Jeg vil høre om I kan anbefale et godt træningsprogram og kostplan til mig. Jeg vil gerne træne tre gange om ugen (mandag, onsdag og fredag). Jeg har de sidste to år erfaret, at min krops immunforsvar ikke holder til mere end tre træninger ugentligt. Mit mål er at få mere masse - specielt overkroppen - da jeg er spinkel af bygning.
Med hensyn til træningen, så ved jeg ikke om jeg skal gå efter noget ala Stronglifts 5x5, Stronglifts Madcow eller noget som Back2Basics programmet, som kører 4x8. Jeg har før trænet Stronglifts i adskellige måneder, og med gode resultater, men det er nogle måneder siden jeg stoppede med det program, og nu kan jeg ikke lufte nær så tungt mere (har ikke trænet nær så diciplineret siden da). Jeg ved ikke om jeg overhovedet skal kigge efter et nybegynder- eller avanceret program.
Med hensyn til kosten. Jeg vil høre om I har nogle råd hertil. Er det et MUST at være i kalorieoverskud i forhold til at få mere masse på den lange bane? Og hvordan er det nu fordelingen af fedt, proteiner og kulhydrater skal være? Hvis muligt, så vil jeg gerne bygge min krop langsomt op - jeg gider ikke at bulke mig sindsygt hurtigt op så jeg bliver fed ret tidligt (jeg spiller lidt fodbold ved siden af, så jeg skal også være fit hertil).
Håber I kan hjælpe