Bruger login







Tilbudsguide, uge 4, 2019
Innocent juice, Actifry og skyr!

Ugen der gik, uge 2, 2019
Kød diæt, træningscentre og hypertrofi!

Tilbudsguide, uge 3, 2019
Kød, skyr og jordbær!

Ugen der gik, uge 1, 2019
Kom godt igang med det nye år!


Statistik

Vi har 55314 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Annenielsen25

Vores medlemmer har i alt skrevet 2024158 indlæg i 86352 emner

22 nye indlæg i dag


Online
I alt: 603
Medlemmer: 11
Skjulte: 0
Gæster: 592

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål om bulk/cut?

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Der er nogle ting der forvirrer mig, så jeg håber bare på svar så jeg kan have et klart billede i hovedet.


Spørgsmål 1:

Der bliver skrevet at "ligevægtsindtaget er den mængde kalorier man skal indtage for at bevare status quo." (kilde: https://www.bodylab.dk/shop/kostplan-ti ... 673c1.html )

Jeg er 174 cm og vejer 68-69kg. Mit ligevægtsindtag er på 2000 kcal. Jeg bulker hvis jeg tager 2500 kcal.

Når jeg så cutter skal jeg så ned på 1500 kcal eller 2000 kcal?




Spørgsmål 2:

Når man bulker så bør energifordeling se nogenlunde sådan ud: 20% fedt, 30% protein og 50% kulhydrater.

Men hvordan bør energi fordelingen se ud når man cutter? Det samme som ovenstående?



Spørgsmål 3:

Hvor meget fedtprocent bør man have før man begynder på at bulke?





Spørgsmål 4:

Hvor lang tid bør man bulke før man cutter?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. dec 2018, 01:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis dit ligevægtsindtag er 2000 kcal, så tager du hverken på eller tager dig hvis du spist præcist dit ligevægtsindtag. Det er jo derfor det hedder ligevægtsindtag. Så du skal under de 2000 for at være i underskud. Husk at tage beregningen med et gram salt
Jeg vil lade nogen andre svare på dit andet spørgsmål, men du kan nok godt cutte på samme fordeling, evt tilføje lidt mere protein og skrue lidt ned på kulhydrater.
Hvor meget fedtprocent du skal have er jo meget en smagssag. Men man kan sige at hvis du er meget overvægtig er det måske en dårlig ide at starte med at bulke på en høj fedtprocent. Omvendt er der heller ikke nogen grund til ar cutte særlig meget hvis du er normalvægtig med en fedtprocent omkring 15-18% men ingen muskelmasse. Så vil du bare se tynd ud hvis du cutter.
Hvor lang tid du skal bulke er jo også lidt en smagssag.
Hvis du er forholdsvis ny til at træne og relativt normalvægtig, kan du komme ret langt ved at ligge i et svagt overskud og køre et lean bulk
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 24. nov 2016, 00:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Takker.

Jeg ligger sandsynligvis mellem de 15-20%. - Jeg vil gå efter de 10-12%:

https://i.pinimg.com/originals/1e/52/76 ... 5ab7b8.jpg

Jeg er ikke nybegynder da jeg har trænet on/off de sidste 5-7 år med lange pauser imellem. Man kan tydeligt se at jeg er noget muskuløs når jeg spænder, men ikke når jeg er i slap tilstand.




Lige et par ting mere for at fatte det helt 100%:

Som sagt er jeg 174 cm og vejer 68-69kg. Mit ligevægtsindtag er på 2000 kcal.

Hvis jeg nu trænede og bulkede i nogle par måneder og kom op på 72 kg, og besluttede mig så for at gå tilbage til mit ligevægtsindtag på 2000 kcal, hvad vil der ske? - vil jeg så i teorien beholde denne bulke-krop på 72 kg resten af livet hvis jeg holder mig til ligevægtsindtaget?

Og hvis jeg besluttede mig for at cutte, og kom ned på 10-12% kropsfedt, hvor lang tid vil denne cutte-krop holde?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. dec 2018, 01:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster