Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1566
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Sygdom.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey.. jeg var oppe at træne i dag. og jeg har feber ! .. men har det den store effekt at træne når jeg har trænet mens jeg var syg ? Syntes lige pt. at det gik fint.. tog lidt mindre end jeg plejer da jeg er lidt svag idag !

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

mener at have hørt herinde imuneforsvaret skulle være nede efter træningen og man så ville være mere usat, og eftersom du er syg i forevejen ville det jo kun skade?
But im not sure

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

¨Hmm ja. oka.. andre der har noed ?

Det giver AIDS ................

Ej , mener også du er ekstra udsat ved at udføre hårdt fysisk arbejde, så du bliver let modtagelig over for baktuser og det ..

Men bar æd nogle appelsiner der er godt med vitaminer i ! :8
No pain, no gain.

All time favorit: Dorian Yates.

Fuck det jeg har allerede AIDS.. ej, heh Oka. cool.. så kan jeg bare ikke komme i skole i morgen :P

Det er uden tvivl bedre at vente med træningen, til du føler dig rask igen. Eller bliver det måske bare værre! Det ville jo være surt.

Go' bedring
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Zeazer skrev:Det er uden tvivl bedre at vente med træningen, til du føler dig rask igen. Eller bliver det måske bare værre! Det ville jo være surt.

Go' bedring

Som Zeazer har "taget" ud af min mund, vent med træningen selvom det er svært :D

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

Det er rigtigt at immunforsvaret er svækket ½-1 time efter træningen. Det er dokumenteret, og det betyder at kroppen er mere modtagelig overfor bakterier.
Men hvorfor pokker skulle han bliver mere syg af at tage ned og træne?
Self medmindre der er en der hoster ham i hovedet med pest. :roll:

Medmindre jeg ikke kan gå eller stå, tager jeg ned og træner selvom jeg er syg. Om de andre bliver syge er en risiko jeg er villig til at tage. :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Det er meget usundt at tage ned at træne har jeg lige læst i iFORM. Kan desværre ikke huske grunden, men vent hellere til du frisk igen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 140.00

Bjørnen skrev:Det er rigtigt at immunforsvaret er svækket ½-1 time efter træningen. Det er dokumenteret, og det betyder at kroppen er mere modtagelig overfor bakterier.

Medmindre jeg ikke kan gå eller stå, tager jeg ned og træner selvom jeg er syg. Om de andre bliver syge er en risiko jeg er villig til at tage. :twisted:

Det er faktisk ikke korrekt. En mild infektion kan faktisk udvikle sig til en mere alvorlig infektion, hvis man træner hårdt mens man er syg. Det skyldes netop det faktum at immunforsvaret svækkes i timerne efter hård træning.

Derudover er der ved nogle infektionssygdomme en risiko for at infektionen kan sætte sig på hjertet, hvilket er en meget alvorlig tilstand.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

Ja, Oka.. hmm så må jeg vente! Er sku stadig syg :(

men takker for svarene :)

Bjørnen skrev:Det er rigtigt at immunforsvaret er svækket ½-1 time efter træningen. Det er dokumenteret, og det betyder at kroppen er mere modtagelig overfor bakterier.

Når man er syg, skal kroppen bruge alle ledige ressourcer til at nedkæmpe sygdommen, derfor er det ikke hensigtsmæssigt at tage ned i centret og presse kroppen, idet den allerede bruger enormt meget energi på at bekæmpe sygdommen.

Så hvis man træner under sygdom, kan man risikere at blive mere syg, da kroppen ikke har nær så mange ressourcer at bruge som hvis man blev i sin seng!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Thomas Jagd skrev:

Det er faktisk ikke korrekt. En mild infektion kan faktisk udvikle sig til en mere alvorlig infektion, hvis man træner hårdt mens man er syg. Det skyldes netop det faktum at immunforsvaret svækkes i timerne efter hård træning.

Derudover er der ved nogle infektionssygdomme en risiko for at infektionen kan sætte sig på hjertet, hvilket er en meget alvorlig tilstand.

Når man er syg, skal kroppen bruge alle ledige ressourcer til at nedkæmpe sygdommen, derfor er det ikke hensigtsmæssigt at tage ned i centret og presse kroppen, idet den allerede bruger enormt meget energi på at bekæmpe sygdommen.

Så hvis man træner under sygdom, kan man risikere at blive mere syg, da kroppen ikke har nær så mange ressourcer at bruge som hvis man blev i sin seng!

... Det er faktisk ikke korrekt.

Det var nu mere ment som et spørgsmål til hvordan det kunne være (hvorfor) at man skulle blive mere syg af at træne, end en afvisning af påstanden.
Og så var det ment lidt som en provokation, da der kom ret mange påstande uden nogen former for argumentation, hvilket jeg ledte lidt efter.
- Spørgsmålet besvarede dig og Zeazer så.. :D

Men det afhænger jo alligevel af hvilken sygdom man har?

Jeg har f.eks. (tror jeg) lungebetændelse, jeg laver i hvert fald ikke andet end at hoste og pudse næse, men vil det også forværres ved at gå ned og træne?
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Off topic

Brugere online