Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning og Militæret

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløj,

Jeg er begyndt at styrketræne for et par måneder siden, og har fået ok resultater, til august skal i ind i militæret og være konstabel i 9 måneder, jeg ved at man laver hårde fysiske ting derinde, men man løfter ikke vægte som jeg er gået hen og blevet meget glad for. Folk har fortalt mig at alle kaserner har et styrketrænings rum, så jeg kan jo forsætte med at træne, når jeg kommer derind. :)

Men mit spørgsmål er: Tror i at man vil være for udmattet efter en arbejdsdag, til at styrketræne om aftenen? Vil jo ikke overtræne, og dagen efter skal man jo heller ikke være for øm til ikke at kunne noget. Regner med at køre et full body program 3 gange om ugen.

Noget som det her:
Squat 5x5
Bænkpres 5x5
Dødløft 5x5
Military press 5x5
Lateral Raise 3x10
Pullups 3x10
Barbell curls 3x10
Triceps extensions 3x10
Calf raises 3x10
Overvejer også at lave Dips

Og tvivler på at kosten derinde er alt for god (set med en bodybuilders øjne).. Er det tilladt at tage protein pulver derinde? :-k

Er der nogen herinde som har erfaring med hvordan man kan mixe styrketræning og være soldat sammen? :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg står også og skal til Bornholm i opklaringen her til august. Så lytter lige med her.

Træner her: Chandre Fitness

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Dage hvor du kommer træt hjem fra øvelse har du slet ikke lyst til ta træne, tro mig. Men på normale dage og dage hvor du har haft FUT(fysisk uddannelse og træning, eller Fyrisk Underkastelse og Tortur som det bliver kaldt) kan du sagtens træne bagefter. :) Det meste af den fysiske træning i forsvaret er cardio. Løb, cirkeltræning og let styrketræning(ofte blot med kropsvægt).
Sidst rettet af peter n 4. jun 2009, 13:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Hvor er det henne?
Brugeravatar

Tak for dit svar :) Det er i fredericia jeg skal være.

Jeg er tit øm efter træning, så hvis vi bare dyrker cardio dagen efter skulle det ikke være noget problem :P
Ved du om de har noget imod man tager protein/carbs pulver derinde? Vil gerne forsætte mit bulk :P
Brugeravatar

Madyo skrev:Tak for dit svar :) Det er i fredericia jeg skal være.

Jeg er tit øm efter træning, så hvis vi bare dyrker cardio dagen efter skulle det ikke være noget problem :P
Ved du om de har noget imod man tager protein/carbs pulver derinde? Vil gerne forsætte mit bulk :P

så længe du ikke tager roids af nogen art, så sker der skam ikke noget. så du kan sagtens have div. tilskud med. ville nok heller ikke være så dumt, når man lige tænker tilbage, hvis man kunne have haft noget med på øvelse :) jo ikke det allermest proteinrige mad der er i de feltrationer.

Jamen hvis du bare skal være telefontropper kan du sagtens træne alt det du vil :dance: :D ej det er for sjov. Du kan sagtens have alle de supps med du vil, bare ikke doping - men det siger vel næsten oss sig selv :) Lige en sidste ting.. Lov mig du ikke blive en af de padder der ligger og tager strækkere på dansegulvet på den lokale club i Fredericia :lol: Ikk til at holde ud at se på.
Brugeravatar

peter n skrev:Jamen hvis du bare skal være telefontropper kan du sagtens træne alt det du vil :dance: :D ej det er for sjov. Du kan sagtens have alle de supps med du vil, bare ikke doping - men det siger vel næsten oss sig selv :) Lige en sidste ting.. Lov mig du ikke blive en af de padder der ligger og tager strækkere på dansegulvet på den lokale club i Fredericia :lol: Ikk til at holde ud at se på.

Hehe, jeg skal nok love at jeg ikke gør det :D det er ikke mig sådan noget, og jeg er heller ikke stor nok, til at jeg gider vise mig frem på den måde :lol:

Men ellers mange tak for svarene, har du selv være inde i forsvaret? :wink:
Brugeravatar

er inde i forsvaret nu godt nok som værnepligtig, men ja det er osse hårdt. jeg får trænet hver dag herinde med hviledag i weekenden. det kan være rigtig svært at få trukket sig selv ned i styrkerummet en tirsdag aften eksempelvis, hvor du er blevet trådt af kl. 18-19 tiden, men ligeså snart man er der nede er det slet ikk så slemt, jeg har været inde i godt 2.5 måneder og er bla. gået fra 18 kgs håndvægte i incline bænkpress til 28 kg. som en anden har beskrevet er det slet ikk fedt skulle hive sig selv ned og træne efter en øvelse med minus søvn og mad, så der springer jeg selv over:P jeg har selv haft protein med herind og vitaminer og fiskeolie og dit og dat og det er der sku ikk blevet sagt noget til:) håber det ku hjælpe dig:)

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00

Frederikvaleur skrev:er inde i forsvaret nu godt nok som værnepligtig, men ja det er osse hårdt. jeg får trænet hver dag herinde med hviledag i weekenden. det kan være rigtig svært at få trukket sig selv ned i styrkerummet en tirsdag aften eksempelvis, hvor du er blevet trådt af kl. 18-19 tiden, men ligeså snart man er der nede er det slet ikk så slemt, jeg har været inde i godt 2.5 måneder og er bla. gået fra 18 kgs håndvægte i incline bænkpress til 28 kg. som en anden har beskrevet er det slet ikk fedt skulle hive sig selv ned og træne efter en øvelse med minus søvn og mad, så der springer jeg selv over:P jeg har selv haft protein med herind og vitaminer og fiskeolie og dit og dat og det er der sku ikk blevet sagt noget til:) håber det ku hjælpe dig:)

Jo mange tak for svaret, lige hvad jeg havde brug for at høre :hihi:
Brugeravatar

... Var selv inde i dronningens artileriregiment og maa sige selv tykke mig havde nul problemer med traethed efter 2dage i feltet. Waay overrated det danske vaernepligtsystem. =P~ Hvad jeg mener, ikke vaere bange for du kan holde til det med den form du har.

Hey, vil lige høre om i kan hjælpe mig :D Er der nogen der ved om der er tilknyttet et træningscenter til Ryes kaserne i Fredericia da jeg skal ind der den 3. august

Madyo skrev:
peter n skrev:Jamen hvis du bare skal være telefontropper kan du sagtens træne alt det du vil :dance: :D ej det er for sjov. Du kan sagtens have alle de supps med du vil, bare ikke doping - men det siger vel næsten oss sig selv :) Lige en sidste ting.. Lov mig du ikke blive en af de padder der ligger og tager strækkere på dansegulvet på den lokale club i Fredericia :lol: Ikk til at holde ud at se på.

Hehe, jeg skal nok love at jeg ikke gør det :D det er ikke mig sådan noget, og jeg er heller ikke stor nok, til at jeg gider vise mig frem på den måde :lol:

Men ellers mange tak for svarene, har du selv være inde i forsvaret? :wink:

Yeps, har været ved Kamptropperne i Høvelte, men sagde op da jeg ærlig talt hellere vil til at læse. Men det er helt sikkert en fed oplevelse og kan være et rigtig godt arbejde/karriere.. Kommer bare meget an på om man har lyst til at være i "den verden" fem dage af gangen. Havde personligt svært med at gå rundt i en "indhegning" og ikke se andet end mennesker i grønt en hel uge af gangen, men det er jo bare mig :)

Benjab, er ret sikker på der er træningsfaciliteter på Ryes kaserne.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster