Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 650

Følg bodybuilding.dk på

Spørgsmål omkring et Fullbody program.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey. Jeg ved godt at der er en hel masse folk der har spurgt om fullbody, men synes mit spørgsmål er lidt anderledes så jeg har valgt at lave min egen tråd :)

Jeg sad lige og læste en tråd vedr 2 split hvor HAV og TJ har en lille debat omkring hvordan et godt program bør se ud. Et par gange i debatten siger TJ at det vigtigste i et program er (så vidt jeg har forstået det) frekvens, intensitet mm. og at der er mange der ikke forstår sig på netop dette. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan et optimalt program bør se ud.

Jeg er godt klar over at folk er meget forskelligt indrettet og ikke reagerer ens på forskellige programmer, men jeg håber i (eller du Thomas) vil prøve at give et godt bud på hvordan et program bør se ud.

Kan da også poste hvad jeg plejer at køre i mit fullbody program:

Dødløft/squat 5x5
Bænk pres 5x5
Bent over row 3x8 (Eller cable rows afhængigt af om jeg har kørt dødløft)
Pulldowns 3x8
Military pres 3x8
Dips 3x8
Benpres 3x8-10 (Hvis jeg ikke har lavet squat)
Biceps curls/lateral raises 3x8 (skifter mellem dem)
Crunches 3x8
Weighted side bends 3x8

For at få en ide om hvordan jeg står mht løft etc så får i lige 5x5 rm's

Dødløft 5x5 rm - 80 kg (kan sikkert godt tage mere)
Squat 5x5 rm - 70 kg (kan sikkert godt tage mere)
bænk pres 5x5 rm - 55 kg

Det var vist det :)

Mvh Gunni :)

PS. håber ikke indlægget blev for langt
PPS. dette er tråden jeg snakkede om: viewtopic.php?t=14475&postda ... fb7d107494b86ad55c19
Sidst rettet af Gunni 10. feb 2008, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Profit before people!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg går egentlig mest bare efter at stige hver gang :) Har ikke nogen fastlast progression. Er det da nødvendigt?
Profit before people!
Brugeravatar

Har tænkt lidt på at lave squat dage til alternative dage hvor jeg eksempelvis kører Incline bench istedet for flad bænk og så også køre noget der hedder squeeze presses. En øvelse som jeg har fundet inde på T-Nation :)
Profit before people!
Brugeravatar

Lithium skrev:
Gunni skrev:Jeg går egentlig mest bare efter at stige hver gang :) Har ikke nogen fastlast progression. Er det da nødvendigt?

stige hver gang...Yes baby hvis du er nybegynder så har man den luxus at stige hver gang...bliv ved med det og hold så deload 10 dage når du stagnerer eller går tilbage...var det 3 gange om ugen eller hver anden dag dit fullbody?

Jep det var også sådan cirkus sån jeg havde tænkt mig at gøre :D Mit fullbody er Mandag, Onsdag og Fredag.
Profit before people!
Brugeravatar

Ser rigtig godt ud :) Ja det var også blot en tanke, det med at skifte øvelserne ud. Men tak for din respons :)

Gad dog godt at høre hvad Thomas Jagd ville mene var et optimalt program, da han jo snakkede om ting som han sagde den almene fitnessudøver ikke kender til. Dette er ikke kun for at optimere mit eget program, men også af ren nysgerrighed.
Profit before people!
Brugeravatar

Lithium skrev:ja lad os da bare få thomas på tråden med nogle ideer... men det er nok bare ikke aktuelt for dig endnu med avancerede cycles bare kør på med dagsform indtil videre. Thomas har skrevet et par artikler om gode programmer de kan findes her:
http://www.(link slettet)/vis_artikler.php?show=6

Hehe sjovt nok har jeg set hans programmer på (link slettet). Det er faktisk også der jeg begynder at undre mig. Du har ret i at det nok ikke er aktuelt for mig endnu med avancerede cycles, men da jeg så kiggede på Thomas' "fundament trænning for begyndere"-artikel så undrede jeg mig over hvorfor der så næsten ikke er nogen frekvens og alt det TJ snakkede om i den tråd med HAV. TJ skriver bl.a. i den artikel at nybegynderes muskler og CNS restituerer hurtigere end folk der har været i gamet i lang tid. Burde der så ikke også være højere frekvens for folk som ikke har trænet i lang tid?

Synes heller ikke der er nogen særlig høj workload i netop det program (Håber at workload er det korrekte ord her. Mener at der ikke er særlig mange øvelser)
Profit before people!
Brugeravatar

Nogen der har et bud på hvad TJ mener? :)
Profit before people!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster