikke løfte op i strakte arme da du så vil aktivere skuldrene mere.

Prøv og se om det kan hjælpe men det er selvfølgeligt ikke garanteret bare et forslag at prøve.


Hvordan hænger det lige sammen fysiologisk "d.v.s ikke løfte op i strakte arme da du så vil aktivere skuldrene mere" ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 588
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fyforenskefuld skrev:
Go go gadget skrev:Hvis du bænkpresser så læg mærke til om den forreste skuldermuskel med strække arme under bænkpress med opspænd når ud over brystets muskel, hvis det gør dette så prøv at kun at løfte til skulder muskel kun lige flugter lige under nederste del af brystmusklen d.v.s ikke løfte op i strakte arme da du så vil aktivere skuldrene mere.

Prøv og se om det kan hjælpe men det er selvfølgeligt ikke garanteret bare et forslag at prøve.


Hvordan hænger det lige sammen fysiologisk "d.v.s ikke løfte op i strakte arme da du så vil aktivere skuldrene mere" ?


Jeg tænker fordi at front deltoid er spændt helt men løfter du lidt mindre højt vil den være mindre spændt og det mit tilfælde gør en forskel med hensyn til min smerte i højre skulder. Hvis man kombinere med close grip benchpress får man en bedre aktivering af den sidste del af brystmusklen og triceps det er selvfølgeligt bare hvad jeg har oplevet med min skulder smerte problem.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 7. mar 2012, 20:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



At træne igennem smerte er virkelig ikke en god ide.

Jeg har selv gjort overstående, i en vis grad, pga. ignorance og dårlig rådgivning fra læge og fysioterapeut i al for lang tid - noget jeg fortryder mere end noget andet i mit korte liv. Det bedste man kan gøre er at stoppe med at træne, holde en længere pause og måske starte LIGESÅ stille op igen - ikke gå hardcore fra første dag.

Jeg har just været ved en kiropraktor i dag for første gang, som tror, at jeg har 'udvikliet' central sensibilisering i venstre håndled, dvs. at der umiddelbart ikke er noget galt med led, muskler osv., men min hjerne har 'ændret' sig og ingen smerte kan føles som den værste smerte.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster