Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Søger hjælp til kosten!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB!

Jeg har nu i 5-6 måneder været i gang med et større projekt som gik ud på at jeg skulle tabe mig. Det lykkedes ret godt på trods af at jeg ikke rigtig aner noget om kost sammensætning og træning. Da jeg startede i omkring Maj måned vejede jeg cirka 89.8 kg og var 175 cm høj og min fedt% var på det tidspunkt ret høj nok omkring 24-25%. Men efter et par måneder med styrketræning 3-4 gange om ugen og 5-7 km løb hver anden dag og hvor jeg udelukkende kun levede af pasta og kylling så lykkedes det mig at komme ned og veje omkring 69 - 70 kg i dag. Og sidst jeg fik målt min fedt% på sådan en badevægt lå den på omkring 16%. Jeg ved godt at den kan være unøjagtig. Men man kan sagtens se at jeg har tabt mig rigtig meget. Især på maven og i i hovedet. Mit problem er bare at jeg ikke selv synes at jeg er helt tilfreds med min krop endnu. Jeg synes stadigvæk at der sidder lidt for mange deller hist og her. Selvom folk hele tiden siger til mig at jeg ikke må tabe mig mere for så vil det komme til at se grimt ud, så er jeg bare ikke selv tilfreds endnu. Og nu hvor jeg prøver at spise det samme som jeg gjorde den gang hvor vægten gik ned af så står jeg bare fast på samme vægt hele tiden :( (Måske et godt tegn på at jeg ikke skal tabe mig mere?)

Nå jeg har så snakket med en gut som er ret meget inde i træning og opbygning af muskler og jeg er blevet ret hooked på at blive stor og stærk. Han forslår mig at jeg skal kører bulk, altså hvor jeg ligger lidt i kcal overskud så jeg tager lidt på. Mener han kaldte det lean bulk. Noget med at jeg ikke lå alt alt for meget i kcal overskud. For jeg vil nødig tage mere fedt på og ende op med at blive som jeg var for 5-6 måneder siden. Det er min største frygt ved at gå på bulk, at ende med at tage en masse fedt på igen og komme tilbage og ligne den gamle mig. Er det virkelig noget jeg bør være så bange for? Nu træner jeg jo 3-4 gange om ugen og løber stadig hver anden dag 5-7 km.

Er der nogle som kan bange det ind i hovedet på mig at det nok kun vil gavne mig at gå på bulk i sidste ende og så ende ud med at ha fået gainet en masse muskler? For under min "sulte kur" her i de sidste 5-6 måneder er det meget begrænset hvad jeg har gainet af muskler da jeg hele tiden har lagt i kcal underskud!

Ham gutten siger også at et lean bulk vil ende ud med at jeg tager muskler på, og selvfølgelig gøre sådan at jeg tager på i vægt men derudover bliver min fedt% og reduceret! Er dette ikke korrekt?

Håber i kan forklare mig det hele lidt bedre :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

læs artiklerne her på siden.
der står det meste :)
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes jeg har læst de mest relevante igennem og synes ikk rigtig de gav mig det svar jeg leder efter :? Eller også er jeg bare fatsvag? :P

EDIT: Vil det være en god idé for mig at få en personlig coach? Som hjælper mig med at sammensætte kostplaner og træningsprogrammer?

Det skal også lige siges at nu er min mor helt hooked på det der "De Danske Vægtkonsulenter" og hun synes bestemt at det er en diæt som jeg også skal begynde at følge? Er det en god idé?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Der er nogle af de kloge hoveder der snakker om at ramme et plateu. Altså hvis du har været på slankekur i 6 måneder, så har dun krop "vænnet sig til" at køre på mindre kalorier. Det er noget med menneskers naturlige evne til at overleve sult.
Så hvis din træning ikke bliver progressivt hårdere, så vænner kroppen sig jo bare til det :)

Måden du "kickstarter" din fedtforbrænding igen kunne være ved at bulke i 2 måneder og vænne kroppen til kcal overskud igen, også om 2 måneder så begynde at cutte fedt af igen.
I den lange ende vil det også komme til at se bedre ud med lidt flere muskler.

Til det sidste du skriver "Ham gutten siger også at et lean bulk vil ende ud med at jeg tager muskler på, og selvfølgelig gøre sådan at jeg tager på i vægt men derudover bliver min fedt% og reduceret! Er dette ikke korrekt? "

Lean bulk er en måde at tage muskler på og samtidig tage mindst muligt fedt på. Du vil aldrig tage muskler på og tage fedt på samtidig ( kcal overskud = at tage på // Kcal underskud at tabe sig) Du kan ikke tage muskler på og smide fedt samtidig.

Men køre med et mildt kcal overskud så kommer du ikke til at tage alverdens på igen ;)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster