Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Sprede træning ud, eller er det no go ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg sad sådan og tænkte på, at hvis man nu på et tidspunkt får lidt plads og egentlig får et okay solidt homegym op at stå, så kunne jeg godt forestille mig, at jeg ville dele mine pas op i løbet af en dag - når man lige havde tid. Så fx i stedet for at tage ned og træne i 1-1½ times tid, så dele det op i halve timers pas hjemme, når tiden var til det.

Men ville det være helt hul i hovedet ? Selvfølgelig er der sikkert et energi perspektiv at tage hensyn til, men når det alligevel ikke er mere end 30 min. ad gangen fx, så behøver man jo heller ikke have energi til at kunne klare 1½ time hver gang.
Så ja, ville det egentlig være en fin måde at træne på, eller skal man holde sig til de lidt længere pas ?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tiden for dine træninger er ikke vigtigt.

Det handler jo om hvordan du træner :)

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

Hvis du træner uden at musklerne er blevet varme øger du risikoen for skader. Den risiko øges kraftigt des ældre du bliver. Jeg vil derfor mene at du øger risikoen for skader med sjat træning.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Udgaard skrev:Hvis du træner uden at musklerne er blevet varme øger du risikoen for skader. Den risiko øges kraftigt des ældre du bliver. Jeg vil derfor mene at du øger risikoen for skader med sjat træning.

Der er jo ingen der siger, at man ikke kan varme ordentligt op hver gang ?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Derunderon skrev:
Udgaard skrev:Hvis du træner uden at musklerne er blevet varme øger du risikoen for skader. Den risiko øges kraftigt des ældre du bliver. Jeg vil derfor mene at du øger risikoen for skader med sjat træning.

Der er jo ingen der siger, at man ikke kan varme ordentligt op hver gang ?

Du har fuldstændig ret.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Da jeg trænede to gange om dagen, var jeg glad for at køre ryg tidlig på dagen, og så senere biceps. Jeg kunne klart løfte mere med biceps ved at holde dem adskilt, og det var som om der lå en fordel i at biceps både var "primet" og havde fået lov at samle kræfter. Det perfekte tilløb, IMO. Om effekten aftager når man bliver ældre ved jeg ikke. Så ja, tog i gym senere bare for at knalde biceps af. Den mindst anstrengende biceps-træning lå sidst på dagen, så blev det aldrig psykisk uoverskueligt.

MEN træningen kom på et tidspunkt til at fylde for meget. Jeg synes kun den træningsform kan gå for en periode.

Reputation point: 115

Det egentlig et godt spørgsmål, om hvorvidt det er en god idé at dele træningen op i træningspas dagligt!

Jeg kan ikke se nogen problemer i det, så længe at du får varmet op hver gang, og selvfølgelig sørger for at din krop har de næringstoffer den har brug for. Dog er jeg sikker på at du ikke vil spare tid i sidste ende, sammenlignet med at tage træningen i én omgang.

Det smarte ved at splitte fx biceps og ryg fra hinanden, er vel som du siger at man har væsentlig mere energi i musklerne, og derved kan belaste både ryggen og biceps hårdt, hvilket burde føre til mere muskelvækst end ved at træne dem hver for sig. Men selvom du kan øge intensiteten på den måde, går det nok nogenlunde i nul fordi dine muskler får tid til at slappe af, og derfor ikke presses på samme måde som i et langt sammenhængende træningspas med korte pauser.

Det kunne være spændende hvis nogen havde en undersøgelse der kiggede på dette? :-)
Jeg skriver guides og artikler om kosttilskud og styrketræning på http://www.sublab.dk, og styrketræner 2-3 gange ugentligt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning, Danmark

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster