Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1418
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1416

Følg bodybuilding.dk på

Tab vægt, og se stærk ud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey!
Jeg håber ikke jeg har misset en artikel eller et topic, som fortæller noget om emnet, men here goes!

Jeg har nogle venner - den ene af dem styrketræner og den anden laver ik' en skid.
Min ven som styrke træner er meget opmærksom på sin vægt, og ikke at indtage for meget fedt/sukker og er meget muskuløs, og på trods af at vi ikke er så meget bagefter hinanden med træningserfaring er han langt foran mig.
Min anden ven laver ikke en skid, og jeg har fået fortalt han er meget tynd og meget muskuløs! Jeg ved han ikke nogensinde har rørt en vægt eller bold, og næsten ikke laver noget, men stadigvæk er han muskuløs!

Mit spørgsmål er så: Bliver man meget mere muskuløs af at være slank/lav fedtprocent
(PS. har en god bmi og er i O.K form)

På forhånd, tak!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jesper15 skrev:Mit spørgsmål er så: Bliver man meget mere muskuløs af at være slank/lav fedtprocent
(PS. har en god bmi og er i O.K form)

Du fremstår helt klart mere "Muskuløs" med en lav fedtprocent. Er du sikker på din tynde ven er så muskuløs som du skriver? Tror du ikke bare det netop er på grund af den lave fedtprocent han fremstår sådan?

Din BMI kan du ikke bruge til så forfærdelig meget da det jo ikke tager højde for muskelmasse vs fedtmasse.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Kostplan: Vis kostplan

Folk har forskellige gener. Ikke alle opbygger muskelmasse lige hurtigt. Så simpelt er det.

- Og ham din tynde ven, med "masser" af muskler. Er han nu også så muskuløs som du får det til at virke? Han har med garanti lavet et eller andet. Man er jo ikke født med store overarme, vel? :) Kun med forudsætninger til at kunne få store overarme senere hen ..
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Jeg har set hans quadriceps, hans overarme og skuldre, han er alts rimelig stor, men også tynd.
Det med BMI'en, jeg synes det lød bedre end "Jeg er ikke fed". :)

Men efter 4 måneder, og knap nok nogen forskel, er det så ikke lidt ekstremt at have SÅ dårlige gener?

En rigtig mand er over 100kg, så har jeg sagt min mening.. :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

jesper15 skrev:Jeg har set hans quadriceps, hans overarme og skuldre, han er alts rimelig stor, men også tynd.
Det med BMI'en, jeg synes det lød bedre end "Jeg er ikke fed". :)

Men efter 4 måneder, og knap nok nogen forskel, er det så ikke lidt ekstremt at have SÅ dårlige gener?

Din kost betyder mere end du tror.. Det kræver stort fokus på kosten at opbygge muskler, og du vil højst sandsynligt ikke kunne beholde dit tynde look, imens du bulker.
Så vil ikke kalde det dårlige gener, men mere forkert kost, evt. træning? Du giver os ikke meget indblik i hvordan du træner, spiser osv. så er svært at sige hvad du kan forvente efter 4 mdr. men du skulle gerne kunne se markant ændring.
Hjemmeside
:Commitment:

Geografisk sted: Kbh s

Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan

Fremover har jeg næsten fjernet ALT usundt fra min kost. Jeg spiser og balancerer så godt jeg kan, uden en lommeregner.
Jeg har fået at vide jeg overtræner, og har sat nogle proffesionelle i gang med et nyt program.
Hvad betyder Bulke?:)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster