Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

squat dig til større arme?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, jeg har meldt mig ind i et center og vil primært træne basisøvelser der.

jeg læste artiklen om at squat kan give større arme, fordi man aktiverer de store muskelgrupper inkl. mange muskelgrupper samtidig og dermed øges hormonkoncentrationen, eller noget i den stil.

Men et andet sted læste jeg at grunden til musklen bliver større og stærke skyldes at man udsætter den for noget den ikke er vandt til og at der dermed sker mikroskopiske overrivninger i musklen, som gør at når musklen vokser sammen igen øges størrelsen.

Derfor forstår jeg ikke sammenhængen. Hvordan kan squat give større arme hvis der ikke sker nogen overrivninger i nogle af musklerne i armene?
Quid pro quo

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

muscel memory skrev:Hej, jeg har meldt mig ind i et center og vil primært træne basisøvelser der.

jeg læste artiklen om at squat kan give større arme, fordi man aktiverer de store muskelgrupper inkl. mange muskelgrupper samtidig og dermed øges hormonkoncentrationen, eller noget i den stil.
Men et andet sted læste jeg at grunden til musklen bliver større og stærke skyldes at man udsætter den for noget den ikke er vandt til og at der dermed sker mikroskopiske overrivninger i musklen, som gør at når musklen vokser sammen igen øges størrelsen.

Derfor forstår jeg ikke sammenhængen. Hvordan kan squat give større arme hvis der ikke sker nogen overrivninger i nogle af musklerne i armene?

Du skriver det jo selv..

Når du træner basic øvelser som Bænk og BOR og military det går jo i armene og på den måde bliver de trænet.. Kort sagt. :)
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Squat udløser mere væksthormon end nogen anden øvelser, så når du på en eller anden måde træner armene, har squat indirekte indflydelse på væksten =)

Reputation point: 60

Rasmus Ladefoged skrev:Squat udløser mere væksthormon end nogen anden øvelser, så når du på en eller anden måde træner armene, har squat indirekte indflydelse på væksten =)

nåhh.. så forstår jeg det :D Det er ikke squat i sig selv men fordi det udløser mere væksthormon, så får det indflydelse når man laver eks. millitary eller BOR.

godt lige at få det på det rene :)
Quid pro quo

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster