Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 962
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 960

Følg bodybuilding.dk på

Skulle jeg skrue ned for vægten for at isolere brystmuskler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Jeg er rimeligt ny indenfor træning, ihvertfald det mere planlagt. Jeg har fået lagt et 12 ugers program og har været igang i 5 uger.

Mit problem ligger i at jeg idag har kørt bryst og triceps. Jeg startede med bænkpres med håndvægte, her kunne jeg idag køre 36kg i sæt(started med 26kg for 5 uger siden), men føler ikke rigtig at brystmusklerne er kørt ordentligt igennem her efter træningen. Jeg syntes selv at jeg kørte med god stil, stille og roligt. Kunne det være at jeg - pga den høje vægt - begynder at bruge armene for meget og derved ikke får isoleret brystmusklerne ordentligt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nej, det tror jeg ikke er tilfældet. Du skal bare løfte så tungt du kan med god teknik og så uden at ramme failure. Og så med masser af mad og så skal du nok vokse.
Husk forresten, at fordi du ikke er øm dagen efter længere er ikke ensbetydende med, at dine muskler ikke vokser :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Logbog: Vis logbog

Ja det med at få nok at spise er ikke det helt store problem, nu har jeg også lidt ekstra på sidebenene som der kan tages af ;-)

Men jeg skal helt sikkert vende mig til at jeg ikke bliver så øm dagene efter, de første par uger kunne jeg mærke det i op til 5-6 dage efter.

Jeg må lige prøve igen næsten gang og så se hvordan det går med 36kg igen, men nu burde jeg jo træne progressivt og håndvægtene går ikke til mere end 36kg i det træningscenter jeg er i, skal man så finde nogle andre øvelser, eller skal jeg bare tage flere og flere rep med 36kg?

Kimaalb skrev:Ja det med at få nok at spise er ikke det helt store problem, nu har jeg også lidt ekstra på sidebenene som der kan tages af ;-)

Men jeg skal helt sikkert vende mig til at jeg ikke bliver så øm dagene efter, de første par uger kunne jeg mærke det i op til 5-6 dage efter.

Jeg må lige prøve igen næsten gang og så se hvordan det går med 36kg igen, men nu burde jeg jo træne progressivt og håndvægtene går ikke til mere end 36kg i det træningscenter jeg er i, skal man så finde nogle andre øvelser, eller skal jeg bare tage flere og flere rep med 36kg?

Du kan sagtens bare tage flere og flere reps med 36 kg, men jeg ville nok finde en ny øvelse, hvis du når 15 reps inden alt for længe. Ellers kan du eksperimentere med at tage et ekstra sæt og eventuelt holde kortere pause mellem sættene. På den måde laver du også progression i form af øget volume, workload og densitet :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Programmet er et 12 ugers program, mener det er en smule modificeret hentet fra et andet site mener jeg.

Jeg træner 3 gange om ugen:
Mandag:
Bryst/triceps skiftevis tungt/medium lige/ulige uger

Onsdag:
Ryg/Biceps skiftevis tungt/medium lige/ulige uger

Fredag:
Skuldre/ben-krop skiftevis tungt/medium lige/ulige uger

Jeg begyndte forrige uge at løbe Tirsdag, torsdag og lørdag, altså de dage jeg ikke træner vægte. Jeg spiser godt til de dage jeg træner men slapper lidt af med maden de dage jeg løber, så har tabt 3 kg om ugen de sidste 2 uger. Vil gerne lige under de 100kg, ligger lige nu på 109kg.

Hvordan lyder det? Det er min egen teori at jeg kan tage muskelmasse på de dage jeg træner ved at spise godt de dage, ved godt at musklerne formentligt opbygges over længere tid end selve dagen jeg træner men på denne måde burde det vel give mig en mulighed for at tage lidt muskelmasse på samtidig med at jeg taber mig?

Vil du vide mere om mit træningsprogram, altså de forskellige øvelser, reps osv?

Det er da faktisk dette program, ændret meget lidt:
http://www.(link slettet)/article.php?id=1&3 ... et_program

Er det OK eller skal der mere kul på?

Har desuden tænkt om jeg skulle begynde at spise noget kreatin eller proteinpulver af en slags, nogle gode ideer? Kan jo ligeså godt hjælpe det lidt på vej så det går lidt hurtigere, ikke fordi jeg kan klage som det går nu ;-)

Vil gerne holde lidt igen med ben øvelser da jeg allerede har store ben. Sidst målt 73cm og jeg har kørt en smule benpres, men de technogym maskine går kun til 200kg så jeg har prøvet at køre 150kg i hvert ben, men det blive simpelthen for voldsomt, mine ben svulmer fuldstændigt op. Det ville være bedre hvis i havde nogle øvelser til at få slankere ben. Gider forresten ikke have begge ben i fuld gips i 8 uger, selvom det utvivlsomt hjælper med at mindske muskelmassen ;-)

Du har 73cm lår? Hvor høj er din fedtprocent?

- desuden er det jo klart at dine ben "svulmer op", når blodet strømmer til dem :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

nåå for dælen den med linket vidste jeg ikke. Det skal jeg lige huske. Jeg syntes bare lige at 3 dage på en uge passede fint på mig. Men kan da godt mærke nu hvor jeg ikke er så smadret mere, dagene efter træning at jeg godt kunne smide en ekstra dag på hvis det var. Det er sjovt når det går så godt som det gør, men vil heller ikke køre død i det.

Hvor høj er din fedtprocent?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg aner ikke hvad min fedtprocent, men jeg har bestemt ikke meget på min lår(udenpå ihvertfald) ;-)

Jeg har altid døjet med at få bukser og lignende som jeg kunne passe bruger 34 i livvidde og så er det ikke nemt at få cowboy bukser med den lårstørrelse.

Min ben er store nok, ønsker dem bestemt ikke større, er bedre jeg træner noget ryg og overkrop. Måske bare holde den nuværende størrelse og så lidt styrke.

Kimaalb skrev:Jeg aner ikke hvad min fedtprocent, men jeg har bestemt ikke meget på min lår(udenpå ihvertfald) ;-)

Jeg har altid døjet med at få bukser og lignende som jeg kunne passe bruger 34 i livvidde og så er det ikke nemt at få cowboy bukser med den lårstørrelse.

Min ben er store nok, ønsker dem bestemt ikke større, er bedre jeg træner noget ryg og overkrop. Måske bare holde den nuværende størrelse og så lidt styrke.

Smid gerne et billede op. 73cm er en rimelig lårstørrelse, hvis du ikke har trænet ben :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil sige at mit mål er 100kg fra de nuværende 109kg, men så er jeg vist også pænt godt hakket ;-)

Jeg skal se om jeg kan få taget nogle billeder en dag, som er ordentlige.

Det skal siges at jeg har jo egentligt trænet lidt ben, men aldrig med tunge vægte. Jeg har løbet på trapper for at blive hurtigere i spurt, til når jeg spiller fodbold. Jeg har forresten tabt mig fra 120kg så dengang kan man selvfølgeligt godt sige at løb på trapper er hård træning ;-) Mener dog stadig at mine ben ikke har ændret sig ret meget i størrelse de sidste par år. Er faktisk lidt træt af deres størrelse, og har næsten altid været det. Men det er da sjovt at forbavse folk med at jeg ikke har trænet ben, når de spørge hvor mange år jeg har dyrket dødløft eller squat og om jeg ligefrem konkurrerer.. ;-)

Kimaalb skrev:Jeg vil sige at mit mål er 100kg fra de nuværende 109kg, men så er jeg vist også pænt godt hakket ;-)

Jeg skal se om jeg kan få taget nogle billeder en dag, som er ordentlige.

Det skal siges at jeg har jo egentligt trænet lidt ben, men aldrig med tunge vægte. Jeg har løbet på trapper for at blive hurtigere i spurt, til når jeg spiller fodbold. Jeg har forresten tabt mig fra 120kg så dengang kan man selvfølgeligt godt sige at løb på trapper er hård træning ;-) Mener dog stadig at mine ben ikke har ændret sig ret meget i størrelse de sidste par år. Er faktisk lidt træt af deres størrelse, og har næsten altid været det. Men det er da sjovt at forbavse folk med at jeg ikke har trænet ben, når de spørge hvor mange år jeg har dyrket dødløft eller squat og om jeg ligefrem konkurrerer.. ;-)

Smid et billede op, så bliver jeg glad :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online