Jeg er ret ny her på sitet, nærmere sagt har jeg haft en profil i 3 dages tid nu . Så hvorfor ikke prøve sig med sidens mange faciliteter.
Jeg er 16½, med en højde på omkring de 183-184 cm og på badevægten har jeg solide 79 kg.
Jeg har spillet basketball siden jeg var 12, og jeg har styrketrænet i fitness center i omkring 1 år.
Det første halve år af styrketræningen var det lidt spild af tid, da jeg ikke helt vidste hvad jeg skulle, eller hvordan jeg skulle forbedre mig. Men da jeg så småt fik lidt hjælp fra nær og fjern, begyndte jeg at konstruere min træning i det seneste halve år, så jeg faktisk vidste hvad jeg skulle osv.
Nu har jeg så lavet et nytårsforsæt med mig selv, at inden jeg fylder 17, d. 9 september skal jeg have six-packen en smule mere frem samt en smule større brystkasse og en del større overarme, hvilket nok lyder lidt idiotisk, at man skal bruge et løfte til at få sig selv til at træne, men jeg er ret så sikker på, at jeg ,i løbet af ingen tid, ikke vil tvinge mig selv til at træne mere, men træne af egen fri vilje. Jeg skal som sagt bare lige igang. ;)
Jeg har aldrig nogensinde prøvet et træningsprogram før, så dette bliver rent eksperimentalt, men jeg håber det går godt i de 12 uger træningsprogrammet står på. Jeg har nemlig researcher lidt på sitet i de par dage, hvor jeg som sagt har haft en bruger. Og der stødte jeg på træningsprogrammet Større Arme På 12 Uger-programmet under Artikler-Træningsprogrammer. Da jeg fik læst aaaaaalt det igennem godt og grundigt, og fik forstået det ordentligt, gik jeg igang med at sætte det ind i et excel ark, så det blev en del mere overskueligt. Jeg vil lægge et screenshot ind her en af de følgende dage, så i andre kan det.
Jeg vil selvfølgelig blive ved med at opdatere hver trænings-pas/-dag, og vi kan jo fint begynde med første dag af programmet.
Mandag
5x5 Bench Press - 55 kg.
5x5 Military Press - 30 kg.
10x10 French Press - 25 kg.
Selvfølgelig lyder det ikke af så meget for de større herinde på sitet, men af den størrelse som jeg har, er det et godt startpunkt.
Som sagt kan man læse Større Arme På 12 Uger programmet igennem, for at få en mere struktureret beskrivelse af det. Da 3 øvelser på et træningspas ikke lyder af så meget. Men overordnet set, har træningen jo fokus på armene. Altså Triceps, Biceps, og en smule underarm, hvilken latinsk betegnelse jeg ikke lige husker.
Denne log er ikke skrevet pga. opmærksomhed osv. Jeg har rent og skær skrevet den for at få feedback på programmet, træningen, hvad jeg kunne begynde på efter osv.
Håber der kommer en smule lyd fra jer, her på bb.dk ;)