Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1658
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1656

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål om livsstil

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg hader egentligt, at stille spørgsmål, men jeg håber jeg kan få svar på mit kombinerede spørgsmål.

Spørgsmål om uddannelse:
Jeg synes det er et skrækkeligt irriterende spørgsmål, som plager mig dag og nat. Jeg troede i lang tid jeg skulle blive kiropraktor, men pga. flere faktorer har jeg besluttet mig for, at ikke gå den vej. Jeg har egentlig allerede på forhånd besluttet mig for, at det skal være en naturvidenskabelig uddannelse, da det simpelthen passer bedst med mine kompetencer og desuden er ledigheden forholdsvis lav. Jeg havde kigget lidt rundt omkring og fandt frem til medicinalkemi, men da det indebærer mange forsøg og generelt en meget praktisk tilgang til tingene, er det nok ikke relevant for mig. Så efter denne lange intro håber jeg i kan vejlede mig.

Ting uddannelsen skal indeholde:
- Være meget teoretisk, da mine styrker ligger i det teoretiske og jeg bare generelt ikke er et menneske der er egnet til det praktiske.

- Uddannelsen skal ikke være for matematisk præget, som fx matematik og fysik, men må gerne bruge matematikken, som et hjælpemiddel til at løse problemstillinger.

Håber i forstår hvad jeg leder efter, og håber på ikke kan rådgive mig og eventuelt fortælle om egne erfaringer med jeres uddannelse hvis det er relevant.

Spørgsmål om træning:
Jeg har det seneste år, været plaget af ulykker, skade, sygdom og personlige problemer, så jeg har fået trænet minimalt, som regel 2 gange om ugen, men da jeg føler, at mit liv igen er ved, at rejse sig fra denne afgrund ville jeg igen bringe lidt struktur ind i mine 2 træninger.

Hvis jeg skal sige lidt om mit træningsniveau, så er det meget svært, at indordne, da jeg ialt har trænet i 4 år, har afprøvet enormt meget, men også været enormt meget plaget af skader.

Mine RM 1:
Bænkpress 110 kg
Squat 150 kg

Men for at komme til det egentlige spørgsmål er jeg kommet i tvivl om hvilken struktur der ville være mest hensigtsmæssig i mine 2 træningspas om ugen.

2 Fullbody Træning:

1 fullbody:
Back squat*
DB incline bænkpres
Bent over row
Side laterals
V-bar pushdown

2 fullbody:
Front squat
DB incline bænkpres
Dødløft*
Pulldown
DB press
DB curls

Periodisering (Basisøvelser)
5 sæt af 5 gentagelser
4 sæt af 4 gentagelser
3 sæt af 3 gentagelser

Periodisering (Iso)
8 sæt af 15 gentagelser
7 sæt af 12 gentagelser
6 sæt af 8 gentagelser

Forslag til forbedringer vil blive modtaget med kyshånd.

Jeg kunne også have irriteret jer med flere spørgsmål, men det er nu engang et board for bodybuilding, så vil jeg prøvede, at holde det til emnet.

Mvh.
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg forstår det rigtigt så ønsker du en naturvidenskabelig uddannelse som er teoretisk orienteret og ikke indeholder for meget matematik.Disse findes ikke. Jeg læser selv fysik på DTU, som er mindre teoretisk end på KU og derfor kunne indeholde mindre matematik men det er nu ikke til fældet, der er lige så meget som matematik som på KU. Teoretiske naturvidenskabelige uddannelser bruger åndsvagt meget svær matematik sådan er det. Enten gør man(forsøg/laboratorie arbejde) eller også regner man(matematik) og simulering(skriver computer programmer som kan give estimater).

Hvis du ønsker fag som ikke indeholder matematik så læs filosofi/psykologi/dansk eller lignende, her er en teoretisk fokusering også mulig.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Desuden bruges matematik også kun som et hjælpemiddel til at formulere og løse problemstillinger, på nær i selve studiet af matematik.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Jeg kan ikke hjælpe dig så meget med valg af uddannelse, men jeg kan forberede dig på, at teoretiske naturvidenskabelige uddannelser ligger et større fokus på matematik, fysik, statistik og dataanalyse end praktisk orienterede uddannelser, det er netop disse fag som der ligger grund i teoretisk arbejde.

Du må også indfinde dig i, at stort set uanset hvilken uddannelse du vælger dig, indebære visse kurser praktisk arbejde. De grundlæggende kemiske fag, som kemi, organisk kemi og biokemi stiller ofte til krav, at du har udført visse praktiske laboratorie øvelser for at du kan blive indstillet til eksamen.

Med henblik på din træning, så synes jeg princippet ser overvejende fornuftig ud. Men hvorfor vælger du at køre DB Incline Press i stedet for BB Bænkpres?

Hvad er dit primære formål med din træning, muskelmasse eller styrke?

Hvordan skal din periodisering forstås? Variere du fra dag til dag med reps og sæt, eller hver gang du har kørt begge pas igennem eller noget helt andet? Jeg ville nok vælge en større variance mellem dine reps, eventuelt 8-6-4 eller noget i den stil.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Overvej måske lingvistik. Det er en sprogvidenskabelig uddannelse der indeholder elementer af "matematisk tænkning". Det er desuden sygt teoretisk.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic