Her fredag aften, frisk hjemvendt fra møde i Hvidovre Styrkeløft Forening, har jeg besluttet mig for at føre logbog. Jeg er ganske ny i styrkeløft, men har dog tidligere lavet lidt diskopumperi, og lavet en lidt on/off stupid træning. Min indgangsvinkel til træning kommer fra en fascination af styrke og det faktum at jeg var meget tyndfed i et par år. Jeg besluttede mig derfor for at komme i form, og smed 12 kilo gennem lidt BB og noget badminton samt en række nye kostvaner.
Jeg har trænet 4 uger i HSF, og er nyt medlem der. Det er et kanon dejligt sted, med gode mennesker og god stemning. Min ambition er at begynde med at løfte med det samme min licens træder i kraft, mest for erfaringens skyld, men også fordi at stævnerne lader til at være kanon hyggelige (har lige været spotter i divisionsrunden i Ares).
Jeg kender som udgangspunkt ikke rigtig mit udgangspunkt
... Men på trods af det har jeg fundet nogle kilo som mine arbejdssæt kommer til at tage udgangspunkt i - Følg med i loggen, så kommer der nogle maxkilo engang. Min kropsvægt er 82 kilo, men jeg regner måske lidt med at min vægt stiger. Jeg vælger ikke at gå så meget op i kropsvægt, før at mine løft bliver gode. Jeg er forresten 25 år...
Dagens træning:
Squat:
5x60
5x60
4x80
2x100
1x100
1x122,5 - nemt
2x2x110
Kvarte squats
2x3x120
3x3x140
Bænk:
5x60
5x60
3x60
3x90
3x3x100
3x90
8x70
Har haft lidt ømhed i skulderen der blussede lidt op i dag... Øv!
Ab wheel:
3x3x8 bw
På mandag begynder jeg en ny simpleton runde, programmet kan findes på HSF´s hjemmeside.
Håber du vil følge med -
Mvh Mikkel