Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

Sukker

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, for at gøre en lang historie kort, så begyndte jeg at træne meget for lidt over 2 måneder siden og samtidig med det så stoppede jeg fuldkommen med alt sukker og alkohol(og jeg spiste og drak enorme mængder af det).

Mit spørgsmål er, at alt hvad jeg læser om på internettet og snakker med folk. Så burde det give åh så meget energi og fokus og regnbuer når man stopper med sukker, men jeg føler abselut intet. Jeg har det præcis nu som jeg havde det for 2 måneder siden.

Er det alt sammen en placebo effekt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Joneleth skrev:Hej, for at gøre en lang historie kort, så begyndte jeg at træne meget for lidt over 2 måneder siden og samtidig med det så stoppede jeg fuldkommen med alt sukker og alkohol(og jeg spiste og drak enorme mængder af det).

Mit spørgsmål er, at alt hvad jeg læser om på internettet og snakker med folk. Så burde det give åh så meget energi og fokus og regnbuer når man stopper med sukker, men jeg føler abselut intet. Jeg har det præcis nu som jeg havde det for 2 måneder siden.

Er det alt sammen en placebo effekt?

Kroppen er ikke lavet til at regulere optaget af den mængde sukker vi får hvis vi spiser slik, kager og andre søde sager. Kort fortalt er det der sker, at kroppe meget hurtigt optager sukkeret. For at flytte sukkeret ud i vævet frigiver kroppen insulin. Den regulerings mekanisme der styre hvor meget insulin der frigives, er ikke lavet til den hastighed sukker optages med. Du ender derfor ofte efter at have spist meget sukker med at have lavt blodsukker, hvilket giver ubehag.

Hvis du spiser masser af hvidt brød, pasta eller ris er du kun "svagt" bedre stillet, da hvidt brød, pasta eller ris indholder mange korte kulhydrater, som denne regulerings mekanisme heller ikke rigtig er lavt til. Spis groft brød, past eller ris. Så vil du opleve at du får et langt mere stabilt blodsukker.

Og her er lidt kommaer folk selv må fordele for nu vil jeg i seng,,,,,,,,,,,
Brugeravatar

Reputation point: 85

Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.

Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.

Tja, det var så den åbenlyse. Når vi ikke ved du ellers stopper i halsen, hvor ofte og i hvilke mængder, så kan det jo skyldes hvad som helst. Men hvis du ikke har fået det bedre af at droppe sukkert, er det fordi der er andre fejl i din kost.
Brugeravatar

Udgaard skrev:
Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.

Tja, det var så den åbenlyse. Når vi ikke ved du ellers stopper i halsen, hvor ofte og i hvilke mængder, så kan det jo skyldes hvad som helst. Men hvis du ikke har fået det bedre af at droppe sukkert, er det fordi der er andre fejl i din kost.

Men så bunder det stadig ud i at sukker i sig selv ikke er den gigantiske livsforandring som den bliver pustet op til at være, når den så nemt kan blive erstattet af flere alternativer.

Hvis jeg skal leve som en Vegan monk for at opnå noget resultat, så er det jo næsten ligemeget.

Joneleth skrev:
Udgaard skrev:

Men så bunder det stadig ud i at sukker i sig selv ikke er den gigantiske livsforandring som den bliver pustet op til at være, når den så nemt kan blive erstattet af flere alternativer.

Hvis jeg skal leve som en Vegan monk for at opnå noget resultat, så er det jo næsten ligemeget.

Som tidligere skrevet vil det være en del lettere at finde problemet, hvis du giver en detaljeret information omkring hvad du indtager af mad. :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Vis kostplan

Danielgt89 skrev:
Joneleth skrev:
Udgaard skrev:

Som tidligere skrevet vil det være en del lettere at finde problemet, hvis du giver en detaljeret information omkring hvad du indtager af mad. :)

Okay en typisk dag ville være:

Morgenmad: Proteinshake + omelet

Formiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)

Frokost: Spiser på mit arbejde så det kan variere, men typisk kød/kylling med grøntsager/æg

Eftermiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)

Tidlig aften efter workout: Protein shake

Aften: Aftensmad, kan variere en del men er typisk kylling/kød med grønsager, suppe, pasta eller ris/kød

Nat: Spiser en avocado en halv times tid inden jeg går i seng.

Og drikker løbende vand til alt. Og hver morgen tager jeg Fiske Oile, Multivitamin og C Vitamin

Sukker er fint i små mængder.
Jeg indtager selv omkring 30-40g dagligt.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Logbog: Vis logbog

Fyrkat skrev:Sukker er fint i små mængder.
Jeg indtager selv omkring 30-40g dagligt.

Øh... Tak... Det rør ikke rigtigt ved mit spørgsmål men tak for info.

Du har fået svar på dit spørgsmål.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Fyrkat skrev:Du har fået svar på dit spørgsmål.

Ja det fint, find dig venligst en anden at trolle.

Joneleth skrev:Morgenmad: Proteinshake + omelet

Frokost: Spiser på mit arbejde så det kan variere, men typisk kød/kylling med grøntsager/æg

Aften: Aftensmad, kan variere en del men er typisk kylling/kød med grønsager, suppe, pasta eller ris/kød

Og drikker løbende vand til alt. Og hver morgen tager jeg Fiske Oile, Multivitamin og C Vitamin

Morgenmad: Protein og fedt

Formiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein

Frokost: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese.

Eftermiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein

Tidlig aften efter workout: Protein

Aften: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese (med mindre du spiser grov pasta/ris).

Nat: Lidt fed og jeg antager at der også er fruktose i.

Du er som snydt ud af næsen på Atkins. Læs og forstå mit første indlæg igen.
Brugeravatar

Joneleth skrev:
Ja det fint, find dig venligst en anden at trolle.

Lol
Brugeravatar

Udgaard skrev:
Joneleth skrev:Morgenmad: Proteinshake + omelet

Morgenmad: Protein og fedt

Formiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein

Frokost: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese.

Eftermiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein

Tidlig aften efter workout: Protein

Aften: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese (med mindre du spiser grov pasta/ris).

Nat: Lidt fed og jeg antager at der også er fruktose i.

Du er som snydt ud af næsen på Atkins. Læs og forstå mit første indlæg igen.

Har ingen anelse hvem Atkins er og det her er kørt så meget af sporet at jeg giver op. Tak for indsatsens.

Joneleth skrev:Har ingen anelse hvem Atkins er og det her er kørt så meget af sporet at jeg giver op. Tak for indsatsens.

Atkins "opfandt" en diæt hvor det gjaldt om at undgå kulhydrater, som var moderne for ca. 10 år siden. Folk der var på den lugtede gerne af acetone, lidt lige som en diabetiker der ikke passer sin diæt.

Det er jo ikke rocket science det her. Spis noget groft brød/ris/pasta til dine tre hoved måltider. Dine muskeler kan omdanne protein og fedt til kulhydrater. Men det kan din hjerne ikke. Så med den diæt du køre er der meget lidt sukker/kulhydrater for din hjerne at køre på. Derfor kan du ikke mærke nogen ændring.
Brugeravatar

Udgaard skrev:
Joneleth skrev:Har ingen anelse hvem Atkins er og det her er kørt så meget af sporet at jeg giver op. Tak for indsatsens.

Atkins "opfandt" en diæt hvor det gjaldt om at undgå kulhydrater, som var moderne for ca. 10 år siden. Folk der var på den lugtede gerne af acetone, lidt lige som en diabetiker der ikke passer sin diæt.

Det er jo ikke rocket science det her. Spis noget groft brød/ris/pasta til dine tre hoved måltider. Dine muskeler kan omdanne protein og fedt til kulhydrater. Men det kan din hjerne ikke. Så med den diæt du køre er der meget lidt sukker/kulhydrater for din hjerne at køre på. Derfor kan du ikke mærke nogen ændring.

Groft brød går jeg udfra er rugbrød/fuldkornsbrød men har ingen anelse om hvad groft ris og pasta er, står der decideret groft på pakkerne eller forventes det at jeg automatisk ved hvilken nogle der er groft?

Så hvis jeg ændrer min morgenmad fra omelet til Rugbrød(eventuelt med æg) og ændrer mine pasta/ris retter til groft, så burde det gøre det?

Joneleth skrev:...men har ingen anelse om hvad groft ris og pasta er, står der decideret groft på pakkerne eller forventes det at jeg automatisk ved hvilken nogle der er groft?

Det kaldes ofte fuldkors pasta og brune ris. Har det et højt fiber indhold, så er der bingo.

Joneleth skrev:Så hvis jeg ændrer min morgenmad fra omelet til Rugbrød(eventuelt med æg) og ændrer mine pasta/ris retter til groft, så burde det gøre det?

Det burde hjælpe, ja.
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster