Hej Bodybuilding.dk
Jeg er en 21 årig gut med en kæmpe passion for styrketræning. Jeg træner 5 gange om ugen med min kæreste Naja. hun er ligeså vild med det som jeg er.
Vi køre 4 set af 8 reps på chest, tricep, back, bicep. Og 4 set af 12-15 på legs. hvor det første set er et opvarmning/tilvænnings-set. Vi træner ca. 50 min til 1 time om dagen.
Dag 1: Chest 'n' tricep
Decline bænk barbell - 4 set
Incline bænk barbell - 4 set
Flat bænk barbell - 2 set
Tricep cablerobe - 4 set
Tricep lige stang - 4 set
Tricep cablerobe over hoved - 4 set
KUN MIG: Tricep dips - 3 set (Stadig hårdt for mig, under opbygning)
Dag 2: Back 'n' bicep
Lat pulls - 4 set med hver arm
Lat pulldowns close grip - 4 set
Lat pulldowns wide grip - 4 set
Barbell bicep curls - 4 set
Dumbell bicep curls på bænk - 4 set
Dumbell bicep curls med albue på bænk - 4 set
Cablerobe bicep curls - 4 set
NOTE: Kan ikke lave dødløft på grund af meget skæv ryg.
Dag 3: Leg 'n' shoulders
Shoulder press barbell - 4 set (nogle gange 5)
Cable-cross' reardelts - 4 set
Cable frontdelts - 4 set
Cable sidedelts - 4 set
Dumbell reardelts på bænk - 4 set
Legpress - 4 set
Leg extensions - 4 set
KUN NAJA: Tonsvis af squads både med begge ben og hvert ben for sig. 6-8 set
NOTE: Kan ikke lave squads på grund af meget skæv ryg.
Hver tredje uge skifter vi nogle af øvelserne ud, men beholder nøgleøvelserne som bænk, shoulder press', tricep exercises osv.
Det har stået på i 4 måneder nu, og ingen af os har taget et eneste gram protein pulver, kreatin, roidz eller noget som helst og vi begge vokser og er blevet MEGET stærkere, jeg er steget 50% i bænk (både flat, incline og decline). Og 80% i de fleste andre øvelser med ryg, skuldre og ben.
Min kæreste vokser ikke så meget, men er blevet stærkere på alle øvelserne og er oppe at bænke det samme som jeg startede med at tage for 4 måneder siden. Hendes ryg er blevet markeret og stærke arme, bryst og ben.
Jeg er steget 7,5kg på 4 måneder ved at spise normalt (1800-3000 kalorier om dagen). Steget 50-80% i vægt på diverse øvelser/styrkeløft, og mine muskler er selvfølgelig vokset.
Her kommer vores spørgsmål:
1.) Ville vi have haft en større effekt ved brug af protein pulver som kosttilskud evt. efter træning og som mellemmåltider. Havde vi fået mere muskelmasse, højere stigninger i vægt/styrkeløft?
2.) Er vores trænings-program godt nok? (Både antal set, reps men også selve øvelserne).
Mit mål er at få mere muskelmasse og blive meget stærkere.
Najas mål er at blive markeret, stærkere og en smule tynd.
Mange tak på forhånd,
Mads og Naja