Kort fortalt begyndte jeg at træne i ca. 2008, da jeg havde masser af tid (not) som postdoc ved McGill University i Montreal. De har et fantastisk gym (http://www.mcgillathletics.ca/sports/2012/10/25/GEN_1025124817.aspx), som sjovt nok var doneret af Weider-familien, som stammer fra byen. Der hang faktisk et maleri af 3 Weider-generationer i et hjørne. Allerede ren nostalgi
Først gennemførte jeg "Book of Muscle" flere gange, derefter "New Rules of Lifting", for endelig at komme til fornuft, da jeg begyndte på "Starting Strength" af Mark Rippetoe. Jeg følger egentlig bare hans styrkeløftprogrammer ret slavisk, men det virker for mig. Jeg kørte hans begynderprogram med linær progression i lang tid, indtil restitutionen ikke kunne følge med længere. Jeg er p.t. "Intermediate", hvor man kører ugecykler med volume (5x5), recovery, intensity (1x5, 2x3, 3x2, 5x1 efterhånden som man når loftet) med konstant progression, typisk 1,25 kg om ugen.
Jeg er begyndt at løfte i en relativt sen alder, så min eneste konkurrent er mig selv. Man kunne sige, at vejen er målet.
Jeg er åbenbart relativt stærkest i squat og helt elendig til bænk.

)
)