Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Storfod skrev:Har de ikke en telefon?

- Jeg blev "fritaget" fra arbejdsmarkedet og modtager kontanthjælp
NitZo skrev:Rolig nu![]()
Tag dog ned og tal med din jobvejleder, det er hende/ham som skal sørge for om du kommer på arbejdsmarkedet, eller hvad din kommune nu lige vil "gøre med dig"- Jeg blev "fritaget" fra arbejdsmarkedet og modtager kontanthjælp

lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()
Tag dog ned og tal med din jobvejleder, det er hende/ham som skal sørge for om du kommer på arbejdsmarkedet, eller hvad din kommune nu lige vil "gøre med dig"- Jeg blev "fritaget" fra arbejdsmarkedet og modtager kontanthjælp
Jeg tager det skam helt roligt, der er bare ingen grund til at spille dumsmart, er godt klar over de har en telefon? -.-
Og nu spørger jeg herinde fordi jeg snart skal søge om det, og så ville jeg høre hvilke forventninger jeg skulle have til det her.

NitZo skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()
Jeg tager det skam helt roligt, der er bare ingen grund til at spille dumsmart, er godt klar over de har en telefon? -.-
Og nu spørger jeg herinde fordi jeg snart skal søge om det, og så ville jeg høre hvilke forventninger jeg skulle have til det her.
Har du nogen som kan skrive under på at du er psykisk-syg eller at du ikke kan arbejde? Så kan du godt få kontanthjælp, hvis ikke, ved jeg ikke lige hvordan det forholder sig

lundii skrev:NitZo skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()
Har du nogen som kan skrive under på at du er psykisk-syg eller at du ikke kan arbejde? Så kan du godt få kontanthjælp, hvis ikke, ved jeg ikke lige hvordan det forholder sig
Ja det har jeg :-)

og selvfølgelig hvad din psykolog eller lignede fortæller dem
NitZo skrev:lundii skrev:NitZo skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()
Ja det har jeg :-)
Så skal du ned og snakke med din jobvejleder, og så bagefter på kommunens-borgerservice
Min kommune satte mig i et "projekt" som de kørte, hvor man skal møde op til nogle samtaler med andre, hvor målet er virksomhedspraktik eller arbejde. Men det kan du dog også blive fritaget fra.
Men det kommer helt an på kommunen og hvad de syntesog selvfølgelig hvad din psykolog eller lignede fortæller dem

lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()

Storfod skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Rolig nu![]()
Dumsmart??? Hvem tror du der lettest kan svarer på dit spørgsmål? En flok styrketrænere eller dem der arbejder med det??
Kegle

NitZo skrev:De er jo også mennesker, de skal dog bare sikre sig at du ikke bare vil gå hjemme og modtage kontanthjælp fordi du er doven
Det kommer mere an på hvad din læge eller psykolog siger du kan klare til kommunen, der findes jo mange slags psykiske-lidelser, som man stadig kan gå på arbejde med

Lund88 skrev:Hmm. Et arbejde vil formentlig hjælpe rigtig meget, når du nu gerne vil tabe dig.

lundii skrev:
Ja det er jo altid lige det med kommunen, de har jo så forskellige holdninger til tingene i det her land, så må håbe jeg har en kommune der "forstår" mig? :s

lundii skrev:Lund88 skrev:Hmm. Et arbejde vil formentlig hjælpe rigtig meget, når du nu gerne vil tabe dig.
Dét ved jeg godt. Men har også fået af vide fra min læge at jeg skal tage én ting ad gangen, og hvis jeg ikke er i stand til at arbejde (hvilket jeg ikke føler jeg er, da jeg ikke engang kan passe min skole), så synes jeg ikke det er fair (både for mig selv og arbejdet).

NitZo skrev:Hvad med en psykolog når du er deprimeret?

Lund88 skrev:lundii skrev:Lund88 skrev:Hmm. Et arbejde vil formentlig hjælpe rigtig meget, når du nu gerne vil tabe dig.
Dét ved jeg godt. Men har også fået af vide fra min læge at jeg skal tage én ting ad gangen, og hvis jeg ikke er i stand til at arbejde (hvilket jeg ikke føler jeg er, da jeg ikke engang kan passe min skole), så synes jeg ikke det er fair (både for mig selv og arbejdet).
Så lige et spørgsmål, hvorfor kan du ikke passe din skole?

lundii skrev:NitZo skrev:Hvad med en psykolog når du er deprimeret?
Det er jeg også blevet henvist til, skal bare selv finde en - så det er det jeg er i gang med nu :-)

NitZo skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Hvad med en psykolog når du er deprimeret?
Det er jeg også blevet henvist til, skal bare selv finde en - så det er det jeg er i gang med nu :-)
En psykologs vurdering tæller mere end en læges, da de kun bedømmer på hvad de kan se.
Min læge troede ikke der var noget galt med mig, indtil jeg kom til psykolog

NitZo skrev:En psykologs vurdering tæller mere end en læges, da de kun bedømmer på hvad de kan se.
lundii skrev:NitZo skrev:Hvad med en psykolog når du er deprimeret?

SandyFrink skrev:lundii skrev:NitZo skrev:Hvad med en psykolog når du er deprimeret?
Jeg skal love for der bliver handlet ekspedient!
For nogle dage siden havde du "muligvis en depression", foler-mig-fortabt-t51837.html, nu har du en depression som skal legitimere socialhjælp i form af pengeydelser til dig, så du kan blive parkeret på forsørgelse. Givet fraværet af oplysninger om vigtige omstændigheder og baggrundshistorik siger min intuition mig at du er en 19 årig victimologist/offertøs med rod i tilværelsen og som er forvirret over at hverdagen ikke er en dans på roser. I gamle dage var du sultet ihjel, eller sendt på fattiggården, hvilket var godt det samme.
Jeg ville desuden vente med den der jeg-har-styrke-tatovering tatovering-styrke-t51934.html indtil du rent faktisk har en historie om hvordan du overkom en forhindring, indtil da vil min dom være poseur og lad.

ntp9 skrev:NitZo skrev:En psykologs vurdering tæller mere end en læges, da de kun bedømmer på hvad de kan se.
Det her passer ikke; i mere end en forstand. Dels er normale praktiserende læger i stand til at genkende og diagnosticere langt de fleste psykiske sygdomme, selv om der ikke knytter sig specifikke, fysiske symptomer til dem.
Dels tæller en læges vurdering i kommunalt regi langt mere end en psykologs. Det er mig bekendt umuligt at blive tilkendt fx handicap-SU eller førtidspension uden en grundig udtalelse fra en eller flere speciallæger, selv om der foreligger psykologudtalelser. Man skal altså helst have fat i en psykiater.

NitZo skrev:ntp9 skrev:NitZo skrev:En psykologs vurdering tæller mere end en læges, da de kun bedømmer på hvad de kan se.
Det her passer ikke; i mere end en forstand. Dels er normale praktiserende læger i stand til at genkende og diagnosticere langt de fleste psykiske sygdomme, selv om der ikke knytter sig specifikke, fysiske symptomer til dem.
Dels tæller en læges vurdering i kommunalt regi langt mere end en psykologs. Det er mig bekendt umuligt at blive tilkendt fx handicap-SU eller førtidspension uden en grundig udtalelse fra en eller flere speciallæger, selv om der foreligger psykologudtalelser. Man skal altså helst have fat i en psykiater.
En læge vil kun vurdere udfra hvad han kan se - de har intet speciale i psykologi.
Så vidt jeg ved er en psykiater en som behandler depression med medicin og en psykolog med samtaleterapi.
I min kommune var jobcenteret mere interesseret i en udtales fra min psykolog end min læge, da min læge ikke kunne give dem den indsigt de havde brug for.

NitZo skrev:ntp9 skrev:NitZo skrev:En psykologs vurdering tæller mere end en læges, da de kun bedømmer på hvad de kan se.
En læge vil kun vurdere udfra hvad han kan se - de har intet speciale i psykologi.
Så vidt jeg ved er en psykiater en som behandler depression med medicin og en psykolog med samtaleterapi.
I min kommune var jobcenteret mere interesseret i en udtales fra min psykolog end min læge, da min læge ikke kunne give dem den indsigt de havde brug for.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster