Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning derhjemme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg har tænkt mig at tabe mig omkring 10 kg først, så 15 osv. Til jeg får en okay krop, som jeg gerne vil se på i spejlet.

For tiden er mit "program" således:

Mandag - Couch to 5k (Interval løb før morgenmad, ca. kl 05:25 -> 05:55)
Tirsdag - Styrketræning (måske?)
Onsdag - Couch to 5k
Torsdag - Styrketræning (måske?)
Fredag - Couch to 5k
Lørdag - Styrketræning (måske?)
Søndag -

Allerede nu kan jeg se / føle min krop, at fået tabt noget fedt og det er kun fra løb + har tænkt en del mere om kosten, jeg spiser.

Som i kan se , mangler der noget på f.eks. Tirsdag , Torsdag og lørdag.
Som styrketræning har jeg tænkt over føglende, da jeg ikke har mulighed for at tage i fitnesscenter for tiden. :

Dødløft
Squats
Bænkpres ?
Rows
Dips

Hvordan jeg vil lave disse øvelser? tjaa... har tænkt på at købe dette:

Håndvægt stang : http://shop.(link slettet)/35cm-haandvaegtstang
Vægt skiver : http://shop.(link slettet)/30mm-kunststof-vaegtskiver (2 x 2,5kg + 2 x 5kg + 2 x 10kg)

I alt = 730 kr for 2 stænger og 6 vægtskiver.

Spørgsmål:
1) Er øvelserne gode nok? (Her mener jeg til at kunne jeg se, efter noget tid at jeg træner)
2) Er det godt betalt for 2 stænger og 6 skiver ?
3) Nogle andre forslag til styrketræning derhjemme?
4) Har måske flere bagefter :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kan ganske vist ikke se linket, da links jo slettes, men i teksten står der "35 cm".

Så kort sagt nej. Du ville være udstyret til at squatte sølle 35 kg, hvis du da overhovedet kan få balanceret dine to 35 cm korte stænger i skulderhøjde. Du kan heller ikke dødløfte med dem, men du kan vel lave noget, som ligner.

Belastningen vil i alle tilfælde hurtigt være alt for lidt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Jeg kan ganske vist ikke se linket, da links jo slettes, men i teksten står der "35 cm".

Så kort sagt nej. Du ville være udstyret til at squatte sølle 35 kg, hvis du da overhovedet kan få balanceret dine to 35 cm korte stænger i skulderhøjde. Du kan heller ikke dødløfte med dem, men du kan vel lave noget, som ligner.

Belastningen vil i alle tilfælde hurtigt være alt for lidt.

Troede at links blev fixet automatisk. Nå men ja, det er en 35 cm stang som jeg vil bruge til nogle øvelser. Glemte desværre at linke en stang til squats osv.

Vægt stang til squat / dødløft : http://shop.(link slettet).dk/lang-vaegtstang

Du kan ikke linke til andre sider

Med hensyn til hjemmetrænkng kan du kommer langt med

Air squat og lunges
Armbøjninger
Håndstand
Rows med taske
Pull ups
Dips

Men meld dig ind i et center , eller køb noget brugt og fornuftigt udstyr til hjemmet.

Så du kan lave alle barbell moves.

Reputation point: 50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du kan ikke linke til andre sider

Med hensyn til hjemmetrænkng kan du kommer langt med

Air squat og lunges
Armbøjninger
Håndstand
Rows med taske
Pull ups
Dips

Men meld dig ind i et center , eller køb noget brugt og fornuftigt udstyr til hjemmet.

Så du kan lave alle barbell moves.

Vidste ikke det med links. Nogle sf øvelserne kan jeg i forvejen, men hvordan vil du lave pulls up og hvad er håndstand? Som jeg som har jeg ikke mulighed for center lige pt. Fordi ingen penge har lige nu.

Hvis du har luft i budgettet så køb et ordentligt ordentlig OL-vægtsæt. Jeg købte 150kg+ Ol stang fra Tyskland til sølle 5500kr, og det var endda bumperplates. Jeg har så selv lavet en bænk, squat/bænk-stativ, dipstativ, boxjump, pull up bar. Så har jeg selvfølgelig andre ting, men jeg har det mest basale og jeg synes jeg når rigtig langt.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Hvis du har luft i budgettet så køb et ordentligt ordentlig OL-vægtsæt. Jeg købte 150kg+ Ol stang fra Tyskland til sølle 5500kr, og det var endda bumperplates. Jeg har så selv lavet en bænk, squat/bænk-stativ, dipstativ, boxjump, pull up bar. Så har jeg selvfølgelig andre ting, men jeg har det mest basale og jeg synes jeg når rigtig langt.

Nu har jeg sagt jeg vil have de vægtskiver / vægtstænger, så jeg vil bare vide om jeg kan lave de forskellige øvelser med dem, til at blive markeret. Skal ikke ligne et ordenligt brød, men have muskler / abs.
Så meget luft er der sgu ikke, sååå... :D

Seb0099 skrev:

Nu har jeg sagt jeg vil have de vægtskiver / vægtstænger, så jeg vil bare vide om jeg kan lave de forskellige øvelser med dem, til at blive markeret. Skal ikke ligne et ordenligt brød, men have muskler / abs.
Så meget luft er der sgu ikke, sååå... :D

Nu kan jeg desværre ikke se, hvad de ting du henviser til, er. Dog vil jeg mene, at det er for få kg, selvom du ikke vil ligne et stort brød. Og i øvrigt, kan du komme meget langt med din egen kropsvægt, hvis du kigger lidt efter nogle mere udfordrende øvelser.

Se på de forskellige push-up varianter, air squats, jumping air squats, pull ups, pistols, burpees, box jump (udenfor på en bænk) osv.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Nu kan jeg desværre ikke se, hvad de ting du henviser til, er. Dog vil jeg mene, at det er for få kg, selvom du ikke vil ligne et stort brød. Og i øvrigt, kan du komme meget langt med din egen kropsvægt, hvis du kigger lidt efter nogle mere udfordrende øvelser.

Se på de forskellige push-up varianter, air squats, jumping air squats, pull ups, pistols, burpees, box jump (udenfor på en bænk) osv.

Kender du en måde, jeg kan vise dig dem / give dig linksene, så du kan vurdere dem bedre?

Med kg, så er det jeg har skrevet tidligere 17,5 kg på hånd/arm -> 35 kg på en stang.

Er det ikke nok, for en begynder med vægte og hvis ikke, hvor langt op i kg skal jeg? Altså skal jeg bare købe 10 kg skiver.

35 kg til squat er vist ikke meget, når du tager 130 kg... :D

Vil bare ikke bruge tusinder af kroner, da mange jeg kender / har set på nettet, har nogle tunge håndvægte + løber og de er fit.

Seb0099 skrev:

Kender du en måde, jeg kan vise dig dem / give dig linksene, så du kan vurdere dem bedre?

Med kg, så er det jeg har skrevet tidligere 17,5 kg på hånd/arm -> 35 kg på en stang.

Er det ikke nok, for en begynder med vægte og hvis ikke, hvor langt op i kg skal jeg? Altså skal jeg bare købe 10 kg skiver.

35 kg til squat er vist ikke meget, når du tager 130 kg... :D

Vil bare ikke bruge tusinder af kroner, da mange jeg kender / har set på nettet, har nogle tunge håndvægte + løber og de er fit.

Det er jo også et spørgsmål om, hvad man vil. Man kan sagtens komme til at se "fit" ud ved at løbe (moderat - habituale marathonløbere ser altid slidte ud) og lave nogle strækkere og curls. Den type træning benyttede jeg mig selv af engang og det er rigeligt hvis man bare går efter en flad mave og en biceps som ikke er helt til hundene.

Man kan tilgengæld ikke få store muskler.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster