Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69644 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1714
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1712

Følg bodybuilding.dk på

SU lån

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg står i den situation, at jeg fra til vinter skal læse til lærer, som tager 4 år. Jeg overvejer derfor kraftigt at tage et SU lån, som kan hjælpe mig månedligt, da jeg håber på at kunne dele en lejlighed 2 værelses med en kammerat, i København. Derfor skal jeg nok ved siden af mine 5900 kr, nok låne omtrent 4000 kr i måneden i de 4 år. Hvilket jeg ikke har et problem med, da jeg ser det som en investering i min fremtid, og med glæde lånet pengene, selvom andre unge ville være uenige.

Jeg har derfor følgende spørgsmål:
1: Hvad er det højeste man kan låne i måneden?
2: Over hvor længe skal man betale sin gæld af?
3: Har i selv gjort det?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan finde svar på 1 og 2 på SU Styrelsens hjemmeside og borger.dk

http://www.su.dk/su-laan/satser-for-su-laan/
https://www.borger.dk/Sider/tilbagebeta ... gaeld.aspx
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Folk siger altid, at det er det billigste lån, man kan tage, og det er jeg tilbøjelig til at give dem ret i. Har du behov for pengene for at kunne købe mad og betale faste udgifter, så er du vel i realiteten nødt til det. De københavnske priser fordrer det velsagtens. Alternativt kan du arbejde og ofre noget tid i weekender / aftener for at klare dig selv, men det lyder ikke som om, du har et problem med at låne pengene.

Ser jeg tilbage, gad jeg godt, jeg havde startet SU-lån op fra start. Jeg havde kun lånet de sidste to år af min uddannelse. Jeg havde ikke brugt pengene, men på en eller anden måde investeret dem, hvis det var en mulighed, eftersom lånet er rimelig billigt. Jeg har ikke fortrudt lånet, men jeg ville gerne have håndteret dem anderledes, når jeg tænker tilbage. Jeg mener, det er meget fornuftigt at prøve at leve så billigt som muligt og være klar over sit privatforbrug og få styr på sit budget og så videre, fordi det er en rigtig god idé at kunne finde ud af.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Battman skrev:3: Har i selv gjort det?

Selv blev jeg færdig på universitet i 2007 og betaler stadig lidt over 1500 kroner hver måned, det skal jeg blive ved med til en gang i 2020.

Jeg vil ikke sige, at jeg fortryder lånet, men det er rigtig mange penge der skal betales af over en lang årrække. jeg vil nok anbefale folk lige at tænke sig om en ekstra gang, inden de låner.

Ekstra surt er det selvfølelig for dem, der står med et stort lån og som ikke få et job der matcher deres uddannelse og kvalifikationer.

Det er nemt at få gæld - surt at betale af på.
Brugeravatar

Reputation point: 260

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Har du overvejet at få et arbejde ved siden af?

Søg stillinger som lærervikar, pædagogmedhjælper, mentor, lektiehjælper i det private eller andet studierelevant. Du komme aldrig til at få mere fritid end du har som studerende, du kan lige så godt bruge den til at minimere din lånoptagning, samtidigt med at du gør dig mere attraktiv overfor en kommende arbejdsgiver.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster