Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1461
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1460

Følg bodybuilding.dk på

Svært ved at få morgenmaden ned?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey folkens, jeg har længe haft problemer med morgenmaden. Så fik jeg afvide at det var super let og godt at tage en banan og noget frugt og blend en smoothie. Men i det at jeg hverken ejer en blender eller kan fordrage bananer, så fandt jeg på min "egen". Nogen af jer kender den nok, mens for andre vil det være nyt. Det jeg gør er at tage 100-150g weightgainer, 50g havregryn og mælk efter behov. Jeg ved godt at det ikke er godt at "spise" pulver som erstatning, men synes denne combo er mean. Den giver hurtige proteiner og carbs (weightgainer), plus at den giver nogle langsommere carbs (havregryn) og proteiner (mælk). Jeg har gjort det i en måneds tid nu, og synes det virker fantastisk for mig. JEg kan få fra 07.00 - 10.00 uden at være det mindste sulten.

- OBS: Det puttes i en shaker det hele og rystes. Også der drikkes der eller bare, mens nu nyder morgenen! :)

Håber i kan bruge det, og gi gerne kritik/råd. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes det er et strålende råd. Har du flere? Hvad med frokost?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Der er altså ikke noget der hedder "hurtige proteiner".

Ellers er det da en god ide. Jeg foretrækker bare selv proteinpulver, for at undgå for mange tomme og carbs med højt GI.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Phindborg: Nej desværre. Jeg prøver at holde mig til en "normal" kost, istedet for "snyde" måltider hehe. Jeg plejer normalt kun at spise det til morgenmad, også en lille smule igen efter træningen. Ellers er det fast føde hele vejen igennem ;)

TheGame: Jeg har altid bare fået fortalt at man kan dele det op i hurtige og langsomme proteiner/carbs. Men jeg er squ heller ikke ekspert på området, langt fra. Jeg ved bare det virker :dope:

Jeg har ikke svært ved at få morgenmaden ned og mange elsker deres morgenmad og de ting der følger men hvorfor har du et problem med at spise et normalt måltid som mange ikke vil undvære af gode grunde?

Pre Big Bang skrev:Jeg har ikke svært ved at få morgenmaden ned og mange elsker deres morgenmad og de ting der følger men hvorfor har du et problem med at spise et normalt måltid som mange ikke vil undvære af gode grunde?

Bare fordi DU ikke har et problem med at kyle morgenmaden ned - kan der altså godt være andre som døjer med det.
Kender mange som bliver nødt til at tvinge den ned. Tag nu hatten af! :-)
Roskilde Atlet Klub <3

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 300.00
- Dødløft: 320.00

Pre Big Bang: Jeg har aldrig været god til at foretage mig noget om morgenen, og da specielt ikke morgenmad. Spiser stort set kun mad for effektens skyld, og det tager mig 30 min at spise en lille smule havregryn. Så hvorfor ikke fyre det i en shake og få det til at smage af vanilje, også bare gå og nyde den mens man gør andre ting ? :)

Kristian Høst skrev:
Pre Big Bang skrev:Jeg har ikke svært ved at få morgenmaden ned og mange elsker deres morgenmad og de ting der følger men hvorfor har du et problem med at spise et normalt måltid som mange ikke vil undvære af gode grunde?

Bare fordi DU ikke har et problem med at kyle morgenmaden ned - kan der altså godt være andre som døjer med det.

Nå ja men det var jo heller ikke for at genere, jeg forstår bare ikke at det kan være så svært at spise sin morgenmad medmindre man lider af anoreksi og hvis dette er tilfældet må det være svært at få noget ud af ens træning.

Pre Big Bang skrev:
Kristian Høst skrev:

Nå ja men det var jo heller ikke for at genere, jeg forstår bare ikke at det kan være så svært at spise sin morgenmad medmindre man lider af anoreksi og hvis dette er tilfældet må det være svært at få noget ud af ens træning.

Dine indlæg er, som altid med dig, fuldstændig ubrugeligt og hamrende irrelevant.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:
Pre Big Bang skrev:
Kristian Høst skrev:

Dine indlæg er, som altid med dig, fuldstændig ubrugeligt og hamrende irrelevant.

Jeg prøver bare at forstå TS problem da jeg ikke selv har haft problemer med at spise så kan ikke lige sætte mig ind hvad problemet er og kender ikke nogle med samme problem som jeg har erfaret det med.

Pre Big Bang skrev:jeg forstår bare ikke at det kan være så svært at spise sin morgenmad medmindre man lider af anoreksi

Ignorance ftw!

Der findes masser af mennesker, for hvem det er et must at have været vågen og aktiv i et par timer, før sulten melder sig. Nogle mennesker er så heldige, at de kan bruge mad i flydende form (smoothie eller lignende) til at omgås den manglende appetit, fordi kroppen ikke reagerer negativt på indtagelse af drikkevarer - for andre er det både fast og flydende føde der er helt umulig de første timer efter søvn.

At du er velsignet med appetit fra morgenstunden er fedt, men prøv venligst at lade være med at nedgøre andre der ikke er så heldigt stillet. Der er omkring 1 million andre måder du kunne have vist interesse for fænomenet uden at være en idiot - øv dig i det.

Manglende appetit om morgenen er noget mange har - min egen tanke er at det ofte hænger sammen med den generelle morgen-øvhed, hvor man bare synes at alt er træls og at det hele bare skal overstås hurtigst muligt, så man kan komme ud af døren.

Jeg har selv fundet det en god løsning af have forberedt en blender aftenen i forvejen, så der kun lige skal smide mælk i og trykkes på knappen, før end det er parat. At man kan drikke det gør også at det lettere kommer ned. Jeg ser ikke det store problem i at bruge pulver i sig selv, men jeg ville til enhver tid anbefale at man gjorde lidt mere ud af det og blendede det med mælk, havregryn, nødder og frugt (Bananer og bær er det mest egnede) alt efter ens præference.

Når det så er sagt, så husk at det er det store billede, der er det vigtigste. Om du får første måltid kl 7 eller kl 9 er ligegyldigt, hvis din kost generelt er skod, du ikke indtager kalorier nok, etc., etc.

Når det så er sagt, så kan det med sult også være et luksusspørgsmål. Nogle gange skal der bare mad ind, selvom man måske ikke har lyst. Andre gange er man nødt til at stoppe, selvom man stadig har lyst til mere.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online