Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Joneleth skrev:Hej, for at gøre en lang historie kort, så begyndte jeg at træne meget for lidt over 2 måneder siden og samtidig med det så stoppede jeg fuldkommen med alt sukker og alkohol(og jeg spiste og drak enorme mængder af det).
Mit spørgsmål er, at alt hvad jeg læser om på internettet og snakker med folk. Så burde det give åh så meget energi og fokus og regnbuer når man stopper med sukker, men jeg føler abselut intet. Jeg har det præcis nu som jeg havde det for 2 måneder siden.
Er det alt sammen en placebo effekt?

Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.
Udgaard skrev:Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.
Tja, det var så den åbenlyse. Når vi ikke ved du ellers stopper i halsen, hvor ofte og i hvilke mængder, så kan det jo skyldes hvad som helst. Men hvis du ikke har fået det bedre af at droppe sukkert, er det fordi der er andre fejl i din kost.

Joneleth skrev:Udgaard skrev:Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.
Tja, det var så den åbenlyse. Når vi ikke ved du ellers stopper i halsen, hvor ofte og i hvilke mængder, så kan det jo skyldes hvad som helst. Men hvis du ikke har fået det bedre af at droppe sukkert, er det fordi der er andre fejl i din kost.
Men så bunder det stadig ud i at sukker i sig selv ikke er den gigantiske livsforandring som den bliver pustet op til at være, når den så nemt kan blive erstattet af flere alternativer.
Hvis jeg skal leve som en Vegan monk for at opnå noget resultat, så er det jo næsten ligemeget.

Danielgt89 skrev:Joneleth skrev:Udgaard skrev:Joneleth skrev:Er ikke sikker på hvad du definerer som meget, jeg spiser intet hvidt brød og jeg spiser ris og pasta 2-3 gange om ugen.
Men så bunder det stadig ud i at sukker i sig selv ikke er den gigantiske livsforandring som den bliver pustet op til at være, når den så nemt kan blive erstattet af flere alternativer.
Hvis jeg skal leve som en Vegan monk for at opnå noget resultat, så er det jo næsten ligemeget.
Som tidligere skrevet vil det være en del lettere at finde problemet, hvis du giver en detaljeret information omkring hvad du indtager af mad.

Fyrkat skrev:Sukker er fint i små mængder.
Jeg indtager selv omkring 30-40g dagligt.

Fyrkat skrev:Du har fået svar på dit spørgsmål.

Joneleth skrev:Morgenmad: Proteinshake + omelet
Formiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)
Frokost: Spiser på mit arbejde så det kan variere, men typisk kød/kylling med grøntsager/æg
Eftermiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)
Tidlig aften efter workout: Protein shake
Aften: Aftensmad, kan variere en del men er typisk kylling/kød med grønsager, suppe, pasta eller ris/kød
Nat: Spiser en avocado en halv times tid inden jeg går i seng.
Og drikker løbende vand til alt. Og hver morgen tager jeg Fiske Oile, Multivitamin og C Vitamin
Joneleth skrev:
Ja det fint, find dig venligst en anden at trolle.

Udgaard skrev:Joneleth skrev:Morgenmad: Proteinshake + omelet
Formiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)
Frokost: Spiser på mit arbejde så det kan variere, men typisk kød/kylling med grøntsager/æg
Eftermiddag: et stykke frugt (typisk æble eller banan)
Tidlig aften efter workout: Protein shake
Aften: Aftensmad, kan variere en del men er typisk kylling/kød med grønsager, suppe, pasta eller ris/kød
Nat: Spiser en avocado en halv times tid inden jeg går i seng.
Og drikker løbende vand til alt. Og hver morgen tager jeg Fiske Oile, Multivitamin og C Vitamin
Morgenmad: Protein og fedt
Formiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein
Frokost: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese.
Eftermiddag: Fruktose = sukker og måske lidt protein
Tidlig aften efter workout: Protein
Aften: Protein, fedt, korte kulhydrater og måske lidt stivese (med mindre du spiser grov pasta/ris).
Nat: Lidt fed og jeg antager at der også er fruktose i.
Du er som snydt ud af næsen på Atkins. Læs og forstå mit første indlæg igen.

Joneleth skrev:Har ingen anelse hvem Atkins er og det her er kørt så meget af sporet at jeg giver op. Tak for indsatsens.
Udgaard skrev:Joneleth skrev:Har ingen anelse hvem Atkins er og det her er kørt så meget af sporet at jeg giver op. Tak for indsatsens.
Atkins "opfandt" en diæt hvor det gjaldt om at undgå kulhydrater, som var moderne for ca. 10 år siden. Folk der var på den lugtede gerne af acetone, lidt lige som en diabetiker der ikke passer sin diæt.
Det er jo ikke rocket science det her. Spis noget groft brød/ris/pasta til dine tre hoved måltider. Dine muskeler kan omdanne protein og fedt til kulhydrater. Men det kan din hjerne ikke. Så med den diæt du køre er der meget lidt sukker/kulhydrater for din hjerne at køre på. Derfor kan du ikke mærke nogen ændring.

Joneleth skrev:...men har ingen anelse om hvad groft ris og pasta er, står der decideret groft på pakkerne eller forventes det at jeg automatisk ved hvilken nogle der er groft?
Joneleth skrev:Så hvis jeg ændrer min morgenmad fra omelet til Rugbrød(eventuelt med æg) og ændrer mine pasta/ris retter til groft, så burde det gøre det?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster