incognito skrev:som jeg har redegjort for i en del tråde mener jeg at motionsdoping historisk set ikke er blevet håndteret på en særligt god måde af ADD og jeg synes jeg gør hvad jeg kan for at påvirke systemet indefra...
Jeg synes dog at mange af pro-krudterne har et lidt mærkeligt syn på ADD's rolle i alt det her. Det er kulturministeriet som har besluttet at forsøge at bekæmpe doping udfra dopingloven og nogle retningslinier fastsat af nogle af kulturministeriets embedsmænd. Hvis man virkeligt har så meget mod ADD, er det nok på politisk niveau man skal forsøge at gøre sin mening klart. Når du har kørt for stærkt nytter det heller ikke at brokke sig til panserne over færdselsreglerne, vel? Don't shot the messenger, som man siger...
Nu ved jeg ikke hvad Jakob Berget og Leif Mikkelsen inde fra ADD siger, men det er da indlysende at der er mange der har taget krudt uden at få bivirkninger. Der er også mange der har taget narko, kørt for stærkt, røget smøger eller andre ting, uden at de har fået bivirkninger. Men det er slet ikke interessant. Dét er alle dem der hár fet bivirkninger, for dem er der nemlig nogen af og da krudt helt sikkert medfører bivirkninger for nogle brugere og desuden psykisk afhængighed for en rimeligt stor fraktion af brugerne. Jeg synes ikke at det er et rart perspektiv at vi har nogle folk gående, som er psykisk afhængige af stoffer, som medfører rimeligt stor risiko for bivirkninger.... Og det er endda uden at komme ind på de helt almindelige moralske problemstillinger omkring det at tage krudt..
Man kunne næsten vende problemstillingen om og spørge om man kunne få den gennemsnitlige krudter til at indrømme at der rent faktiske ER bivirkninger ved at tage krudt, for det er sgu mit indtryk at der er mange der lever i en så stor grad af fornægtelse at det vil de ikke indse (nejnej, de har jo styr på det)
Jeg skal da heller ikke skjule at jeg har haft bivirkninger, imens jeg var on havde jeg for højt blortryk, og min venstre hånd er nu 1,5cm større end min højre, jeg er vokset 5 cm i højden, og har fået lidt anderledes træk i ansigtet, så der har været en del, jeg har ingen alvorlige problemer nu pga mit tidligere misbrug.
Jeg kan virkelig godt se et stort problem i folk som får psykisk afhenighed, det er let af få, som nævnt i en dokumentar om doping hvor der blir sagt... hvorfor være clark kent, når man kan være supermand.
Det forstår jeg godt, det er let at føle sig sejere end man virkelig er, det har jeg selv gjort, og det førte til doser som ikke var sjove.
Du har osse helt ret i at man ikke skal ophidse sig på ADD personalet som kommer ud, det hjælper jo ikke, men jeg syntes at de mange gange forværrer tingene ved deres kampanger, de unge tager deres flyer og læser om doping og finder de gode ord kun, og så kigger de rundt på deres klub kammerater som de ved doper sig og ser ingen af de sides som står nævnt i ADD flyeren, det knuser foreholdet imellem ADD og de måske kommene brugere/misbrugere.
Det ville da være læggert hvis at ADD brugte deres resurser på Højt plan udøvere istedet, eventuelt satte sig ind i UG markedet, og dets mange muligheder for at snyde på højt plan, og så holde sporten mere ren hvor det tæller for mere.
Deres indflydelse på hvor tunge vægte folk skal have er helt gal, det syntes jeg gør at folk nærmest kun kan blive rigtigt formet hvis at de bruger doping, set med mine øjne er det nærmest en opfordring til folk om at de skal tage doping for at kunne følge med.