Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1440
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1438

Følg bodybuilding.dk på

Skiuheld østrig

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej drenge.

Er i den uheldige situation, at jeg sidste ski ferie stødte sammen med en gammel mand på ski, og han brækkede sit lårben. Derfor er jeg blevet indkaldt til retten for at skulle betale en bøde til den østrigske stat, da jeg har overtrådt straffeloven. Det har altså ikke noget at gøre med den erstatningssag til den gamle mand, som min forsikring heldigvis erstatter.

Er der evt. nogen der har været udsat for det samme/kender nogle der har, som ved hvad beløbet på den bøde er? Har googlet rimelig intensivt, men har ikke kunne finde noget.

Jeg er desuden blevet rådet til af min forsikring og ambassaden, at jeg skal sende et brev hvori, jeg skriver, at det de må forhandle i mit fravær, så jeg ikke behøves at tage helt til lorte Østrig for en retssag. Evt. nogle råd til det? :)

- Copaah
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du overtrådt straffeloven i østrig fordi du crashede sammen med en mand på Ski ??

Jeg har btw ingen forstand på bøder i østrig ... :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

haha .. det lyder sku helt vildt .. i retten pga et crash? hold da op ... De er endnu værre end amerikanerne ... Håber det går godt for dig så :)

Geografisk sted: København

Det lyder da helt mystisk..

Er du under anklage for noget ala grov uagtsomhed?
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg synes også de overdriver situationen lidt for meget. Især når mig og min forsikring har påtaget os skylden, og gerne vil dække hans erstatningskrav.

Menace @ Ja. Uagtsom legemsbeskadigelse, eller noget i den stil!
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Copah skrev:Jeg synes også de overdriver situationen lidt for meget. Især når mig og min forsikring har påtaget os skylden, og gerne vil dække hans erstatningskrav.

Jeeez-O!

.. jeg kunne forstå det hvis du havde været billist, og ramt en fodgænger der stod på cykelstien eller sådant noget.. - men to gutter på ski, der klasker ind i hinanden er sgu'da bare sort uheld? De er vist lidt stramme i røven, med de regler i Østrig. Hvis du ikke kan undgå bøden, så undersøg evt. rabatmuligheder (hvis du er studerende, forsørger, arbejdsløs, allerede har stor gæld osv.) og undersøg muligheder for afdragsordninger.
Brugeravatar

Jeg synes, at du skal kontakte den danske ambassade. De kan helt sikkert give dig noget vejledning og hjælp i denne sag.

Logbog: Ingen logbog

A Menace To Chicken skrev:
Copah skrev:Jeg synes også de overdriver situationen lidt for meget. Især når mig og min forsikring har påtaget os skylden, og gerne vil dække hans erstatningskrav.

Jeeez-O!

.. jeg kunne forstå det hvis du havde været billist, og ramt en fodgænger der stod på cykelstien eller sådant noget.. - men to gutter på ski, der klasker ind i hinanden er sgu'da bare sort uheld? De er vist lidt stramme i røven, med de regler i Østrig. Hvis du ikke kan undgå bøden, så undersøg evt. rabatmuligheder (hvis du er studerende, forsørger, arbejdsløs, allerede har stor gæld osv.) og undersøg muligheder for afdragsordninger.

De er åbenbart meget stramme angående skiuheld dernede.

Ja, det vil jeg prøve. Hvis jeg skal have rabat (er studerende), så skal det vel være igennem den Østrigske stat. Tror du DK vil yde nogen form for rabat?? :?
Brugeravatar

Copah skrev:
A Menace To Chicken skrev:

Jeeez-O!

De er åbenbart meget stramme angående skiuheld dernede.

Ja, det vil jeg prøve. Hvis jeg skal have rabat (er studerende), så skal det vel være igennem den Østrigske stat. Tror du DK vil yde nogen form for rabat?? :?

Godt spørgsmål.. - mit umiddelbare gæt er, at det står og falder med den østrigste stat - og deres regler på området, da sagen ligger hos dem og det dermed er deres retspraksis der er gældende. Et skud kunne være at tage kontakt til bødekontoret på din lokale politistation, og spørge om de kan hjælpe med råd og vejledning i denne sag.
Brugeravatar

Det lyder åndssvagt. Ham manden har altså stævnet dig? Jeg har også prøvet at køre ind i en, og jeg er også blevet kørt ind i. Men hold da op, man skal være nærtagende for at hive en person i retten, især efter at forsikringen er gået med på erstatningskravet.

Hvordan skete det? Altså, crashet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Menace @ Det lyder som en god idé. Det vil jeg prøve.

Fatboy @ Det er lidt kompliceret. Manden som jeg kørte ind hev mig i retten en måned efter det skete - jeg kontaktede så min forsikring og de forsikrede mig om, at de nok skulle dække hele erstatningskravet. Den sag mellem mig og manden er ude af verdenen (håber jeg da - vi afventer erstatningskravet). Her for nylig fik jeg så en stævning fra den østrigske stat - det har altså ikke noget med ham manden at gøre, STATEN vil bare have erklæret mig skyldig og så skal jeg betale en bøde af ukendt størrelse. LOL !

JEG mener at vi kørte skulder mod skulder hvorefter han så væltede og jeg fortsatte. Han lander nok på den mest uheldige måde og brækker det øverste lårben. Hans vidne derimod siger jeg springer ind i ryggen på ham. lol. Either way, siger min forsikring og advokat at jeg nok bliver erklæret skyldig eftersom jeg intet vidne har. : /
Sidst rettet af Copah 9. aug 2010, 12:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Nej hvor korrupt, men ja ring /skriv til den danske ambassade i østrig og hør - evt ring til udenrigsministeriet..

ambassaden: http://www.ambwien.um.dk/da

Reputation point: 15

Spørg din advokat om de virkelig kan kalde dig i retten for at få dig erklæret skyldig, når sagen allerede er blevet ordnet indbyrdes mellem de to parter. For det lyder virkelig bare som om de er ude på at rippe dig for nemme penge.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster